مربع جادویی گارتنر
- مربع جادویی گارتنر
- گارتنر کیست!؟
- مربع جادویی گارتنر چیست؟
- این مربع جادویی چه کمکی به ما میکند؟
- چگونه از این مربع استفاده کنیم؟
- ۳ سال حضور پیاپی Manaegeengine در گارتنر
گارتنر یا Gartner یک شرکت تحقیقاتی آمریکایی است، که در سال ۱۹۷۹ توسط گیدئون گارتنر راهاندازی شد و در زمینه ارائه خدمات متنوع، تحقیق و پژوهش و مشاوره فناوری اطلاعات فعالیت مینماید این شرکت پژوهشی، در حال حاضر عملیات تحقیقاتی خود را در ۸۵ کشور جهان به انجام می رساند. دفتر مرکزی این شرکت در شهر استنفورد، کنتیکت، ایالاتمتحده آمریکا قرار دارد.
مربع جادویی گارتنر چیست؟
این شرکت مبدع نوعی ارزیابی بنام مربع ۴ بخشی (ربع) است که به آن Magic quadrant یا بهاختصار آن را MQ مینامند. عبارت" مربع جادویی" MQQ یک نام تجاری شناختهشده در بازار فناوری است که در حقیقت گزارشی از موقعیت ارائهدهندگان محصولات و خدمات فناوری و شرکتهای فعال در بازار گسترده فنّاوری را ارائه میدهد و میزان رشد و رقابت آنها را بهطور سالانه یا دوسالانه موردبررسی و اندازهگیری مستمر قرار میدهد.
این گزارش و ارزیابی گارتنر از طریق ۲ معیار اصلی به دست میآیند:
۱. میزان تکامل اهداف کلی
۲. قدرت اجرای اهداف
در یک جمله : مربع جادویی گارتنر،موقعیت بازیکنان فناوری در یک بازار خاص است!
منظور از بازیکنان همان ارائهدهندگان محصولات و راهکارهای فناوری است. مثلاً در زمینه سیستمعامل اپل، مایکروسافت جزو این بازیگران هستند و در زمینه نرمافزارهای مدیریت خدمات دادهورزی یا سرویسهای مبتنی بر ITIL شرکتهای بسیاری بر اساس Pink Verify وجود دارند اما مربع گارتنر چیزی که در اختیار شما قرار میدهد ارزیابی دقیقی از ارائهدهندگان واقعی است بنابراین با این مربع خواهید دانست که بازیکنان رقابتی در بازارهای تکنولوژیک کدام ها هستند؟ چگونه آنها در یک مسیر طولانی میتوانند در کنار شما باقی بمانند و به شما کمک کنند؟ Gartner Magic Quadrant مربع جادویی گارتنر، نقطه عطفی در تحقیق در یک بازار خاص است که به شما یک دیدگاه گسترده از موقعیت نسبی رقبای بازار در حوزه فناوری را میدهد. به عبارتی این مربع برای هر بازار فنّاوری در هر حوزهای تحقیق خاص و مجزایی ارائه میکند و با استفاده از یک پردازش گرافیکی و مجموعه یکسانی از معیارهای ارزیابی، درنهایت تبدیل به یکرشته جادویی میشود تا به شما کمک کند و بهسرعت، اطمینان لازم را در اختیارتان بگذارد تا بهراحتی بتوانید دیدگاههای خود را در مورد ارائهدهندگان فناوری اطلاعات بیان کنید و اینکه چگونه آنها در برابر دیدگاه بازار گارتنر عمل میکنند. همه این سحر و جادو برای شماست تا بتوانید بهترین ارزیابی و بهترین انتخاب را مطابق با نیاز سازمانتان داشته باشید.
ادامه مطلب در صفحه بعد…
[…] مربع جادویی گارتنر […]
[…] مطلب مرطبت: مربع جادویی گارتنر […]
[…] مربع جادویی گارتنر را از اینجا بخوانید […]