۶۰٪ شرکت‌های برتر نشریه فورچن از Manageengine استفاده می‌کنند!

داستان موفقیت ZOHO و Manageengine

بیش از ۲۰۰،۰۰۰ مشتری در حال حاضر از نرم‌افزار ManageEngine برای مدیریت سیستم‌های فناوری اطلاعات شرکت استفاده می‌کنند – از هر ۵ شرکت برتر در مجله فورچن ۳ شرکت به سیستم‌های مدیریت فناوری اطلاعات  Manageengine  اعتماد کامل دارند. شرکت زوهو یک شرکت خصوصی است که با سرمایه‌گذاری خصوصی در سال ۱۹۹۶ تأسیس شد و سپس توانست شرکتی بنام Manageengine را نیز در سال ۲۰۰۲ ایجاد کند سؤال اصلی اینجاست که راز محبوبیت سرویس‌دسک‌پلاس Manageengine چیست و نحوه همکاری زوهو با Manageengine چگونه است؟

راجر سباهلوک، رئیس شرکت Zoho Corp.، طی یک مکالمه اخیر در دفتر Pleasanton، Calif، دیدگاه خود را در این خصوص ارائه داد.

این داستان یک دهه پیش در پی جریان انفجار دات کام آغاز می‌شود. در آن زمان، زوهو به‌طور عمده بر روی مجموعه‌ای از ابزارهایی متمرکز بود که درنهایت به WebNMS تبدیل شدند، – WebNMS یک سیستم مدیریتی کامل برای OEM در بازار مخابرات و ارتباطات است آنهم در هنگام انفجار دات کام در بازار مخابرات!

شرکت زوهو که قبلاً AdventNet نامیده می‌شد) به دنبال بازارهای جدید برای نفوذ بود. باگذشت زمان، این تلاش‌ها جهت (مدیریت فناوری برای شرکت‌ها و ارائه‌دهندگان سرویس‌های مدیریت و (SaaS و افزایش بهره‌وری و عملکرد برنامه‌های کاربردی تجاری، تحت عنوان ManageEngine ظهور کرد.

ظهور نسل پیشرفته مدیریت فناوری اطلاعات

شرکت زوهو، ManageEngine را از بستری ساخت که قرار بود تا برای نظارت و مانیتورینگ شبکه و مدیریت برنامه‌ها یک داشبورد معمول ارائه دهد. این شرکت بدون سرمایه‌گذاری غیر و فقط با سرمایه‌گذاری خصوصی توانست به رشد چشمگیری برسد و هم‌اکنون طبق گفته او نیازی نیست تا به سهامی عام تبدیل شود. ایده این بود که ابزار تولید‌شده این شرکت بتواند با محصولات CA Technologies، BMC، Hewlett-Packard OpenView رقابت کند و یک سیستم مدیریتی پایدار و یکپارچه را برای مدیران IT مدیریتی ایجاد کند. ManageEngine از ابتدا و با ارائه سیستم مدیریت خدمات انفورماتیک (MSPs) بازار سازمان‌های متوسط را هدف قرار داد بنابراین طبق گفته آقای راجر سباهلوک، ۱۲ تا ۱۵ درصد از مشتریان سیستم مدیریت خدمات ManageEngine، یا MSP به‌طورمعمول در سازمان‌های متوسط ​​بازار فعالیت دارند.

با “ManageEngine”، “ما می‌خواستیم در جهان اثبات کنیم که مدیریت فناوری اطلاعات نیازی به پیچیدگی نداشته باشد،”

چند مثال:

سباهلوک ادعا می‌کند OpManager اولین پیشنهاد ManageEngine در بازار مدیریت شبکه بود و تمایل دارد با SolarWinds رقابت کند، او می‌گوید، اخیراً، ServiceDesk Plus ManageEngine به‌عنوان فروشنده برتر این شرکت ظهور کرده است.

