ServiceDesk چیست!؟
سرویس دسک (میزخدمت) یک تابع IT اصلی از مدیریت خدمات فناوری اطلاعات (ITSM) است که توسط کتابخانه زیرساخت فناوری اطلاعات (ITIL) تعریف شدهاست. هدف از این امر ارائه یک نقطه تماس (SPOC) برای پاسخگویی به نیازهای ارتباطی کاربر و کارکنان فناوری اطلاعات است ضمن اینکه برای برآوردن اهداف مشتری و شرکت ارایه کننده خدمات فناوری نظیر مشاورین و پیمانکار نیز هست. «کاربر» به کاربر واقعی سرویس اشاره دارد، در حالی که «مشتری» اشاره به نهادی است که برای سرویس پرداخت میکند.