تازه های نسخه جدید سرویس دسک پلاس ManageEngine Service Desk Plus :
در اینجا سعی داریم تا همگام با تغییرات سرویس دسک، در خصوص ارایه اطلاع رسانی به موقع، شما را در جریان تازه های سرویس دسک بگذاریم لذا با این تغییرات و آشنایی شما با مشکلات و باگ های مرتفع شده، امیدواریم برای تصمیم گیری در خصوص مهاجرت به نسخه های جدید کمکی کرده باشیم با مدانت در این مبحث همراه باشید...آنچه در راه است:
ادغام مستقیم سرویس دسک با SCCM مایکروسافت برای کاوش دارایی ها ادغام مستقیم سرویس دسک با چت تلگرام Telegram, Slack, و Zoho Cliq. امکان تعین چندین SLA برای فرم ها امکان افزودن تصویر به منبع در فرم های سرویس کاتالوگ امکان تعیین چندین کمیته CAB برای تغییرات امکان تعیین قوانین کسب و کار ویژه مشکلات افزودن فیلدهای اضافی به راهکارها افزودن آیکن های لایک و نظر و... به راهکارها افزودن مدیریت نشر Release Management برای واحد تولید نرم افزار امکان تعریف چندین ساعات کاری مختلف محیط ۱۰۰% گرافیکی و جذاب فرایندهای تغییر امکان مدیریت انبوه دارایی ها و CIها امکان تعیین تایید کننده جانشین –تفویض اختیار برای تایید فرم های درخواست لیست نمایش درخواست ها بصورت رنگی بر اساس وضعیت- اولویت و... افزایش بهبود طراحی فرم درخواست بصورت کاملا حرفه ای توسعه کاوش دارایی ها بر اساس SNMP پشتیبانی از قابلیت سرویس دسک پورتال ( چندین سرویس دسک برای چندین واحد خدماتی با یک دیتابیس از یک درگاه!) امکان تنظیم شیفت کاری کارشناسان و واگذاری درخواست ها بر اساس شیفت حضور آنها امکان پیکربندی OLA –توافق زمانی درون واحد (زمان انجام درخواست ها بین گروه های کارشناسی) امکان واگذاری خودکار درخواست ها بر اساس فعال بودن کارشناسان امکان فیلتر کردن گروه کارشناسی بعنوان استثنا برای واگذاری خودکار امکان کپی کردن فرم های الگوی رخداد نسخه ۱۰٫۵ سرویس دسک پلاس در ۱۶ مه ۲۰۱۹ منتشر شد. از این پس MS-SQL 2005 پشتیبانی نمی شود. پلتفرم آن به تامکت ۸- دیتابیس به Postgres 10.5 و دیتابیس SQL fi 2008 و همچنین جاوا JRE به ۱٫۸ ارتقا یافت.قابلیت های جدید سرویس دسک پلاس تا به امروز:
رفع مشکل بیش از ۱۰ هزار مشکل گزارش شده توسط کاربران از نسخه۹ به بعد رفع باگ های امنیتی حدود ۵۰۰ مورد تغییرات گرافیکی بسیار جذاب در فرم درخواست ها امکان تخصیص درخواست به کارشناسان آنلاین امکان تخصیص درخواست به کارشناسان بطور مستقیم از داخل لیست درخواست ها امکان تغییر وضعیت درخواست در داخل لیست درخواست ها نمایش اطلاعات کامل درخواست کننده در ستون سمت راست درخواست مورد نظر امکان افزودن تصویر برای درخواست کنندگان و کارشناسان امکان Drag/Drop کردن فایلهای پیوست به داخل فرم درخواست قابلیت تعریف فرایندهای پیچیده چرخه درخواست امکان جستجو در سوابق درخواست امکان Import کردن فایل های پروژه MSPP از داخل MS Project امکان Import کردن دارایی ها از طریق بارکد امکان تعریف دارایی های اجاره ای، ثبت، انضا، پیکربندی و.. امکان Import کردن روابط بین CI ها تغییرات گرافیکی بسیار