پیکربندی مدیریت سامانه

هنگامیکه به نرم افزار سرویس دسک پلاس لاگین می کنید در نگاه اول  بعنوان یک راهبر یا ادمین صفحه ای بنام پیکربندی جادوییConfiguration Wizard  خواهید دید. پیکربندی جادویی در  برگه مدیریت سامانه Admin که لیستی از تمامی تنظیمات نرم افزار سرویس دسک پلاس است قرار دارد. برای پیکربندی  هر ماژول دارای در هر زمانی به این تنظیمات نیاز دارید.

برای دسترسی به پیکربندی های مدیریت سامانه:

  • به نرم افزار سرویس دسک پلاس لاگین نمایید.
  • بر روی برگه مدیریت سامانه در منوی بالایی نرم افزار کلیک نمایید.

پیکربندیهای مختلفی بصورت گروه بندی شده در زیر هر دسته قرار دارد که شامل:

  1. پیکربندی هلپ دسک Helpdesk Configuration
  2. جزییات سازمان Organization Details
  3. مدیریت کاربر User Management
  4. مدیریت مشکل/ تغییر Problem/Change Management
  5. کاوش Discovery
  6. مدیریت دارایی Asset Management
  7. مدیری نرم افزار Software Management
  8. مدیریت قرارداد/ خرید  Purchase/Contract Management
  9. مدیریت پروژه Project Management
  10. نظرسنجی کاربر User Survey
  11. تنظیمات عمومی General Settings

و هر بخش دارای تنطیمات گسترده بسیاری است که دست شما را برای انجام هرگونه تغییری باز میگذارد.

 

سفارشی سازی هلپ دسک

سفارشی سازی هلپ دسک این امکان را به شما میدهد تا به سادگی تنظیمات هلپ دسک را پیش از استفاده از ماژول درخواست ها در زمان واقعی پیکربندی نمایید

سفارشی سازی فرم درخواست

فرم درخواست جدید قابلیت بالایی برای سفارشی شدن دارد و می توانید آنرا به بهترین شکل ممکن و مطابق با نیاز سازمان پیکربندی نمایید همچنین مقادیری نظیر دسته بندی، اولویت، سطح وحالت درخواست را می توانید در آن تنظیم نمایید. بصورت پیش فرض برای ایجاد درک درست از این سفارشی سازی و آموزش استفاده، تنظیمات دارای یک سری اطلاعات از قبل تهیه شده است اما شما می توانید آنها را حذف کنید و اطلاعات و مقادیر دلخواه خودتان را جایگذاری کنید. خیلی ساده آنها را حذف کنید و با مقادیر جدید جایگزین کنید و یا منطبق با نیاز سازمان ویرایش کنید. اگر میخواهید اولویت یک درخواست را بطور خودکار تنظیم نمایید قادرید تا با استفاده از گزینه ماتریس اولویت Priority Matrix نسبت به این مهم اقدام نمایید.

نکته: ماتریس اولویت تمامی تصمیمات اولویت درخواست را بر پایه اهمیت Impact و ضروریت Urgency فعال می کند.

ضمن اینکه قادرید تا فیلدهای اضافی جدیدی را به یک فرم درخواست بیفزایید. استفاده از فیلدهای اضافی سبب می شود تا اطلاعات دقیق تری از سازمان را برای دریافت نتیجه بهتر درباره علت و موضوع درخواست های کاربران جمع آوری کنید. فیلدهای اضافی دارای سه نوع هستند: فیلدهای متنی، فیلدهای عددی و فیلد زمان و تاریخ.

الگوهای فرم درخواست . Incident Templatesمتفاوتی را می توان در سرویس دسک پلاس طراحی، تعریف و ذخیره کرد. می توان همچنین الگوهای خود را به سادگی برای رُخدادهایی که همیشه در حال افزایش است و یا برای راه حل های رایج و کارهای تکراری و پاسخ به درخواست های تکراری پیکربندی نمود. الگوهای درخواست  را می توان برای فرمهای مجزایی که دارای بیشتر حجم درخواست و طرح شدن از سوی کاربران است را تعریف کرد نظیر مشکلات پرینترها و یا عدم ارسال ایمیل و یا عدم دسترسی به اینترنت و…. این فیلدها را می توان از قبل بصورت تکمیل شده درون فرم های درخواست گنجاند تا کاربر نیازی به انتخاب کردن آنها نباشد این موضوع از این جهت اهمیت دارد که :

  • از انتخاب مقادیر فیلدهای عنوان و یا موضوع و دسته بندی و سایر فیلدهای بنا به سلیقه شخصی کاربر جلوگیری می شود و سبب واقعی تر شدن درخواست ها می شود.
  • سرعت ثبت درخواست کاربران را افزایش می دهد.
  • علاقمندی کاربر به ثبت درخواست بجای تلفن زدن بیشتر می شود.
  • گزاراشات تهیه شده در هر ماه بی تردید با انحراف معیار کمتری خواهد بود

در نهایت با استفاده از کاتالوگ خدمات یا Service Catalog منوی کاملی از خدماتی که توسط واحد انفورماتیک در اختیار کاربران قرار می گیرد را پیشنهاد دهید.

error: نیازی به کپی نیست همه چیز در دیدرس شماست