نظارت بر مسیر با تحلیل NetPath در مانیتورینگ شبکه

نظارت بر مسیر با تحلیل NetPath در مانیتورینگ شبکه

نظارت بر مسیر با تحلیل NetPath در مانیتورینگ شبکه

نظارت بر مسیر با تحلیل NetPath در مانیتورینگ شبکه

برای اینکه یک کسب و کار با پتانسیل کامل خود کار کند، داشتن یک شبکه بدون وقفه و سالم بسیار مهم است. شبکه‌ای که انتهای مختلف کسب و کار را متصل می‌کند و تردیدی نیست که اختلالات یا کاهش سرعت می‌تواند بر کل شبکه شما تأثیر بگذارد.

از نقطه نظر مدیریت زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، کلید حفظ عملیات کسب و کار روان و صاف، حفظ مسیر شبکه، از منبع به مقصد است و اطمینان حاصل شود که مسیر از موانع پاک عبور می‌کند. موانع در مسیر شبکه می‌تواند به شکل تداخل شبکه، تراکم شبکه، مسائل سخت افزاری و نرم افزاری، فاصله فیزیکی بین منبع و مقصد، ساختارهای فیزیکی و غیره ظاهر شود.

چرا نظارت بر مسیر شبکه مهم است؟

حتی در یک شبکه ساده و کوچک، مقدار داده‌ها و تعداد معاملات در حال حرکت از یک طرف به طرف دیگر قابل توجه خواهد بود. اما این یک چالش بزرگ برای نظارت بر هر سفر از این بسته‌های داده – از منبعی به نقطه پایانی – برای تشخیص هر گونه تأخیر یا ناهنجاری است که البته در اندازه و پیچیدگی مقیاس‌های زیرساختی بزرگ حسابی می‌تواند چالش برانگیزتر باشد.

نظارت بر مسیرهای شبکه در سازمان‌های بزرگتر بسیار مهم است. تصور کنید که ارتباطات داخلی یک شرکت بزرگ به دلیل کند شدن یا اختلال در مسیر شبکه برای یک روز از بین می‌رود. مثل  قطعی برق که می‌تواند عملکردهای عادی کسب و کار را تا زمانی که حل شود متوقف کند. علاوه بر این، ایمیل‌ها، ویدئو کنفرانس، پیام‌های فوری یا صدا از طریق IP (VoIP) همه وابسته به مسیرهای شبکه هستند و اختلال می‌تواند ارتباطات خارجی شرکت با ذینفعان را فلج کند.

برای هر دو شبکه بزرگ و کوچک، یک ابزار تجزیه و تحلیل مسیر شبکه در زمان واقعی برای نظارت دقیق بر پارامترهای حیاتی زیرساخت حیاتی است. با کمک تجزیه و تحلیل مسیر شبکه، می‌توانید مسائل پویا را حل کنید، معیارهای تأخیر و از دست دادن بسته را در هر انتهای شبکه نظارت کنید و از کیفیت بالای خدمات به کاربران نهایی خود اطمینان حاصل کنید.

  قابلیت تجزیه و تحلیل NetPath در OpManager

سرویس مانیتورینگ شبکه  OpManager Plus یک راه حل کامل نظارت بر زیرساخت است که ویژگی‌های پیشرفته در دسترس بودن و نظارت بر عملکرد را ارائه می‌دهد. این شامل یک ابزار تجزیه و تحلیل مسیر شبکه داخلی است که به شما در تجسم و نظارت بر عملکرد مسیر شبکه شما کمک می‌کند. با استفاده از این ابزار شما می‌توانید عملکرد هاپ به هاپ یا Hop-by-Hop را در چندین مسیر بین منبع سرور مانیتورینگ و مقصد را ردیابی کنید، مسیرهای شبکه را تجسم کنید و سابقه مسیرها را برای کمک به شناسایی تاخیرهای ارتباطی در هر مسیر عبور کنید.

انتقال Hop-by-Hop یک اصل کنترل جریان داده ها در یک شبکه است. با حمل و نقل هاپ به هاپ، تکه هایی از داده ها از گره به گره به صورت ذخیره و جلو هدایت می شوند. از انجا که حمل و نقل هاپ به هاپ نه تنها گره منبع و مقصد را شامل می شود، بلکه برخی یا همه گره های میانی را نیز شامل می شود، اجازه می دهد تا داده ها هدایت شوند حتی اگر مسیر بین منبع و مقصد در طول ارتباطات به طور دائم متصل نباشد؛

با این حال، اصل End-to-end ادعا می کند که کنترل حمل و نقل باید به صورت end-to-end اجرا شود، مگر اینکه اجرای حمل و نقل hop-by-hop عملکرد قابل توجهی بهتر داشته باشد. علاوه بر این، حمل و نقل هاپ به هاپ نیاز به اطلاعات حالت هر جریان در گره های میانی دارد که مقیاس پذیری ان را محدود می کند. این یکی از دلایلی است که امروزه تقریبا تمام ارتباطات توسط پروتکل های انتقال پایان به پایان مانند TCP کنترل می شود.

