قالب وردپرس

آیا واقعاً به لایسنس اورجینال نیاز داریم!؟

آیا واقعاً به لایسنس اورجینال نیاز داریم!؟

امروزه در عصر دیجیتال، شرکت های معتبر برای آنکه محصولات نرم افزاری خود را همواره در اختیار مشتریان حقیقی بگذارند و از سو استفاده افراد سودجو جلوگیری کنند اقدام به تولید لایسنس ها و قفل های نرم افزاری و سخت افزاری باا الگوریتم های پیچیده بر روی محصولات خود می کنند همین امر سبب شده تا دست بسیاری از فرصت طلبان بسته شود اما در کشوری نظیر ایران که قانونی برای کپی رایت محصولات خارجی وجود ندارد رشد استفاده از نرم افزارهای کرک شده و یا لایسنس های جعلی و کپی شده و یا حتی پچ های مخرب باعث رونق برخی کسب و کارهای نامعتبر شده است. اما همیشه این پرسشها در ذهن ما تداعی می شود :

  1. آیا به واقع داشتن لایسنس اورجینال لزومی دارد؟
  2. آیا لایسنس اصلی امکانات بیشتری در اختیار ما میگذارید!؟
  3. آیا با نسخ کرک نمیشود کار کرد!؟
  4. من سالهاست که از نسخ کرک استفاده می کنم! تا حالا مشکلی نداشتم!
  5. وقتی کرک هست چرا لایسنس اورجینال؟

خیلی از سازمان ها و یا مدیران ترجیح می دهند برای کاهش هزینه ها سراغ لایسنس کرک بروند و بجای پرداخت هزینه اعتبار نرم افزار خریداری شده، همیشه نگران از دست دادن اطلاعات باشند.برای پاسخ به پرسش های فوق و علت اینکه مدیران هم هزینه را کاهش دهند و هم از قابلیت های تمامی یک محصول بطور کامل بدون نگرانی بهره مند شوند توجه شما را به چرایی استفاده از لایسنس اورجینال جلب می کنیم:

نباید از یاد برد که هر نرم افزاری طبق منطق مشخصی بر اساس سیستم عاملی که روی آن نصب شده، اجرا می‌شود و زمانی که محصول بر اساس یک الگوریتم غیرمنطقی قفل شکسته شود، نواقص و ایرادهای امنیتی به همراه می آورد، که اگرچهه ممکن است سیستم به حیات خود ادامه دهد اما دقیقاً شبیه فردی است که یک بیماری مزمن گرفته باشد! و همیشه به قولی یه جای کار می لنگه!

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید:  چالش های تفکیک فیزیکی شبکه ها(جداسازی اینترنت از شبکه داخلی!)

افرادی که وقت و انرژی زیادی را صرف تولید فایل‌های Crack و از بین بردن محدودیت‌های نرم افزارها و سیستم عامل‌ها به طور رایگان می‌کنند، قطعاً با دلیل مشخص و حساب شده‌ای اقدام به این کار کرده‌اند.

متاسفانه در کشور ایران که اکثر کاربران شخصی و سازمانی  به دلیل تحریم‌ها، نبود امکانات برای تهیه نرم افزارهای اصل، عدم آگاهی از تفاوت نرم افزارهای اصلی با غیر اصلی و نبود زیرساخت فرهنگی برای پرداخت هزینه بابت کالایی که به راحتی می‌توان آن را با هزینه‌ای ناچیز کپی کرد، موجب شده بخش کثیر کاربران از نسخ Crack شده و نسخه‌های غیراصلی استفاده می‌کنند.

تفاوت‌های نسخه های اصلی با نسخه های غیر اصلی:

  1. از آنجایی که لایسنس های کرک سبب دور زدن الگوریتم قفل محصول است بدون تردید باگ های بسیار زیادی در سیستم بوجود می آورد.
  2. رفع محدودیت‌ها معمولاً توسط اجرای فایل‌های Crack تولید شده توسط افرادی ناشناس صورت می‌پذیرد؛ اجرای فایل‌های Crack دروازه‌ای همیشگی در کامپیوتر به روی آن افراد باز می‌کند که نرم افزار امنیتی و آنتی ویروس نیز نمی‌تواند از این امر جلوگیری کند.
  3.  استفاده از بسته های Update که شرکت ها بصورت ماهانه و یا سالانه در اختیار کاربران قرار می‌دهد بسیار حائز اهمیت است و نه تنها ایرادهای شناسایی شده را برطرف می‌کند بلکه امکانات جدید و به‌روز رسانی‌های مفیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
  4. لایسنس های کرک قطعاً در آپدیت های بعدی یک روز بطور کامل بالا استفاده و مسدود خواهد شد. چون همانقدر که شما خوشحال از داشتن لایسنس کرک هستید تولید کننده نگران است بنابراین تمامی تمهیدات لازم را جهت جلوگیری از هک شدن محصول به عمل می آورد.
شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید:  دلایل کاهش ارزش فرآیندهای پشتیبانی در واحدهای غیر انفورماتیکی

