نکات و ترفندهای مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات

قبل از هر چیزی مهارتهای یک مدیر انفورماتیک را بخوانید.

کمپین مدیریت آسان انفورماتیک برای اولین بار در ایران توسط شرکت مدانت مطرح و طراحی شد در این کمپین بهترین استراتژی های نرم افزاری، سخت افزاری و استانداردهای موفق برای مدیریت انفورماتیک مطرح شده. حال چرا انفورماتیک!؟

بر هیچکس پوشیده نیست که تمامی تجارت های امروزی دیگر ازحالت سنتی و شهری خارج شده اند تمامی کسب و کارهای ریز و درشت نیازمند زیرساخت ها و ابزارهای انفورماتیکی هستند و بی تردید این واحد انفورماتیک که می تواند فقط یک نفر بعنوان مسئول باشد و یا یک دپارتمان چند نفره و یا چندصد نفره همگی باید پاسخگوی مدیریت سرویس ها، ابزارها و نیازمندیهای تکنولوژیک سازمان ها باشند و صدالبته این حوزه مدیریتی بسیار پر استرس و پرکار است و بسیاری از مدیران حتی شرکت های بزرگ نیز از اجرای استانداردها و ابزارهای موفق طفره می رود و آنرا هزینه بر معرفی میکنند!

علت چیست!؟ چرا باتوجه به اینکه بیش از ۹۰% کسب و کارهای امروزی سازمان ها بر روی بستر انفورماتیک می چرخد وتمام درآمدزایی شرکت ها با قطعی چند ساعته و حتی لحظه ای اینترنت، ایمیل و … به مخاطره می افتد اما مدیران ارشد همچنان بر روی عدم استقرار سرویس ها و ابزارها و استانداردهای به ظاهر هزینه بر خودداری می کنند!؟

آنچه مدانت را به این ایده وا داشت مشکل ناسازگاری سازمان های ایرانی برای پیاده سازی استانداردهای جهانی است. امروز استانداردهای مشهوری نظیر ایزو و ITIL و دهها مورد دیگر در جهان از کنترل کیفیت گرفته تا رعایت نظام آراستگی یا ۵S همگی برای پیاده سازی بهترین تجربیات موفق در جهان است اما ما در ایران از این قافله بسیار عقب هستیم و هنوز مدیران ارشد و مدیریت های سازمان های دولتی، خصوصی تن به این استانداردها نمیدهند و حتی گاها آنرا پرهزینه و چالش بر انگیز می خوانند.


نکات و ترفندهای مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات

این صفحه با هدف معرفی نکات کلیدی و ترفندهای مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات تدوین شده و بصورت برگ نوشته های کوتاه، جذاب و خواندنی است که امید است مقبول نگاه بینای شما واقع گردد....
  • IT Manager

    می‌داند هدف از تقویت سطح صفر پشتیبانی فناوری اطلاعات و ارتباطات، استفاده از توانایی کاربران برای خدمت رساندن به خودشان است و این ســــطح، کم‌هزینه‌ترین، مهم‌ترین […]
    می‌داند هدف از تقویت سطح صفر پشتیبانی فناوری اطلاعات و ارتباطات، استفاده از توانایی کاربران برای خدمت رساندن به خودشان است و این ســــطح، کم‌هزینه‌ترین، مهم‌ترین و کلیدی‌ترین بخش برای فرهنگ‌سازی استفاده از سرویس‌دسک است و منجر به استفاده از پایگاه دانش، حذف بار ترافیکی ناخواسته و کاهش شدید هــزینه‌های ارایه‌ی خـــــــــدمات می‌شود... شرکت مدانت
  • IT Manager

    حرفه‌ای به‌دنبال ITIL است؛ چــــون همیشه این پرســــــش را از خـــــود می‌پرسد: “بدون چارچوب ITIL و ابزار پیاده‌سازی آن، ارایه خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات چطور […]
    حرفه‌ای به‌دنبال ITIL است؛ چــــون همیشه این پرســــــش را از خـــــود می‌پرسد: “بدون چارچوب ITIL و ابزار پیاده‌سازی آن، ارایه خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات چطور امکان‌پذیر است!؟”... شرکت مدانت
error: نیازی به کپی نیست همه چیز در دیدرس شماست