ابزار تحلیل NetPath قادرست با با نمودار پیشرفته OpManager Plus از تمام درخواست‌های TCP، مسیرهای بحرانی بین کاوشگر و مقصدان را می‌توان یکپارچه برای شما تجسم کند. این ابزار هاپ های فردی را شناسایی می‌کند، زمان بسته بندی داده‌ها را در طول هاپ های فردی ردیابی می‌کند و تأخیر حمل و نقل و قطع برق را در سراسر شبکه شما اندازه گیری می‌کند.

نرم‌افزار OpManager از بسته‌های TCP SYN به جای بسته‌های ICMP یا UDP استفاده می‌کند که ممکن است در شبکه‌های جدیدتر و امن مسدود شود. ابزار تجزیه و تحلیل مسیر شبکه از داده‌های جمع اوری شده و تاریخچه مسیر برای تجزیه و تحلیل الگوهای هاپ، شناسایی علت ریشه‌ای از دست دادن بسته یا تأخیر و پیش بینی قطع شبکه پشتیبانی می‌کند.

نکات برجسته و کلیدی  NetPath Analysis

به طور یکپارچه الگوهای ترافیکی را ترسیم نمایید تا تجزیه و تحلیل مداوم زیرساخت‌های خود را فعال کنید: ابزار تجزیه و تحلیل مسیر شبکه یک نمای پرنده‌ای از تمام مسیرهای شبکه در زیرساخت‌ها را نشان می‌دهد. مسیر گرفته شده توسط یک بسته برای رسیدن به مقصد خود را به پایان نشان داده خواهد شد، با اطلاعات مربوطه مانند زمان گرفته شده بین هر هاپ و مدت زمان کلی.

شما می‌توانید بر روی هر هاپ در امتداد نقشه برداری مسیر شبکه شناور باشید تا زمان پاسخ و اطلاعات تأخیر را ببینید. علاوه بر این، قابلیت کاوش پیشرفته OpManager Plus به شما اجازه می‌دهد مسیر تجزیه و تحلیل شبکه را از طریق LAN و WAN تشخیص دهید.

به دست آوردن بینش عملکرد جامع به مسیرهای شبکه: با استفاده از یک مانیتورینگ مسیر شبکه، شما می‌توانید داده‌های عملکرد برای هر گره جمع‌آوری کنید تا درک سریعی از یک مسیر شبکه و اینکه هر جزء آن چگونه کار می‌کند را دریافت کنید. این امر مدیران IT را قادر می‌سازد تا مناطقی را که نیاز به بهبود دارند شناسایی کنند.

با تجزیه و تحلیل شدت ترافیک در هر گره، می‌توانید قبل از اینکه گره‌ها یا لینک‌ها تحت تأثیر قرار بگیرند، بهینه سازی کنید. شما می‌توانید آستانه ها را برای تأخیر و از دست دادن بسته پیکربندی و هشدارهای فوری را هر زمان که بیش از حد دریافت ‌کنید، همین موارد به شما کمک می‌کند تا مسائل را قبل از تشدید آنها حل کنید.

در صورت بروز مسائل یا خطاها با هشدارها مطلع شوید: قابلیت‌های هشدار OpManager Plus با ایجاد پروفایل‌های اطلاع رسانی شروع می‌شود که در صورت عدم دسترسی یا مسائل مربوط به عملکرد با دستگاه‌های شبکه به شما هشدار می‌دهد. به عنوان بخشی از نظارت بر مسیر شبکه، هنگامی که تأخیر یا از دست دادن بسته بین منبع و مقصد در طول انتقال داده‌ها شناسایی می‌شود، به شما هشدار داده می‌شود.

مدانت
مدانت
شرکت‌ مدانت از برندهای محبوب فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات در حوزه‌ی آموزش، پیاده‌سازی و عرضه ابزار ITIL، تجارت آنلاین، تحول دیجیتال و ارایه‌‌کننده‌ی محصولات مدیریتی تحت‌وب در ایران است. این مقاله‌ی آموزشی منحصراً مربوط به مدانت بوده و برای نخستین بار توسط این شرکت برای شما تولید و منتشر شده.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

حل معادله *

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: نیازی به کپی نیست همه چیز در دیدرس شماست
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x