جذاب مدیریت خرید افزایش سرعت بارگزاری سرویس بهبود فرم ثبت راهکار و درخواست Rich Editor امکان ایجاد نقش های سازمانی منطبق با سلسه مراتب سازمانی امکان ایجاد نقش مدیر پیکربندی سرویس دسک پلاس بهبود و تغییر کامل مدیریت روابط CIها امکان ارسال پیامک اطلاع رسانی به درخواست کنندگان بطور مستقیم امکان ارتباط به سرویس ایمیل Exchange امکان گفتگوی چت آنلاین درخواست کنندگان با کارشناسان امکان گفتگوی چت آنلاین کارشناسان با کارشناسان پشتیبانی کامل رابط برنامه نویسی API3 برای ادغام سرویس دسک با سایر نرم افزارهای سازمانی امکان مرتب سازی فرم های درخواست امکان درج توضیحات آموزشی در کنار فرم های درخواست امکان درج راهنمای آموزشی در کنار فیلدهای هر فرم های درخواست چرخه گرافیکی حیات درخواست نظرسنجی حرفه ای، افزوده شده قابلیت رتبه، نوار پیشرفت، چند گزینه های رادیویی و... به نظرسنجی ادغام سرویس دسک پلاس با نرم افزار مدیریت اکتیودایرکتوری ادغام سرویس دسک پلاس با نرم افزار تیکتینگ جیرا ادغام سرویس دسک پلاس با نرم افزار مدیریت پسورد ادغام سرویس دسک پلاس با نرم افزار مدیریت تلفن همراه قابلیت تنظیمات حریم خصوصی درخواست کنندگان قابلیت ایمن سازی سرویس دسک با جلوگیری از کدهای مخرب در اینترنت امکان درج مستقیم گواهینامه های SSL امکان تعریف الگوی آماده پروژه امکان ادغام چندین کاربر در یک حساب کاربری افزوده شدن دفترچه یادداشت قابلیت انقضای راه حل ها بهبود و افزایش قدرت جستجوی درخواست کنندگان دشبورد گرافیکی بسیار جذاب با قابلیت سفارشی سازی نمایشگر جدول سلامت سرور سرویس دسک امکان حذف کاربران حذف شده از اکتیودایرکتوری با همگام سازی خودکار امکان افزودن فیلدهای اضافی گزارشکار امکان افزودن فیلدهای اضافی به پروژه ها امکان تعیین دسترسی کارشناس به کارهای درخواست امکان تعیین دسترسی کارشناس به کارهای هر گروه جلوگیری از حذف اعلانات توسط سایر کارشناسان نمایش اطلاعات درخواست کننده در هنگام ثبت درخواست نمایش درخواست های قبلی درخواست کننده در هنگام ثبت درخواست نمایش گزینه های رادیویی بصورت افقی امکان بازطراحی ساده تر فرم لاگین امکان سفارشی سازی صفحه اصلی کارشناسان امکان سفارشی سازی پورتال سلف سرویس درخواست کنندگان امکانات حرفه ای طراحی فرم فیلدهای اضافی رادیویی، چک باکس، لیست انتخابی و... امکان کاوش دارایی های شبکه بر اساس پروتکل SNMP ورژن ۳ امکان تعریف لیست درخواست ها بر اساس فیلترینگ دلخواه با امکان تنظیم اولویت نمایش امکان افزودن لینک های مفید در سرویس دسک امکان تنظیم استثنائات و شروط نظرسنجی امکان جستجو در میان فیلدهای فرم در هنگام طراحی فرم انجام عملیات بر روی قوانین فرم و فیلد بدون کدنویسی امکان ارسال مجدد پاسخ به درخواست کننده امکان فوروارد کردن پاسخ به شخصی دیگر امکان تعیین نوع گزارشکار امکان مرتب سازی الگوهای رخداد امکان افزودن سریع دسته بندی ها تفکیک الگوهای رخداد از الگوهای سرویس تفکیک SLA های الگوهای رخداد از الگوهای سرویس تفکیک قوانین کسب و کار الگوهای رخداد از الگوهای