گزارشهای تلفنی (Telephony Logs)
در زبانه Telephony Logs، میتوانید جزئیات تمامی تماسهای ورودی و خروجی تلفنی را مشاهده کنید. این جزئیات بهصورت جدول ارائه شده و شامل امکانات جستجو، فیلتر، مرتبسازی (بر اساس زمان)، مشاهده اطلاعات تماسگیرنده یا گیرنده تماس، تعیین تعداد آیتمهای قابل نمایش در هر صفحه، و ناوبری بین صفحات میباشد.

ستونها و توضیحات مربوطه:
نام ستون | توضیح |
---|---|
Caller | نام تماسگیرنده را نشان میدهد. در صورت ناشناخته بودن، "Unknown" ثبت میشود. |
Caller Number | شمارهای که تماسگیرنده برای برقراری تماس استفاده کرده است. |
Receiver | نام دریافتکننده تماس را نشان میدهد. در صورت ناشناخته بودن، "Unknown" ثبت میشود. |
Receiver Number | شمارهای که تماس به آن برقرار شده است. |
Call Type | وضعیت تماس را با یکی از مقادیر زیر مشخص میکند: |
- Completed Call
- Ongoing
- Missed Call
- Success
- Failed
| Time | زمان برقراری یا دریافت تماس در ServiceDesk Plus را نشان میدهد. این ستون قابل مرتبسازی صعودی/نزولی است. |
| Duration | مدت زمان تماس را نمایش میدهد. |
برای مشاهده جزئیات تماسگیرنده یا گیرنده مشخصشده، روی نام آنها کلیک کنید. همچنین میتوانید گزارش تماسها را بر اساس نوع تماس فیلتر کنید. برای این منظور، روی منوی کشویی فیلتر در بالا-چپ کلیک کرده و گزینه موردنظر خود را انتخاب کنید.
دسترسی سریع به گزارش تماسها
میتوانید از طریق کلیک بر روی Call Logs در گوشه پایین-راست برنامه نیز به گزارش تماسها دسترسی پیدا کنید.
ایجاد درخواست از طریق گزارش تماسها
برای تماسهایی که با نوع Missed Call ثبت شدهاند، میتوانید مستقیماً از صفحه گزارش تماسها، یک درخواست ایجاد کنید. برای این کار، روی گزینه Create Request مربوط به آن ردیف کلیک کرده، قالب درخواست مورد نظر خود را انتخاب کرده و فرایند ثبت درخواست را ادامه دهید.
برای تماسهایی که قبلاً از آنها درخواست ثبت شده است، میتوانید مستقیماً جزئیات آن درخواست را با کلیک روی View Request Details مشاهده نمایید.
در سرورهای استریکس و آوایا ممکن است لازم باشد مشخصات اتصال را در سرور ویپ بطور دستی نیز انجام دهید

در سرویس ManageEngine ServiceDesk Plus، پشتیبانی رسمی برای ادغام با برخی سیستمهای تلفنی (VOIP) مشخص ارائه شده است. جدول زیر، ویپهای پشتیبانیشده بهصورت رسمی توسط این سیستم را نشان میدهد:
نام سیستم ویپ (VOIP) | نوع اتصال / پروتکل | نسخه پیشنهادی / توضیحات |
---|---|---|
Asterisk | SIP / AMI | نسخه پیشنهادی: Asterisk 18 |
Avaya | TLink (از طریق Avaya AES Server) | نیازمند افزودن فایلهای JAR به برنامه |
Custom VOIP | اسکریپت سفارشی (Script-based) | نیازمند آپلود و اجرای اسکریپت از مسیر custom_scripts |
⚠️ تنها نسخه Enterprise Edition از ServiceDesk Plus از یکپارچهسازی تلفنی پشتیبانی میکند.
اگر اتصال به یک سرور سفارشی ویپ میخواهید از طریق API یا کدنویسی مدانت این خدمات را جداگانه در اختیار شما خواهد گذاشت!