اجرای سرور سرویس دسک پلاس

  1. اجرای سرور سرویس دسک پلاس در ویندوز
  2. اجرای سرور سرویس دسک پلاس در لینوکس

اجرای سرور سرویس دسک پلاس  در ویندوز

  1. بر Start -> Programs -> ManageEngine ServiceDesk Plus -> ServiceDesk Server کلیک کنید تا وب سرور شروع به کار کند. این کار در کامپیوتر با ویندوز XP، مقدار حافظه رم ۵۱۲ MB و پردازنده ۱٫۰ GHZ تقریبا ۲ دقیقه طول خواهد کشید. سرور شروع به کار کرده و کلاینت وب در مرورگر پیش فرض اجرا می‌شود.
  2. اگر کلاینت وب به صورت خودکار اجرا نشد، بر Start -> Programs -> ManageEngine ServiceDesk Plus -> ServiceDesk Web Client کلیک کنید تا کلاینت وب اجرا شود. صفحه لاگین سرویس دسک پلاس در مرورگر وب پیش فرض باز خواهد شد.
  3. نام کاربری را به صورت “administrator” و کلمه عبور را نیز به صورت “administrator” وارد کنید تا وارد سرویس دسک پلاس شوید. به محض اینکه لاگین کردید، پنجره تنظیمات Configuration Wizard نمایش داده می‌شود. بر روی Next کلیک کنید تا تنظیمات ادامه یابد. به قسمت تنظیمات مدیریتی در بخش راهنمای مدیران مراجعه کنید تا نحوه پیکربندی و تنظیم سرویس دسک پلاس را متوجه شوید.

اجرای سرور سرویس دسک پلاس بر روی لینوکس

  1. به دایرکتوری <سرویس دسک پلاس>/bin بروید و فایل run.sh را اجرا کنید.

$ sh run.sh

  1. برای شروع کلاینت وب یک مرورگر وب را باز کرده و دستور زیر را در قسمت ادرس وارد کنید:

http://localhost:8080

در اینجا باید localhost را با نام سروری جایگزین کنید که وب سرور سرویس دسک پلاس در آنجا اجرا می‌شود و شماره پورت ۸۰۸۰ نیز باید با پورت واقعی که سرور بر روی آن اجرا می‌شود جایگزین شود. پنجره لاگین سرویس دسک پلاس در مرورگر وب پیش فرض بالا می‌آید.

  1. نام کاربری را به صورت “administrator” و کلمه عبور را نیز به صورت “administrator” وارد کنید تا وارد سرویس دسک پلاس شوید.

به محض اینکه لاگین کردید، پنجره تنظیمات Configuration Wizard نمایش داده می‌شود. بر روی Next کلیک کنید تا تنظیمات ادامه یابد. به قسمت تنظیمات مدیریتی در بخش راهنمای مدیران مراجعه کنید تا نحوه پیکربندی و تنظیم سرویس دسک پلاس را متوجه شوید.

رجیستر کردن سرویس دسک پلاس

وقتی که دوره آزمایشی تمام شد، باید یک لایسنس معتبر را در نرم افزار استفاده کنید تا بتوانید به استفاده از سرویس دسک پلاس ادامه دهیم. برای تهیه یک کلید لایسنس معتبر لطفا با تیم فروش ما با آدرس Sales@MedaNet.ir مکاتبه کنید. پس از دریافت فایل لایسنس، می‌توانید سرویس دسک پلاس را رجیستر کنید.

برای رجیستر کردن سرویس دسک پلاس

  1. با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور کاربر ادمین، در برنامه سرویس دسک پلاس لاگین کنید.
  2. در منوی کشویی بر روی Help کلید کرده و گزینه License را انتخاب کنید. پنجره License باز می‌شود.
  3. بر روی گزینه Brose کلید کنید تا فایل لایسنس که پس از خرید برنامه برای شما ارسال شده را به آن معرفی کنید.
  4. از پنجره انتخاب فایل، فایل لایسنس را انتخاب کرده و بر Open کلیک کنید.
  5. بر Upgrade کلیک کنید.

رجیستر کردن برنامه سرویس دسک پلاس به اتمام رسید. می‌تواند به استفاده از برنامه ادامه دهید.

 

error: نیازی به کپی نیست همه چیز در دیدرس شماست