مراحل اتصال ServiceDesk Plus به VoIP

مدانت

گزارش‌های تلفنی (Telephony Logs)

در زبانه Telephony Logs، می‌توانید جزئیات تمامی تماس‌های ورودی و خروجی تلفنی را مشاهده کنید. این جزئیات به‌صورت جدول ارائه شده و شامل امکانات جستجو، فیلتر، مرتب‌سازی (بر اساس زمان)، مشاهده اطلاعات تماس‌گیرنده یا گیرنده تماس، تعیین تعداد آیتم‌های قابل نمایش در هر صفحه، و ناوبری بین صفحات می‌باشد.

ستون‌ها و توضیحات مربوطه:

نام ستونتوضیح
Callerنام تماس‌گیرنده را نشان می‌دهد. در صورت ناشناخته بودن، "Unknown" ثبت می‌شود.
Caller Numberشماره‌ای که تماس‌گیرنده برای برقراری تماس استفاده کرده است.
Receiverنام دریافت‌کننده تماس را نشان می‌دهد. در صورت ناشناخته بودن، "Unknown" ثبت می‌شود.
Receiver Numberشماره‌ای که تماس به آن برقرار شده است.
Call Typeوضعیت تماس را با یکی از مقادیر زیر مشخص می‌کند:
  • Completed Call
  • Ongoing
  • Missed Call
  • Success
  • Failed
    | Time | زمان برقراری یا دریافت تماس در ServiceDesk Plus را نشان می‌دهد. این ستون قابل مرتب‌سازی صعودی/نزولی است. |
    | Duration | مدت زمان تماس را نمایش می‌دهد. |

برای مشاهده جزئیات تماس‌گیرنده یا گیرنده مشخص‌شده، روی نام آن‌ها کلیک کنید. همچنین می‌توانید گزارش تماس‌ها را بر اساس نوع تماس فیلتر کنید. برای این منظور، روی منوی کشویی فیلتر در بالا-چپ کلیک کرده و گزینه موردنظر خود را انتخاب کنید.

دسترسی سریع به گزارش تماس‌ها

می‌توانید از طریق کلیک بر روی Call Logs در گوشه پایین-راست برنامه نیز به گزارش تماس‌ها دسترسی پیدا کنید.

ایجاد درخواست از طریق گزارش تماس‌ها

برای تماس‌هایی که با نوع Missed Call ثبت شده‌اند، می‌توانید مستقیماً از صفحه گزارش تماس‌ها، یک درخواست ایجاد کنید. برای این کار، روی گزینه Create Request مربوط به آن ردیف کلیک کرده، قالب درخواست مورد نظر خود را انتخاب کرده و فرایند ثبت درخواست را ادامه دهید.

برای تماس‌هایی که قبلاً از آن‌ها درخواست ثبت شده است، می‌توانید مستقیماً جزئیات آن درخواست را با کلیک روی View Request Details مشاهده نمایید.

در سرورهای استریکس و آوایا ممکن است لازم باشد مشخصات اتصال را در سرور ویپ بطور دستی نیز انجام دهید

در سرویس ManageEngine ServiceDesk Plus، پشتیبانی رسمی برای ادغام با برخی سیستم‌های تلفنی (VOIP) مشخص ارائه شده است. جدول زیر، ویپ‌های پشتیبانی‌شده به‌صورت رسمی توسط این سیستم را نشان می‌دهد:

نام سیستم ویپ (VOIP)نوع اتصال / پروتکلنسخه پیشنهادی / توضیحات
AsteriskSIP / AMIنسخه پیشنهادی: Asterisk 18
AvayaTLink (از طریق Avaya AES Server)نیازمند افزودن فایل‌های JAR به برنامه
Custom VOIPاسکریپت سفارشی (Script-based)نیازمند آپلود و اجرای اسکریپت از مسیر custom_scripts

⚠️ تنها نسخه Enterprise Edition از ServiceDesk Plus از یکپارچه‌سازی تلفنی پشتیبانی می‌کند.


مدانت
مدانت
شرکت‌ مدانت از برندهای محبوب فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات در حوزه‌ی آموزش، پیاده‌سازی و عرضه ابزار ITIL، تجارت آنلاین، تحول دیجیتال و ارایه‌‌کننده‌ی محصولات مدیریتی تحت‌وب در ایران است. این مقاله‌ی آموزشی منحصراً مربوط به مدانت بوده و برای نخستین بار توسط این شرکت برای شما تولید و منتشر شده.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

حل معادله *

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: نیازی به کپی نیست همه چیز در دیدرس شماست
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x