سرویس تفکیک فیلدهای اضافی الگوهای رخداد از الگوهای سرویس امکان تنظیم بازه زمانی ارسال یادآوری تایید در تنظیمات مدیریت سامانه امکان وابسته کردن تغییرات به پروژه امکان فیلتر کردن دامنه در هنگام ورود ( عدم نمایش دامنه های دیگر) امکان دسترسی درخواست کنندگان به پروژه ها و مرتبط کردن درخواست های خود به پروژه مرتبط امکان نمایش دارایی های مرتبط کاربر در هنگام ثبت درخواست امکان نمایش هزینه سرویس کاتالوگ به درخواست کننده/تاییدکننده امکان مشاهده راهکارها بدون ورود درخواست کننده امکان نمایش گفتگوها-ایمیل ها- اطلاع رسانی های سیستمی- یادداشت ها بر روی یک درخواست امکان تعریف فیلدهای کد شده برای پسورد امکان تنظیم فعال/غیرفعال بودن کارشناس امکان نمایش/پنهان کردن پنل کارها در سمت راست لیست صفحه درخواست ها امکان جستجو کار در پنل کارها در سمت راست لیست صفحه درخواست ها امکان فیلتر کردن کارها در پنل کارها در سمت راست لیست صفحه درخواست ها امکان تعریف یک نمای نمایشی از کارها در پنل کارها در سمت راست لیست صفحه درخواست ها امکان صادر کردن لیست درخواست های به فایل های pdf ,xls امکان کادربندی فیلدهای فرم درخواست امکان کادربندی فیلدهای منبع در زیر فرم درخواست نسخه جدید سرویس دسک پلاس ۹٫۴٫۴ در ۵ آوریل ۲۰۱۸ منتشر شد. پشتیبانی سرویس دسک پلاس از قانون مقرارات حفظ حریم کاربران یا GDPR مدیریت حریم شخصی کاربران: در سرویس دسک هنگام حذف کاربر،اطلاعات شخصی کاربران (هر دو تکنسین و کاربران نهایی) مطابق با قوانین حریم خصوصی مانند GDPR. رفتار خواهد شد در قسمت درخواست، شما هم اکنون می توانید تمام فیلدهای حاوی اطلاعات شخصی شناسایی کاربران (PII) را علامت بزنید، برای اینکه مدیران برای شناسایی PII جمع آوری شده و ذخیره شده در ServiceDesk Plus آسان شوند. علاوه بر این، هنگامی که کاربران حق خود را برای فراموشی می برند، مدیران می توانند نام های کاربری های حذف شده را به متن تصادفی ناشناس و PII مرتبط را از برنامه حذف کنند. این ویژگی را در زیر تنظیمات حریم خصوصی >> تنظیم کنید. برای جزئیات بیشتر اینجا را کلیک کنید. کارهای پیشگیرانه PM برای درخواست خدمات - برنامه های پیشگیرانه تعمیر و نگهداری شما را به خوبی برای درخواست خدمات نیز برنامه ریزی کنید. این ویژگی را در مدیریت سامانه >> جزئیات سازمانی >> وظایف تعمیر و نگهداری پیشگیرانه بیابید Custom Trigger Enhancements- اقدامات تریگر سفارشی را برای درخواست هایی که حاوی پاسخ ها و درخواست های تایید / رد شده ای است، انجام دهید.
- گروههای تعریف شده در سایت های دیگر در حال حاضر تحت معیارهای ذکر شده اند.
- نام مستعار، سایت ها و تکنسین در حال حاضر تحت معیارهای ذکر شده است.
- ایجاد تریگر بدون هیچ معیاری. این ویژگی را در قسمت Admin >> Custom Trigger >> Execute Actions پیدا کنید.
- که هم سریع است و هم اینکه به هیچ افزونه مرورگر وابسته نیست.
- از آنجا که مرورگر مبتنی بر HTML5 است، ریموت زدن به دستگاه ویندوزی از هر سیستم عامل / دستگاهر را میتوان انجام شود.
