اکتیودایرکتوری Active Directory

ادغام اکتیودایرکتوری با سرویس دسک پلاس امکان وارد کردن اطلاعات کاربران از سرور اکتیودایرکتوری را به درون سرویس دسک پلاس میسر می کند. ضمن اینکه قادرید تا زمانبندی کاربران در اکتیودایرکتوری را نیز وارد نمایید همچنین این ادغام سبب همگام شدن سرویس دسک پلاس با اکتیوردایرکتوری خواهد شد یعنی با حذف درخواست کننده/کارشناس در اکتیودایرکتوری در سرویس دسک پلاس نیز حذف خواهند شد و در نهایت کاربران از طریق احراز هویت ورود به دامنه سازمان قادر به ورود به سرویس دسک نیز خواهند شد.

این بخش شامل:

  • وارد کردن درخواست کنندگان از اکیتودایرکتوری Importing Requesters
  • زمانبندی وارد کردن درخواست کنندگان Scheduling import for Requesters
  • همگام سازی کاربران حذف شده Syncing deleted users
  • پیکربندی احراز هویت اکتیودایرکتوری Configuring AD authentication
  • پیکربندی پاس از طریق احراز هویت Configuring pass through authentication

 

وارد کردن درخواست کنندگان از اکیتودایرکتوری Importing Requesters

اگر هنوز اقدام به وارد کردن درخواست کننده از هیچ دامینی نکرده اید همکنون قادرید خیلی ساده آنها را با کلیک بر روی لینک Import Requesters from Active Directory  به سرویس دسک پلاس وارد نمایید. فرم Import From Active Directory گشوده خواهد شد که لیستی از دامنه هایی که بصورت خودکار توسط سرویس دسک پلاس شناسایی شده اند در منوی کشویی Domain Name قابل مشاهده است، نام دامنه مورد نظر را که میخواهید کاربران آنرا وارد نمایید برگزینید. لازمست تا جزییاتی نظیر نام دامین کنترلر، نام کاربری ادمین دامین و رمز عبور را نیز وارد نمایید.

نکته: اگر از قبل در صفحه کاوش دامنه Domain scan ، دامنه های سازمان را اسکن کرده باشید در اینجا دیگر نیازی به وارد کردن نام کنترلر دامنه، نام کاربری ادمین دامین و رمز عبور نخواهید داشت چرا که این اطلاعات بطور خودکار با انتخاب دامنه مورد نظر در فیلدهای متناظرشان درج خواهند شد.

ضمن اینکه فیلدهایی که قرار است بهمراه اطلاعات کاربران از اکتیودایرکتوری به درون سرویس دسک پلاس وارد شود را می توانید انتخاب نمایید کافیست چک باکس کنار نام هر فیلد را تیک بزنید مثلاً تلفن، دپارتمان، عنوان شغلی، موبایل، نام شعبه، ایمیل و… و فیلدهایی را که نمی خواهید تیک نزنید!

همچنین می توانید تا فیلدهای اضافی درخواست کننده Import Requester Additional Field  را از اکیتودایرکتوری وارد نمایید. اگر هیچ فیلد اضافی برای درخواست کننده تعریف نکرده اید بر روی لینک Click here to configure کلیک نمایید با کلیک بر روی آن صفحه Requester – Additional Field  باز می شود که می توانید فیلدهای اضافی درخواست کننده را پیکربندی و ایجاد نمایید و آنها را به اکتیودایرکتوری وارد نمایید. فیلدهای اضافی درخواست کننده (فیلدهای متنی و عددی) در صفحه Import from Active Directory ظاهر خواهند شد که با رنگ های آبی و سبز مشخص شده اند چک باکس کنار نام هر فیلد اضافی درخواست کننده را برای وارد کردن از اکیتودایرکتوری تیک بزنید و نام فیلدی که در اکتیودایرکتوری پیکربندی شده است را کنار فیلد انتخاب شده مشخص نمایید.

 

نام فیلد

Field Name

نوع فیلد

Field Type

 نام برجسته در اکیتودایرکتوری Distinguished Name (DN) in Active Directory شرح

Description

Email Address Text mail ایمیل آدرس درخواست کننده
Country Code Numeric countryCode کد کشور درخواست کننده

 

نکته:

  1. فیلدهای عددی تا ۱۹ رقم صحیح را در خود نگه می دارند اگر مقدار فیلد شما از ۱۹ رقم صحیح تجاوز می کند نوع این فیلد را از نوع متنی پیکربندی نمایید.
  2. با هربار وارد کردن از اکتیودایرکتوری کلیه اطلاعات درخواست کنندگان رونویسی و جایگزین با اطلاعات قبلی خواهد شد.
  3. اگر شعبه مرتبط به کاربر یا دپارتمان در اکتیودایرکتوری تغییر کند دارایی های متعلف به این کاربر یا دپارتمان نیز باید به شعبه جدید منتقل شود. برای به روز رسانی این اطلاعات در هنگام وارد کردن چک باکس Move associated asset را فعال نمایید.

بر روی Import Now کلیک نمایید صفحه جادویی واردکردن نمایش داده می شود که حاوی واحدهای سازمانی Organizational Units (OUs) موجود در دامنه مورد نظر است.

واحد سازمانیی که میخواهید کاربران آنرا به سرویس دسک پلاس وارد نمایید را انتخاب کنید سپس بر روی Start Importing کلیک کنید.

error: نیازی به کپی نیست همه چیز در دیدرس شماست