نکات و ترفندهای مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات
قبل از هر چیزی مهارتهای یک مدیر انفورماتیک را بخوانید.
کمپین مدیریت آسان انفورماتیک برای اولین بار در ایران توسط شرکت مدانت مطرح و طراحی شد در این کمپین بهترین استراتژی های نرم افزاری، سخت افزاری و استانداردهای موفق برای مدیریت انفورماتیک مطرح شده. حال چرا انفورماتیک!؟
بر هیچکس پوشیده نیست که تمامی تجارت های امروزی دیگر ازحالت سنتی و شهری خارج شده اند تمامی کسب و کارهای ریز و درشت نیازمند زیرساخت ها و ابزارهای انفورماتیکی هستند و بی تردید این واحد انفورماتیک که می تواند فقط یک نفر بعنوان مسئول باشد و یا یک دپارتمان چند نفره و یا چندصد نفره همگی باید پاسخگوی مدیریت سرویس ها، ابزارها و نیازمندیهای تکنولوژیک سازمان ها باشند و صدالبته این حوزه مدیریتی بسیار پر استرس و پرکار است و بسیاری از مدیران حتی شرکت های بزرگ نیز از اجرای استانداردها و ابزارهای موفق طفره می رود و آنرا هزینه بر معرفی میکنند!
علت چیست!؟ چرا باتوجه به اینکه بیش از ۹۰% کسب و کارهای امروزی سازمان ها بر روی بستر انفورماتیک می چرخد وتمام درآمدزایی شرکت ها با قطعی چند ساعته و حتی لحظه ای اینترنت، ایمیل و … به مخاطره می افتد اما مدیران ارشد همچنان بر روی عدم استقرار سرویس ها و ابزارها و استانداردهای به ظاهر هزینه بر خودداری می کنند!؟
آنچه مدانت را به این ایده وا داشت مشکل ناسازگاری سازمان های ایرانی برای پیاده سازی استانداردهای جهانی است. امروز استانداردهای مشهوری نظیر ایزو و ITIL و دهها مورد دیگر در جهان از کنترل کیفیت گرفته تا رعایت نظام آراستگی یا ۵S همگی برای پیاده سازی بهترین تجربیات موفق در جهان است اما ما در ایران از این قافله بسیار عقب هستیم و هنوز مدیران ارشد و مدیریت های سازمان های دولتی، خصوصی تن به این استانداردها نمیدهند و حتی گاها آنرا پرهزینه و چالش بر انگیز می خوانند.
نکات و ترفندهای مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات
46
مسئولیت دارد تا خدمات IT را به گونهای طراحی کند که نهتنها نیازهای فعلی کسبوکار را برآورده سازد، بلکه انعطافپذیری لازم برای پاسخگویی به تغییرات آینده […]45
باید بداند که تکنولوژی تنها ابزاری برای رسیدن به اهداف کسب و کار است نه برای رسیدن به هدف نهایی. بنابراین، برنامهریزی و استراتژیهای فناوری اطلاعات […]44
باید بداند در فناوری اطلاعات، نوآوری و خلاقیت از اهمیت ویژهای برخوردار است؛ پس باید فضایی را ایجاد کند که در آن ایدههای جدید و خلاقانه […]