- این ویژگی از Microsoft RDP استفاده می کند و نیازی نیست پلاگین یا افزونه خاصی و یا کاوشگری را در دستگاه راه دور نصب کند.
- جلسات راه دور را می توان بعدا ضبط و پخش کرد.
- جلسات ضبط شده زیر سوابق دارایی و بخش یادداشت درخواست قرار میگیرد.
- محدودیت: جلسات از راه دور به دستگاه های ویندوز ۱۰ در حال حاضر امکان پذیر نیست و می تواند در یکی از بسته سرویس فوری در هنگام ارتقا به JRE 1.8. این مشکل را مرتفع ساخت.
- خلاصه ای از تغییرات در آینده و در جریان است.
- نگاهی به روند تأیید CAB.
- تغییر داشبورد مدیریت، داشبورد تایید CAB، تجزیه و تحلیل تاثیر کسب و کار و خیلی بیشتر.همچنین، درخواستها - فیلدهای اضافی MultiSelect پشتیبانی می شوند.
- نکته: به طور پیش فرض، جدا کننده پایه ## است و برای هر یک از ماژول ها تعریف شده بشکل زیر است:
- Request-RE، Change-CH، Problem-PB، Project-PJ، Solution-SO، Task-TA، PurchaseOrder-PO، PurchaseRequest-PR، و Contract-CO.
- توجه: داده های کاربر حذف شده از سرور راه دور را نمی توان به سرور مرکزی انتقال داد.
- پشتیبانی از حساب کاربری پلت فرم برای Clickatell
- گزینه ای برای تغییر اس ام اس دروازه API URL از UIپشتیبانی یونیکد از سایت ۲۴X7
-
- $ CS.getValue ("REQUESTER.EMPLOYEID")؛
-
- $ CS.getValue ("REQUESTER.SITE")؛
- $ CS.getValue ("REQUESTER.ISVIPUSER")؛
نسخه جدید سرویس دسک در ۳۱ زانویه ۲۰۱۶ منتشر شد. ویژگی های جدید در ۹۲۴۱ SDF-38562 : گزینه ای برای جستجوی سفارشات خرید تغییر رویه در نسخه ۹۲۴۱
نسخه جدید سرویس دسک در ۲۷ دسامبر ۲۰۱۶ منتشر شد. ویژگی های جدید در ۹۲۴۰ SDF-62529: شما هم اکنون می توانید پیکربندی تنظیمات در سلف سرویس پورتال به صورت خودکار اطلاعیه-سیستم تولید، مانند تصدیق و یا انتساب ایمیل، که بیشتر از یک دوره زمانی خاص را حذف کنید.
نسخه جدید سرویس دسک در ۲۷ دسامبر ۲۰۱۶ منتشر شد. ویژگی های جدید در ۹۲۳۹ SDF-38562 : گزینه ای برای جستجوی سفارشات خرید تغییر رویه در نسخه ۹۲۳۹
نسخه جدید سرویس دسک در ۲۷ دسامبر ۲۰۱۶ منتشر شد. ویژگی های جدید در ۹۲۳۸ SDF-38562 : گزینه ای برای جستجوی سفارشات خرید تغییر رویه در نسخه ۹۲۳۸
نسخه جدید سرویس دسک در ۲۷ دسامبر ۲۰۱۶ منتشر شد.ویژگی های جدید در ۹۲۳۷ SD-63274: پشتیبانی از پروتکل SNMP V3 برای کاوش دارایی ها. تغییر رویه در نسخه ۹۲۳۷
- دارایی ها بصورت درون خطی ویرایش می شود. حتی زمانیکه فرایند روزآوری درخواست ها انجام شود. سابقه تایید اکنون در کنار شناسه کاربر بجای شناسه ایمیل او پس از تایید درخواست، نمایش داده می شود اگر قالب پیش فرض به هر سرویس کاتالوگی مرتبط شده باشد، به طور جداگانه در منوی درخواست کاتالوگ لیست نمی شود و دکمه"ثبت رخداد جدید" در منوی لیست الگوها وجود نخواهد داشت.
