تاثیر GDPR بر سرویسهای IT و چگونه ServiceDesk Plus می تواند به شما کمک کند تا قوانین GDPR را در فناوری اطلاعات رعایت کنید؟

تاثیر GDPR بر سرویسهای IT و چگونه ServiceDesk Plus می تواند به شما کمک کند تا قوانین GDPR را در فناوری اطلاعات رعایت کنید؟

تاثیر GDPR بر سرویسهای IT و چگونه ServiceDesk Plus می تواند به شما کمک کند تا قوانین GDPR را در فناوری اطلاعات رعایت کنید؟

مدانت

حال این مقوله امنیتی و کلیدی در سرویس دسک پلاس بهترین ابزار پیاده سازی ITIL رعایت و لحاظ می شود و در نسخه جدید این مقررات تحت عنوان قابلیت جدید به سرویس دسک پلاس افزوده شده در ServiceDesk Plus، تمام اطلاعات شخصی قابل شناسایی (PII) قابل تعریف و پیکربندی است مثلا در فرم درخواست! بنابراین زمانی که کاربر از سازمان خارج می شود، تمامی اطلاعات او را از روی نرم افزار و یا سرویس مورد نظر حذف نمود و حتی فیلدهایی که به عنوان PII علامت گذاری شده حذف می شوند

  1. درخواست های حادثه
  2. درخواست کاتالوگ خدمات

در حالی که داده های کاربر به دلیل ملاحظات حفظ حریم خصوصی حذف می شوند، ممکن است سازمان ها بخشی از اطلاعات را برای اهداف ممیزی نیاز داشته باشند. در چنین مواردی، آن بخش از داده هایی که در پایگاه داده هستند حذف و مواردی که ویژگی PII دارند نیز حذف می شود. به عنوان مثال، درخواست حادثه / سرویس، جزئیات واقعی درخواست در پایگاه داده حفظ خواهد شد، در حالی که اگر کاربری را حذف کنید کلیه اطلاعات او نیز حذف و سایر فیلدها مانند شماره تلفن یا تاریخ تولد و یا موارد اضافی که صریحا به عنوان PII مشخص شده اند حذف خواهند شد. در این حال بجای نام درخواست کننده درخواست یک متن تصادفی جایگزین خواهد شد. این شناسایی در سراسر برنامه انجام خواهد شد.
توجه داشته باشید:

  1. ناشناس شدن تنها زمانی امکان پذیر خواهد بود که مقررات انطباق در نرم افزار اعمال شود.
  2. هنگامی که یک کاربر، دارای PII برای شناسایی است، حذف می شود، کاربر ناشناس بلافاصله اتفاق می افتد در حالی که حذف داده PII از طریق یک برنامه اجرا می شود که هر ۸ ساعت اجرا می شود.
  • (الف) زمینه های PII در قالب ها: هنگام اضافه کردن فیلد اضافی به یک الگو، یک فیلد داده را به عنوان PII علامت گذاری کنید تا بتوانید PII را از دیگر داده ها تشخیص دهید.
  • (ب) دیدار مجدد با حق کاربران را فراموش کنید: GDPR افراد را به تعدادی از حقوق، از جمله حق فراموش شدن اطلاعات شخصی از روی نرم افزار در سازمان، محق می داند. این بدان معنی است که کاربران می توانند از یک سازمان درخواست کنند تمام اطلاعات شخصی خود را حذف کنند و یا آن ها را شناسایی کنند، در صورتی که اطلاعات کاربر را با فرآیندهای کسب و کار مناقشات و یا نقض مقررات دیگر نقض کنند. شما هم اکنون می توانید نام های کاربران را شناسایی و PII دیگر خود را در ServiceDesk Plus به طور کامل حذف کنید تا احترام به حق خود را در زیر GDPR فراموش کنید.

به طور کامل با GDPR رعایت می شود نیاز به راه حل های مختلف، فرایندها، افراد و فن آوری دارد. کلید های رمزگذاری و گواهی ها یک استراتژی است که به سازمان ها کمک می کند تا از اطلاعات قابل شناسایی شخصی محافظت کنند و همراه با سایر راه حل ها و استراتژی های مناسب، مدیر کل Plus به شما کمک می کند امنیت داده ها را تقویت کنید و با GDPR هماهنگ باشید. این مواد فقط برای اهداف اطلاعاتی ارائه می شود و نباید به عنوان مشاور حقوقی برای پذیرش GDPR مورد توجه قرار گیرد. ManageEngine هیچ گونه ضمانت ضمنی یا قانونی برای اطلاعات در این ماده ارائه نمی دهد.


مدانت
مدانت
شرکت‌ مدانت از برندهای محبوب فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات در حوزه‌ی آموزش، پیاده‌سازی و عرضه ابزار ITIL، تجارت آنلاین، تحول دیجیتال و ارایه‌‌کننده‌ی محصولات مدیریتی تحت‌وب در ایران است. این مقاله‌ی آموزشی منحصراً مربوط به مدانت بوده و برای نخستین بار توسط این شرکت برای شما تولید و منتشر شده.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

حل معادله *

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: نیازی به کپی نیست همه چیز در دیدرس شماست
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x