مزایای استفاده از لایسنس اصل

  • پایداری بیشتر در مقایسه با نسخ کرک یا جعلی
  • امنیت بیشتر در مقابل بدافزارها و حملات
  • امکان دریافت به‌روز رسانی ها به صورت واقعی
  • پشتیبانی
  • امکان استفاده همیشگی از جواز
  • دریافت نرم افزارهای کاربردی برای ادغام و توسعه سرویس با سایر نرم افزارهای مرتبط
  • توانایی تشخیص و عیب یابی
  • بدون نیاز به تعویض‌های مکرر سیستم عامل و یا حذف و نصب نرم افزار نسبت به نمونه کپی
  •  افزایش کارایی و سرعت سرور

 از جمله معضلاتی که برای شرکت‌هایی همچون Manageengine در ایران وجود دارد، مشکل نبود یک نمایندگی رسمی برای فروش محصولات آنها به شکل قانونی و رسمی است. این امر موجب آن شده که نه تنها بازار محصولات این شرکتها در ایران از دست برود، بلکه سالانه مبالغ بسیار زیادی را به جهت استفاده غیرقانونی از محصولاتشان متضرر شوند. این موضوع فضا را برای سودجویی برخی شرکت‌ها و افراد فراهم کرده تا با عرضه محصولات به ظاهر اصلی  در بازار و سایت‌های اینترنتی اقدام به کلاه برداری و یا سوء استفاده از عدم اطلاع افرادی کنند که قصد بهره‌مندی از مزایای نسخه های اصلی را دارند،دلیل این مسئله عدم آشنایی خریداران سازمانی و شخصی با نحوه استعلام لایسنس (نسخه اصلی) خریداری شده از شرکت تولید کننده (و نه فروشنده) به طور مستقیم است.

شرکت Manageengine که از برترین ارایه کنندگان محصولات مدیریتی شبکه هستند محصولات بی نظیری را روانه بازار کرده اند نظیر نرم افزار مدیریت شبکه OPManager، نرم افزار مدیریت خدمات انفورماتیک ServiceDesk Plus, نرم افزار مدیریت خدمات پشتیبانی مشتریان Support Center, نرم افزار مدیریت کلاینت ها Desktop Centeral, و بسیاری دیگر که تماماً در اینجا می توانید مشاهده نمایید.

لایسنس‌های عرضه شده توسط شرکت Manageengine  و  هلدینگ ZOHO

  1. لایسنس های سالانه سرویس محلی با پشتیبانی رسمی شرکت تولید کننده
  2. لایسنس های لایف تایم یا دائمی سرویس محلی با پشتیبانی رسمی شرکت تولید کننده
  3. لایسنس های  دائمی بدون پشتیبانی رسمی  
  4. لایسنس های ماهانه سرویس ابری با پشتیبانی رسمی شرکت تولید کننده
شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید:  ترس از اشتراک گذاری دانش و تجربیات

 با توجه به تحریم های علیه ایران و عدم امکان مراودات مالی مستقیم با شرکت های نرم افزاری نظیر Manageengine تنها راه استفاده از محصولات این شرکت با اطمینان خاطر از مزایای داشتن لایسنس واقعی استفاده از گزینه ۳ یعنی لایسنس های دائمی بدون پشتیبانی رسمی است اما تدابیری هم برای رفع این نگرانی اندیشیده شده آنهم پشتیبانی کلیه محصولات مرتبط را که شرکت های معتبری بنام مدانت  و یا شرکت همکار  بر عهده خواهد گرفت و همواره همراه شما خواهد ماند…

شما با داشتن لایسنس اورجینال بنام سازمانتان علاوه بر داشتن کلیه مزایای یاد شده یک محصول اصلی و واقعی از پشتیبانی دال کشور نیز بهره مند خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حل معادله *

error: نیازی به کپی نیست همه چیز در دیدرس شماست