قوانین بستن درخواست  Request Closing Rules

قوانین بستن درخواست در سرویس دسک پلاس، در حقیقت، مجموعه ای از فیلدهای ضروری است که کارشناسان پشتیبانی می بایست بههنگام بستن درخواست های کاربران رعایت کنند. این فیلدها پس از تعریف بصورت الزامی می بایست هنگام بستن درخواست ها، تکمیل شود. یعنی در صورتی که کارشناسی درخواستی را بخواهد ببندد تا این فیلدهای (تعریف شده در قوانین بستن درخواست) را تکمیل نکند قادر به بستن درخواست نخواهد بود! هدف از این کار ایجاد اطلاعات کامل و دقیق در خصوص ارایه جزییات کامل درخواست های کاربران است. اگر چه استفاده از قوانین بستن درخواست در سرویس دسک پلاس می تواند اختیاری باشد اما اگر به دنبال داشتن پایگاهی جامع از اطلاعات و جزییات درخواست ها برای ارایه و ارزیابی و تحلیل گزارشات در آینده، تعریف و پایبندی تکمیل قوانین بستن درخواست توسط کارشناسان پشتیبانی، اهمیت بسزایی در بهبود مستمر ارایه خدمات پشتیبانی دارد.

حتماً می پرسید چرا اینکار را باید کرد؟ وقت کارشناسان ما برای تکمیل فرم ها و بستن درخواست اینگونه هدر می رود! ؟

باید اعلام کنم خیر، زمانیکه میخواهیم کاربر تشویق به استفاده از وب فرم سرویس دسک پلاس برای ثبت درخواست ها شوند باید در حداقل ترین حالت و تعدد فیلد این امکان را برایشان فراهم کنیم که ثبت درخواست نمایند. از طرفی کاربران معمولاً برای اینکه همواره  درخواست هایشان، مورد توجه قرار بگیرد اگر شما، فیلد اولویت را برایشان فعال کرده باشید قریب ۹۰% آنها از مقدار “اولویت بالا” استفاده می کنند همین امر باعث میشود تا کارشناسان پشتیبانی بخوبی تمایزی بین درخواست هایی با اولویت اجرایی کم یا بالا را از هم تشخصی و تفکیک نکنند بنابراین هم برای داشتن اطلاعات دقیق تر درخواست های کاربران و هم خروجی ملموس تر نتایج صحیح درخواست ها، تکمیل فیلدهای ضروری در بخش قوانین بستن درخواست اهمیت بالایی پیدا می کند.

ضمن اینکه در قوانین بستن درخواست می توان:

  • فیلدهای ضروری برای کارشناسان هنگام بستن درخواست ها را فعال کرد.
  • نسبت به اخذ تأییدیه بسته شده درخواست توسط کاربران اقدام کرد.
  • بستن تمامی کارهایی که با درخواستی که در حال بستن شدن است را مرتبط کرد ( یعنی تمامی کارهایی که به این درخواست فعلی مرتبط است هنگام بستن این درخواست، آن کارها نیز باید بسته شده باشد)
  • بستن تمامی درخواست هایی که با درخواستی که در حال بستن شدن است را مرتبط کرد ( یعنی تمامی درخواست هایی که به این درخواست فعلی مرتبط است هنگام بستن این درخواست، آن درخواست ها نیز باید بسته شده باشد)
  • و در نهایت بستن دستی و یا خودکار درخواست

برای آماده سازی قوانین بستن درخواست:

  1. به سرویس دسک پلاس لاگین کنید.
  2. به برگه مدیریت سامانه Admin بروید.
  3. زیر بخش سفارشی ساز هلپ دسک HelpdeskCustomizer بر روی منوی قوانین بستن درخواست کلیک نمایید. صفحه قوانین بستن درخواست Request Closing Rules نمایش داده می شود.
  4. فیلدهایی که میخواهید برای بستن درخواست ها بصورت اجباری تکمیل شود را از لیست پیش و رو با کلیک بر روی چک باکس، هر کدام انتخاب نمایید.
error: نیازی به کپی نیست همه چیز در دیدرس شماست