تغییر رویه در نسخه ۹،۲۳۶: با استفاده از چک باکس زیر تنظیمات محیط مدیریت سامانه »کشف» کاوش»"برنامه ریزی بر اساس محاسبه انطباق نرم افزار " را میتوانید برنامه ریزی کنید این یعنی در بخش تنظیمات کاوش، یک گزینه دیگر افزوده شده تا در هنگام کاوش دارایی ها بحث انطابق نرم افزاری را کنترل و براساس زمانی های مورد نظر برنامه ریزی کنید...
نسخه جدید سرویس دسک ۹۲۳۴ در ۲۸ نوامبر ۲۰۱۶ منتشر شد.ویژگی های جدید در ۹۲۳۴ SD-60295، SD-63336: راهکارهای پیشنهادی برای کارشناسان بر اساس کلمات کلیدی موجود در درخواست: بطور خودکار، این ویژگی این اجازه را می دهد تا کارشناس راهکارهای مختلف از پیشنهادات، کپی آنها را به عنوان قطعنامه در صورت امکان، یا اضافه کردن نظر به راه حل هایی که کارهای موازی و سریالی بکار بگیرد. تغییر رویه در نسخه ۹۲۳۴: SD-63673: در هنگام دریافت ایمیل از آوتلوک که بصورت .msg ارسال شده باشد ایمیل دریافتی، به شکل پیوست، ضمیمه درخواست نمی شود بلکه محتویات ایمیل در شرح درخواست قرار می گیرد بنابراین محتوای ایمیل ها، هم بصورت درون خطی و هم با پیوست های .eml هم نمایش داده می شود. SD-64071: به طور پیش فرض، دامنه به عنوان نام پیش فرض در یک لیست کشویی در تلفن همراه (\ MC) زمینه نمایش داده می شود. فقط کاربران با دسترسی ادمین سرویس دسک قادر به ارتقاء ServiceDesk Plus خواهند بود.
نسخه جدید سرویس دسک ۹۲۳۱ در ۱۳ اکتبر۲۰۱۶ منتشر شد.ویژگی های جدید در ۹۲۳۱ SDF-64374: ServiceDesk همکنون با AD Manager Plus ادغام شده به نحوی که ادمین ها قادرند تا اقدام به ریست پسورد، ایجاد، حذف ، فعالسازی و غیر فعال کردن کاربران در اکیتور دایرکتوری کنند برای استفاده از این ویژگی به مدیریت سازمان/ بخش ادغام سرویس دسک/گزینه ادغام با AD Manager Plus را انتخاب نمایید این ابزار با پورت ۶۵۰۰ قابل پیکربندی است. SDF-62411: ابزارهایی نظیر Bulk-SMS و Calickatell برای ارسال پیامک های اطلاع رسانی افزوده شده SDF-61840: پیکربندی نقش سازمان: ویژگی برای ایجاد و نقش سازمان وابسته به کاربران را قادر می سازد روند تصویب مبتنی بر نقش در درخواست خدمات. هنگامی که نقش سازمان را ایجاد می کند و کاربران به آن همراه است، روند تصویب مبتنی بر نقش را می توان از قالب خدمات پیکربندی شده است. تغییر رویه در نسخه ۹۲۳۱
- اینترنت اکسپلورر نسخه ۸ و کمتر از آن دیگر پشتیبانی نمی شود. تغییرات گرافیکی در سرصفحه و تم پیکربندی: UI برای بخش سربرگ تغییر کرده است. این در جهت رفع مشکل تغیرات گرافیکی کاربران پس از ارتقای سرویس دسک بود! پیکربندی تِم زیربخش ها حذف شده است. کاربران نمی خواهد دیگر قادر به سفارشی کردن رنگ بخش باشند. این مجموعه به خاکستری به طور پیش فرض. اندازه آرم سفارشی از قبل از آن (۱۶۸ * ۴۶) به (۱۵۵ * ۳۸) اصلاح شده است. آرم که بیشتر یا کمتر از این اندازه از تواند منقبض و یا بر این اساس با اندازه فعلی گسترش یافته است.