ManageEngine همچنین بر روی مجموعه IT360 تمرکز کرده است که قابلیت اتصال شبکه، نرم‌افزار، سرور و سرویس میزبان را از طریق یک پلت فرم واحد بر عهده دارد او با اشاره به CA، BMC، HP و IBM می‌گوید: “این همان ۴ وعده بزرگی است که ۲۰ سال پیش قول داده بود که اجرایی کند و کاملاً به‌طور موفقیت‌آمیز هم اجرایی شد.”اما ما می‌توانیم در هفته به‌جای ماه‌ها و سال‌ها و در کمترین هزینه به کار خود ادامه دهیم.”

در همین حال، Zoho Corp. همچنین Zoho را نیز ساخت- مجموعه SaaS برای تمامی کسب‌وکارها که برخی همکاری بین برنامه‌های Zoho SaaS و سیستم ارائه خدمات مدیریت شبکه ManageEngine وجود دارد. مثلاً: Zoho Reports که سال گذشته منتشر شد، این ابزار موفق نیز گزارش و تجزیه‌وتحلیل ارائه می‌دهد که با نرم‌افزار ManageEngine ادغام می‌شود. درنتیجه، مشتریان MSP می‌توانند تمام داده‌های مدیریت IT خود را جمع‌آوری کرده و از طریق Zoho Reports، گزارش‌های به‌موقع برای شرکا و مشتریان ارائه کنند.

مدل کسب‌وکار منحصربه‌فرد

برای ادامه گسترش فعالیت‌ها، تقریباً ۹۰ درصد از کارکنان ManageEngine بر روی توسعه نرم‌افزار تمرکز دارند و تقریباً ۴۰ درصد درآمدها به تحقیق و توسعه یا R&D پرداخته می‌شوند، درحالی‌که فقط کمتر از ۲۰ درصد شامل فروش و بازاریابی می‌شوند. مسئولان شرکت باور دارند که نیازی به پیگیری IPO (ارائه اولیه عمومی) و یا صرف کردن سرمایه ریسک در بازار تکنولوژی برای جذب مشتری و بازاریابی وجود ندارد زیرا ManageEngine و Zoho بیش از یک دهه دارای مدل خودآموزی و تحقیق و توسعه سنگین خود هستند.

او همچنین می‌گوید که تحقیق و توسعه ManageEngine برای حمایت از “رنسانس در مدیریت فناوری” کمک خواهد کرد؛ و این شرکت همچنان به گسترش مجموعه نرم‌افزاری خود ادامه می‌دهد.

در میان موارد کلیدی: مدیریت پیکربندی پایگاه داده ManageEngine (CMDB) در کنفرانس این موسسه Help Desk Institute (HDI) در این هفته در اورلاندو حضور خواهد داشت. CMDB به MSP اجازه می‌دهد تا سازمان‌ها در یک مخزن واحد امکان ردیابی و مدیریت دارایی‌های مشتریان IT را داشته باشند. همچنین، ManageEngine به مشتریان سیستم مدیریت خدمات انفورماتیک یا MSP  کمک می‌کند تا در زمینه‌هایی مانند مدیریت رمز عبور، مدیریت دایرکتوری و مدیریت آسیب‌پذیر به‌راحتی اقدام کنند

حرکت بعدی

حرکت بعدی ManageEngine چه چیزی است؟ این شرکت چندین شگفتی دارد که برای ماه‌های ماه مه برنامه‌ریزی‌شده است؛ اما استراتژی کلی کسب‌وکار این شرکت، یعنی تبدیل ۴۰ درصد از درآمدهای حاصله به تحقیق و توسعه یا R & D همچنان پابرجاست و بدون تغییر باقی می‌ماند. هم‌اکنون در ۶۰ درصد از شرکت‌های Fortune 500 از یک یا چند برنامه کاربردی ManageEngine استفاده می‌شود، بنابراین سخت است که با استراتژی بحث کنیم.

ترجمه شده در دپارتمان مهندسی شرکت مدانت

منبع : http://mspmentor.net

error: نیازی به کپی نیست همه چیز در دیدرس شماست