راهنمای نصب سرویس دسک در لینوکس

  1. نصب سرویس دسک پلاس در ماشین لینوکس.
  2. نصب سرویس دسک پلاس در ماشین لینوکس بدون GUI
  3. نصب سرویس دسک پلاس به صورت یک سرویس لینوکس
  4. نصب سرویس دسک پلاس در ماشین لینوکس.
  5. فایل ManageEngine_ServiceDesk_Plus.bin را دانلود کنید.
  6. برای اجرای فایل‌های از نوع .bin باید مجوز اجرا داشته باشید. دستور زیر را در پنجره فرمان وارد کنید:

#chmod +xManageEngine_ServiceDesk_Plus_x_Linux.bin

  1. فایل .bin را اجرا کنید.

./ManageEngine_ServiceDesk_Plus.bin

  1. پنجره نصب ManageEngine ServiceDesk Plus نمایش داده می‌شود. بر روی Next کلیک کنید تا نصب ادامه یابد.
  2. قسمت قرارداد لایسنس نمایش داده می‌شود. لطفا قرارداد لایسنس را با دقت بخوانید. برای ادامه نصب باید قرارداد لایسنس را بپذیرید.
  3. برای پذیرش قرارداد لاینس بر روی Yes کلیک کنید.
  4. ویرایش سرویس دسک پلاس را انتخاب کنید.

ویرایش استاندارد: این ویرایش امکان مدیریت پشتیبانی، پرتال سلف سرویس، پایگاه دانش، مدیریت SLA و گزارش پشتیبانی را به منظور مدیریت و رهگیری درخواست‌ها فراهم می‌کند.

ویرایش حرفه‌ای: این ویرایش امکان رهگیری لایسنس و سازگاری نرم افزار، کاتالوگ محصولات، ادغام NMS، گزارش‌های دارایی و چند فرایند دیگر مرتبط با دارایی‌ها را در کنار امکانات ویرایش استاندارد ارائه می‌کند.

ویرایش سازمانی: این ویرایش یک پشتیبانی آماده ITIL است. شامل تمام ویژگی‌های ویرایش حرفه‌ای به اضافه مدیریت وقایع، مدیریت مشکلات، مدیریت تغییرات و پایگاه داده مدیریت پیکربندی (CMDB) است.

همچنین می‌توانید برای انتخاب ویرایش مورد نیاز خود به توضیحات موجود در فایل مقایسه ویرایش های سرویس دسک پلاس مراجعه کنید.

  1. اگر ویرایش استاندارد یا ویرایش حرفه‌ای را انتخاب کرده‌اید، گزینه‌های پانل انتخاب نسخه برای شما نمایش داده خواهد شد تا نسخه آزمایشی یا نسخه رایگان را انتخاب کنید.

نسخه آزمایشی برای ۳۰ روز معتبر است و امکان لاگین ۲ کارشناس با ۲۰۰ گره را فراهم می‌کند. برای ادامه استفاده از سرویس دسک پلاس باید یک لایسنس معتبر را وارد کنید.

نسخه رایگان هرگز منقضی نمی‌شود و بدون وارد کردن یک لایسنس معتبر می‌توان از آن تا هر مدت استفاده کرد. اما نسخه رایگان فقط محدود به لاگین یک کارشناس با ۲۵ گره است.

  1. اگر ویرایش سازمانی را انتخاب کرده‌اید در این حالت پانل انتخاب نسخه فقط با گزینه نسخه آزمایشی ۳۰ روزه نمایش داده خواهد شد که امکان لاگین ۵ کارشناس با حداکثر ۲۰۰ گره را فراهم می‌کنید. باید برای ادامه استفاده از سرویس دسک پلاس یک لایسنس معتبر را وارد کنید. برای مشاهده نحوه استفاده از لایسنس به توضیحات بخش رجیستر کردن سرویس دسک پلاس مراجعه کنید.
  2. گام بعدی انتخاب پوشه نصب است. به طور پیشفرض، برنامه در آدرس home/<user>/ManageEngine/ServiceDesk نصب خواهد شد. برای تغییر پوشه نصب بر روی Browse کلیک کنید. پس از انتخاب پوشه نصب بر گزینه OK کلیک کنید.
  3. بر روی Next کلید کنید.
  4. شماره پورت وب سرور را به منظور اجرای وب سرور وارد کنید. شماره پورت پیش فرض ارائه شده ۸۰۸۰ است. اگر برنامه‌ای دارید که بر روی این پورت کار می‌کنید، پورتی که خالی است و می‌تواند برای اجرای وب سرور استفاده شود را وارد کنید. بر روی Next کلیک کنید.

توجه: اگر می‌خواهید شماره پورت کمتر از ۱۰۲۴ را به عنوان پورت وب سرور وارد کنید، در این حالت باید سوپر یوزر سیستم باشید تا بتوانید برنامه سرویس دسک پلاس را با موفقیت نصب و اجرا کنید.

  1. فرم ثبت نام برای پشتیبانی فنی به منظور دریافت کمک فنی از تیم پشتیبانی ما است. با ثبت نام در پشتیبانی فنی تیم پشتیبانی فنی ما اطلاعات بهتری در مورد سازمان شما و نیازهای ویژه آن خواهد یافت و در نتیجه می‌تواند پشتیبانی متمرکزتری ارائه کنید. جزئیاتی مانند نام، آدرس ایمیل، شماره تلفن (به منظور تماس برای پشتیبانی فوری)، نام شرکت و کشور را وارد کنید. آدرس ایمیل فیلدی است که حتما باید وارد شود. بر روی Next کلید کنید.
  2. جزئیاتی که تاکنون وارد کرده‌اید به منظور تایید شما نمایش داده می‌شوند.

Installation Directory: home/<user>/ManageEngine/ServiceDesk

Product Size: 62.8 MB

اگر اطلاعات نمایش داده شده صحیح است، بر روی گزینه Next کلیک کنید یا در غیر این صورت بر روی گزینه Back کلیک کنید و تغییرات مورد نیاز را انجام دهید تا نصب ادامه یابد.

  1. پس از اینکه جزئیات را تایید کردید، برنامه نصب می‌شود.
  2. پس از نصب موفق، پنجره اتمام نصب نمایش داده می‌شود. به طور پیش فرض گزینه خواندن فایل Readme فعال است. اگر نمی‌خواهید این فایل را ببینید، تیک این گزینه را بردارید.
  3. بر روی Finish کلیک کنید تا نصب پایان یابد.
error: نیازی به کپی نیست همه چیز در دیدرس شماست