نسخه جدید سرویس دسک ۹۲۲۹در ۱۱ اکتبر ۲۰۱۶ منتشر شد.ویژگی های جدید در ۹۲۲۹ SDF-59416: SDP-زوهو گزارش / تجزیه و علاوه یکپارچه سازی پیشرفته با زمینه های سفارشی همگام. زمینه های سفارشی ایجاد شده برای حادثه، خدمات و Worklog را می توان در طرف Zoho گزارش ها / تجزیه و تحلیل ترافیک مشاهده Plus در هنگام همگام سازی.
نسخه جدید سرویس دسک ۹۲۲۸در ۲۹سپتامبر ۲۰۱۶ منتشر شد.ویژگی های جدید در ۹۲۲۸ SDF-63023: ماژول کاتالوگ خدمات هم اکنون بصورت یک افزودنی در برای نسخه استاندارد ارایه می شود. SDF-63419، SD-61445: بهبود فیلها و قوانین فرم ها: قابلیت کپی کردن قانون به الوگهای متعددد قابلیت اضافه کردن / حذف گزینه های از میدان فهرست انتخاب از طریق UI (به جز سایت و گروه زمینه) قابلیت برای تنظیم مقادیر برای زمینه از طریق UI قابلیت به حذف ارزش زمینه مقدمه ای از "شناسه ایمیل (بازدید کنندگان) آگاه کن" زمینه بخش منابع پنهان است زمانی که همه سوالات پنهان هستند دسترسی به جزئیات درخواست یک درخواست در حالی که با استفاده از اسکریپت های سفارشی / محرک SDF-63168: گزینه ای را زمان پاسخ برای درخواست خدمات و عملیات را بر روی تشدید که درخواست پاسخ به گرفته شده است. این تحت محیط مدیریت >> مرکز از Customizer >> خدمات در دسترس است >> مدیریت >> موافقتنامه سطح خدمات. SDF-60845: API REST است برای پروژه ها و نقاط عطف ارائه شده است. SDF-63812: خرید درخواست ویژگی در "نسخه حرفه ای" در دسترس است. SDF-62965: ابزار یکپارچه سازی عمل بین SDP و رومیزی مرکزی - قابلیت راه اندازی مجدد، قفل کردن، ویک در شبکه، خواب زمستانی، خاموش کردن، شروع چت و سیستم را مشاهده بدهید از ماشین های ویندوز از صفحه صفحه جزئیات و یا درخواست اطلاعات دستگاه اگر SDP با یکپارچه دسکتاپ مرکزی. SDF-61108: گزینه ای برای 'جستجو' در تمام جعبه را انتخاب کنید در درخواست پاسخ به: ماژول. SDF-63576: گزینه ای برای اضافه متغیر خرابی 'در قالب های هشدار از طریق تغییر. SDF-49499: گزینه ای برای مشاهده گزارش بر اساس پروژه در برگه گزارش ارائه شده است رابط گرافیکی و کاربری و تِم خاکستری جستجو عملیات و جستجو صفت 'گروه >> نهاد >> عملیات سلسله مراتب در فهرست مطالب «پاسخ نمونه خروجی برای هر عمل SDF-57541، SDF-62275: محصولات می توانید اطلاعیه مربوط به اطلاعیه منطقه خاص و حوادث، منتشر شده جدید ساخت و ویژگی های آینده برای تکنسین SDAdmin دریافت خواهید کرد. تغییر رویه در نسخه ۹۲۲۸ SD-51789: اجازه دسترسی به "اضافه کردن" و "حذف" پروژه برای عضو پروژه که می تواند پروژه های مرتبط مشاهده ارائه شده است. SD-62884: API نسخه برچسب در پاسخ شکست عملیات در API (فرمت XML تنها) گنجانده شده است. SDF-61108: جعبه را انتخاب کنید، برای جستجوی بهتر از طریق ماژول درخواست پاسخ به خارج بهینه شده است. اگر نوشته Picklist تجاوز ۴۰۰۰، پس از آن درست Picklist به آرامی در مرورگر اینترنت اکسپلورر بارگذاری خواهد شد.