مدیریت رویداد در ITIL

بدانید که:
تمرین مدیریت رویداد و مانتیتورینگ در ITIL4 با هدف مشاهده، ثبت و گزارش سیستماتیک خدمات و مولفه‌های خدمت معرفی شده است. وقایع‌نگاری در لحظه از وضعیت تجهیزات و سرویس‌ها، منجر به تولید و نشر اعلان‌هایی می‌شود تا بر اساس آن، متعاقباً‌ اقدامات لازم توسط کارکنان فناوری اطلاعات صورت گیرد. هرچند لزوماً هر رویدادی که ثبت می‌شود بسته به نوع آن! نیازی به اقدام خاصی ندارد. اما داشتن منبعی از وقایع ثبت‌شده کمک می‌کند مرتباً در دسترس‌پذیری یک خدمت را کنترل، ارزیابی و در نهایت مدیریت کنید. امروزه نرم‌افزارهای مانییتورینگ نظیر: Solarwinds-PRTG-Zabbix و Opmanager و همچنین برنامه‌های Event logger-و… ابزارهای مناسبی برای تولید وقایع بر پایه‌یAgent و یا پروتکل SNMP دارند آنها نمایندگان و چشمان همیشه بیدار شما هستند تا لحظه به لحظه تمام اتفاقات را رصد و گزارش کنند. این نرم‌افزارها، مرجع رویدادهایی است که سرویس‌دسک برای سنجش عملکرد سرویس‌ها از آنها تغذیه می‌کند.

ITIL #ServiceDesk

www.Servicedeskplus.ir

مدانت
مدانت
شرکت‌ مدانت از برندهای محبوب فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات در حوزه‌ی آموزش، پیاده‌سازی و عرضه ابزار ITIL، تجارت آنلاین و ارایه‌ی محصولات مدیریتی تحت‌وب در ایران است. این شرکت اهم خدمات و تجارت خود را بر پایه‌ی بومی‌سازی سرویس‌های نوین، به‌ویژه محصولات ManageEngine بنا نهاده و قریب ۸ سال فعالیت منسجم، توانسته حداکثر رضایت مشتریان را کسب کند. فروش و استقرار نرم‌افزار سرویس‌دسک‌پلاس (محبوب‌ترین ابزارهای پیاده‌سازی ITIL‌ در جهان) در بیش از 500 سازمان کشور، برگ افتخاری است که مدانت به پاس انتخاب اندیشمندانه‌ی مشتریان خود، به آن نائل آمده است. مدانت با ارایه محصولات باکیفیت، پاسخگویی آنلاین، پشتیبانی متمرکز، مشاوره دقیق و هزینه مناسب نسبت به سایر راهکارهای مشابه، جایگاه ویژه‌ای در بین مدیران ارشد، مدیران انفورماتیک و کارشناسان سازمان ها بدست آورده است و تحقق این مهم به نگاه تیزبین و حمایت مشتریان عزیزی است که همواره مدانت را از همراهی خود بی نصیب نگذاشته‌اند و ضوابط را فدای روابط نکرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حل معادله *

error: نیازی به کپی نیست همه چیز در دیدرس شماست