نکات و ترفندهای مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات

قبل از هر چیزی مهارتهای یک مدیر انفورماتیک را بخوانید.

کمپین مدیریت آسان انفورماتیک برای اولین بار در ایران توسط شرکت مدانت مطرح و طراحی شد در این کمپین بهترین استراتژی های نرم افزاری، سخت افزاری و استانداردهای موفق برای مدیریت انفورماتیک مطرح شده. حال چرا انفورماتیک!؟

بر هیچکس پوشیده نیست که تمامی تجارت های امروزی دیگر ازحالت سنتی و شهری خارج شده اند تمامی کسب و کارهای ریز و درشت نیازمند زیرساخت ها و ابزارهای انفورماتیکی هستند و بی تردید این واحد انفورماتیک که می تواند فقط یک نفر بعنوان مسئول باشد و یا یک دپارتمان چند نفره و یا چندصد نفره همگی باید پاسخگوی مدیریت سرویس ها، ابزارها و نیازمندیهای تکنولوژیک سازمان ها باشند و صدالبته این حوزه مدیریتی بسیار پر استرس و پرکار است و بسیاری از مدیران حتی شرکت های بزرگ نیز از اجرای استانداردها و ابزارهای موفق طفره می رود و آنرا هزینه بر معرفی میکنند!

علت چیست!؟ چرا باتوجه به اینکه بیش از ۹۰% کسب و کارهای امروزی سازمان ها بر روی بستر انفورماتیک می چرخد وتمام درآمدزایی شرکت ها با قطعی چند ساعته و حتی لحظه ای اینترنت، ایمیل و … به مخاطره می افتد اما مدیران ارشد همچنان بر روی عدم استقرار سرویس ها و ابزارها و استانداردهای به ظاهر هزینه بر خودداری می کنند!؟

آنچه مدانت را به این ایده وا داشت مشکل ناسازگاری سازمان های ایرانی برای پیاده سازی استانداردهای جهانی است. امروز استانداردهای مشهوری نظیر ایزو و ITIL و دهها مورد دیگر در جهان از کنترل کیفیت گرفته تا رعایت نظام آراستگی یا ۵S همگی برای پیاده سازی بهترین تجربیات موفق در جهان است اما ما در ایران از این قافله بسیار عقب هستیم و هنوز مدیران ارشد و مدیریت های سازمان های دولتی، خصوصی تن به این استانداردها نمیدهند و حتی گاها آنرا پرهزینه و چالش بر انگیز می خوانند.


نکات و ترفندهای مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات

این صفحه با هدف معرفی نکات کلیدی و ترفندهای مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات تدوین شده و بصورت برگ نوشته های کوتاه، جذاب و خواندنی است که امید است مقبول نگاه بینای شما واقع گردد....
  • 46

    مسئولیت دارد تا خدمات IT را به گونه‌ای طراحی کند که نه‌تنها نیازهای فعلی کسب‌وکار را برآورده سازد، بلکه انعطاف‌پذیری لازم برای پاسخگویی به تغییرات آینده […]
    مسئولیت دارد تا خدمات IT را به گونه‌ای طراحی کند که نه‌تنها نیازهای فعلی کسب‌وکار را برآورده سازد، بلکه انعطاف‌پذیری لازم برای پاسخگویی به تغییرات آینده را نیز داشته باشد. طراحی سرویس، سنگ‌بنای ایجاد خدماتی است که از ابتدا تا انتها با دقت برنامه‌ریزی شده‌اند تا عملکرد بهینه، امنیت، و تجربه کاربری عالی را تضمین کنند. با تمرکز بر طراحی سرویس، می‌توان اطمینان حاصل کرد که خدمات ارائه‌شده بطور مداوم ارزش افزوده را ایجاد، بهره‌وری سازمان را افزایش و رضایت کاربران را به حداکثر میرساند. شرکت مدانت
  • 45

    باید بداند که تکنولوژی تنها ابزاری برای رسیدن به اهداف کسب و کار است نه برای رسیدن به هدف نهایی. بنابراین، برنامه‌ریزی و استراتژی‌های فناوری اطلاعات […]
    باید بداند که تکنولوژی تنها ابزاری برای رسیدن به اهداف کسب و کار است نه برای رسیدن به هدف نهایی. بنابراین، برنامه‌ریزی و استراتژی‌های فناوری اطلاعات باید به‌طور مستمر با استراتژی‌ها و اهداف کلان کسب و کار هماهنگ شوند تا ارزش واقعی برای سازمان ایجاد شود. همچنین، اهمیت دادن به منابع انسانی، امنیت اطلاعات، حفاظت از داده‌های حساس، و انطباق با مقررات و قوانین مرتبط نیز از جمله وظایف حیاتی یک مدیر فناوری اطلاعات است. شرکت مدانت
  • 44

    باید بداند در فناوری اطلاعات، نوآوری و خلاقیت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ پس باید فضایی را ایجاد کند که در آن ایده‌های جدید و خلاقانه […]
    باید بداند در فناوری اطلاعات، نوآوری و خلاقیت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ پس باید فضایی را ایجاد کند که در آن ایده‌های جدید و خلاقانه مورد استقبال قرار گیرند. تشویق اعضای تیم به ارائه پیشنهادات، حتی اگر بنظر عجیب یا غیرممکن برسند، می‌تواند منجر به راه‌حل‌های نوآورانه و بهبود فرآیندها شود. برگزاری جلسات طوفان فکری و تکنیک‌های طراحی تفکر (Design Thinking) و تخصیص زمان و منابع برای پروژه‌های جانبی و تحقیقاتی، می‌تواند به تحریک خلاقیت در تیم کمک کند! شرکت مدانت
error: نیازی به کپی نیست همه چیز در دیدرس شماست