نکات و ترفندهای مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات

قبل از هر چیزی مهارتهای یک مدیر انفورماتیک را بخوانید.

کمپین مدیریت آسان انفورماتیک برای اولین بار در ایران توسط شرکت مدانت مطرح و طراحی شد در این کمپین بهترین استراتژی های نرم افزاری، سخت افزاری و استانداردهای موفق برای مدیریت انفورماتیک مطرح شده. حال چرا انفورماتیک!؟

بر هیچکس پوشیده نیست که تمامی تجارت های امروزی دیگر ازحالت سنتی و شهری خارج شده اند تمامی کسب و کارهای ریز و درشت نیازمند زیرساخت ها و ابزارهای انفورماتیکی هستند و بی تردید این واحد انفورماتیک که می تواند فقط یک نفر بعنوان مسئول باشد و یا یک دپارتمان چند نفره و یا چندصد نفره همگی باید پاسخگوی مدیریت سرویس ها، ابزارها و نیازمندیهای تکنولوژیک سازمان ها باشند و صدالبته این حوزه مدیریتی بسیار پر استرس و پرکار است و بسیاری از مدیران حتی شرکت های بزرگ نیز از اجرای استانداردها و ابزارهای موفق طفره می رود و آنرا هزینه بر معرفی میکنند!

علت چیست!؟ چرا باتوجه به اینکه بیش از ۹۰% کسب و کارهای امروزی سازمان ها بر روی بستر انفورماتیک می چرخد وتمام درآمدزایی شرکت ها با قطعی چند ساعته و حتی لحظه ای اینترنت، ایمیل و … به مخاطره می افتد اما مدیران ارشد همچنان بر روی عدم استقرار سرویس ها و ابزارها و استانداردهای به ظاهر هزینه بر خودداری می کنند!؟

آنچه مدانت را به این ایده وا داشت مشکل ناسازگاری سازمان های ایرانی برای پیاده سازی استانداردهای جهانی است. امروز استانداردهای مشهوری نظیر ایزو و ITIL و دهها مورد دیگر در جهان از کنترل کیفیت گرفته تا رعایت نظام آراستگی یا ۵S همگی برای پیاده سازی بهترین تجربیات موفق در جهان است اما ما در ایران از این قافله بسیار عقب هستیم و هنوز مدیران ارشد و مدیریت های سازمان های دولتی، خصوصی تن به این استانداردها نمیدهند و حتی گاها آنرا پرهزینه و چالش بر انگیز می خوانند.


نکات و ترفندهای مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات

این صفحه با هدف معرفی نکات کلیدی و ترفندهای مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات تدوین شده و بصورت برگ نوشته های کوتاه، جذاب و خواندنی است که امید است مقبول نگاه بینای شما واقع گردد....
  • 43

    باید همواره به روزتر از کارکنانش باشد و از تکنولوژیها و روش‌های جدید در حوزه‌ی فناوری اطلاعات آگاهی داشته باشد؛ چراکه فناوری‌ها بسرعت در حال تغییر […]
    باید همواره به روزتر از کارکنانش باشد و از تکنولوژیها و روش‌های جدید در حوزه‌ی فناوری اطلاعات آگاهی داشته باشد؛ چراکه فناوری‌ها بسرعت در حال تغییر و پیشرفت هستند. او برای این هماهنگی با این تغییرات سریع، باید خود را در معرض ارتباط مداوم با متخصصان، صنعت فناوری اطلاعات، شرکت‌های فناوری، حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی و استفاده از منابع معتبر و قابل اعتماد قرار دهد. بدون یک مدیر به‌روز، چیزی به روز‌رسانی نمی‌شود! شرکت مدانت
  • 42

    باید بداند فناوری اطلاعات، دیگر فقط یک بخش فنی نیست بلکه یک عامل اساسی برای دستیابی به اهداف تجاری و استراتژیک در سازمان‌ها محسوب میشود. تبدیل […]
    باید بداند فناوری اطلاعات، دیگر فقط یک بخش فنی نیست بلکه یک عامل اساسی برای دستیابی به اهداف تجاری و استراتژیک در سازمان‌ها محسوب میشود. تبدیل داده به ارزش با استفاده از تجزیه و تحلیل داده و هوش مصنوعی، تسهیل کار تیم‌ها از طریق سیستمهای همکاری آنلاین، ظهور ابزارهای نوآوری، بهبود فرآیندهای کسب و کار، مدیریت ریسک و امنیت اطلاعات، همه و همه نشان می‌دهند که IT یک فعالگر استراتژیک سازمانی است.
  • 41

    باید روی ایجاد و حفظ یک ارتباط باز و شفاف با خود تمرکز کند. ارتباطات موثر سبب حل سریعتر مشکلات و بهبود همکاری می‌شود و جلوی […]
    باید روی ایجاد و حفظ یک ارتباط باز و شفاف با خود تمرکز کند. ارتباطات موثر سبب حل سریعتر مشکلات و بهبود همکاری می‌شود و جلوی سوء‌تفاهمات را می‌گیرد. برگزاری جلسات منظم برای آگاهی از پیشرفت‌ها و چالش‌ها، دریافت فیدبک مستمر، استفاده از ابزارهای ارتباطی کارآمد نظیر مدیریت پروژه و پیامرسان‌های سازمانی، می‌توانند فضای باز و قابل اطمینانی را ایجاد کند؛ فراموش نکنید اعضای تیم باید بتوانند بدون احساس ناامنی، ترس و نگرانی، نظرات و پیشنهادات خود را واضح و شفاف بیان کنند. شرکت مدانت
error: نیازی به کپی نیست همه چیز در دیدرس شماست