بیش از ۹۰% از ۵۰۰ شرکت برتر جهان از ITIL استفاده می کنند

تایم لاین ITIL از سال ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۹....

تایم لاین ITIL از سال ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۹....

طبق گزارش نشریه فورچن، بیش از ۹۰% از ۵۰۰ شرکت برتر جهان از ITIL استفاده می کنند!

نسخه ۴ از ITIL

دقیقا زمانی که من به دنیا آمدم یعنی در دهه ۱۹۸۰میلادی (۱۳۶۰ شمسی) مجموعه ای از تمرینات خوب! برای مدیریت بهتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان ها، جهت ارایه خدمات به مشتریان IT عرضه شد و این تمرینات در نهایت به یک دانش تخصصی و پایه ای تبدیل شد به نحوی که امروزه بیش از ۲ میلیون گواهینامه معتبر ITIL در سراسر جهان به دانش آموختگان آن ارایه شده… این آمار جدای از آموزش های درون سازمانی و کشوری است که گواهینامه معتبر بین المللی ارایه نکرده اند بعبارتی با محاسبه این نوع نیز آمار دانش آموختگان این حوزه به چندین میلیون می رسد. طبق گزارش نشریه فورچن[۱] که هر ساله لیستی از ۵۰۰ صنعت تراز اول جهان را منتشر می کند بیش از ۹۰% از ۵۰۰ شرکت برتر جهان از ITIL استفاده می کنند، این یعنی تمامی صنایع در حال پوشش این چارچوب محبوب برای ارایه خدمات فناوری هستند…

حهان با سرعت زیادی تغییر میکند و فناوری های نوظهور و نیازمندی های مشتریان نیز بالطبع در حال تغییر است بخصوص فناوری اطلاعات در بیست سال اخیر به طرز شگفت انگیزی بسیار سریع رشد کرده و ITIL نیز از این مقوله مستثی نبوده و نخواهد بود.

طبق آخرین برنامه تحقیقاتی یعنی شرکت AXELOS (مالک معنوی ITIL)  نشان می دهد لزوم استفاده از ITIL برای برای فعال کردن استراتژی های Cloud و Big Data” اهمیت بیشتری پیدا کرده است و البته طبق گزارش شرکت فوربس اینساید[۲] که در آن از متخصصین فناوری اطلاعات و ارتباطات نظرسنجی شده بود بیش از ۸۸٪ از پاسخ دهندگان اظهار کردند که ITSM برای تبدیل تلاش ها و فعالیت های آنها به دیجیتال بسیار مهم است در نتیجه از این گزارش ارزش ITIL بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گرفت. در نتیجه AXELOS و انجمن های مرتبط، شروع به ایجاد و انجام تغییرات اساسی و عمده در  ITIL 4 کردند. آنچه در ادامه می خوانید تازه هایی است که درباره جدیدترین نسخه ITIL باید بدانید ، هست:

تایم لاین ITIL از سال ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۹....
تایم لاین ITIL از سال ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۹….

[۱] Fortune500

[۲] FORBES Insights: State of ITSM 2017

مدانت
مدانت
شرکت‌ مدانت از برندهای محبوب فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات در حوزه‌ی آموزش، پیاده‌سازی و عرضه ابزار ITIL، تجارت آنلاین، تحول دیجیتال و ارایه‌‌کننده‌ی محصولات مدیریتی تحت‌وب در ایران است. این مقاله‌ی آموزشی منحصراً مربوط به مدانت بوده و برای نخستین بار توسط این شرکت برای شما تولید و منتشر شده.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

حل معادله *

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: نیازی به کپی نیست همه چیز در دیدرس شماست
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x