مدیریت رویداد در ITIL

بدانید که:
تمرین مدیریت رویداد و مانتیتورینگ در ITIL4 با هدف مشاهده، ثبت و گزارش سیستماتیک خدمات و مولفه‌های خدمت معرفی شده است. وقایع‌نگاری در لحظه از وضعیت تجهیزات و سرویس‌ها، منجر به تولید و نشر اعلان‌هایی می‌شود تا بر اساس آن، متعاقباً‌ اقدامات لازم توسط کارکنان فناوری اطلاعات صورت گیرد. هرچند لزوماً هر رویدادی که ثبت می‌شود بسته به نوع آن! نیازی به اقدام خاصی ندارد. اما داشتن منبعی از وقایع ثبت‌شده کمک می‌کند مرتباً در دسترس‌پذیری یک خدمت را کنترل، ارزیابی و در نهایت مدیریت کنید. امروزه نرم‌افزارهای مانییتورینگ نظیر: Solarwinds-PRTG-Zabbix و Opmanager و همچنین برنامه‌های Event logger-و… ابزارهای مناسبی برای تولید وقایع بر پایه‌یAgent و یا پروتکل SNMP دارند آنها نمایندگان و چشمان همیشه بیدار شما هستند تا لحظه به لحظه تمام اتفاقات را رصد و گزارش کنند. این نرم‌افزارها، مرجع رویدادهایی است که سرویس‌دسک برای سنجش عملکرد سرویس‌ها از آنها تغذیه می‌کند.

ITIL #ServiceDesk

www.Servicedeskplus.ir

مدانت
مدانت
شرکت‌ مدانت از برندهای محبوب فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات در حوزه‌ی آموزش، پیاده‌سازی و عرضه ابزار ITIL، تجارت آنلاین، تحول دیجیتال و ارایه‌‌کننده‌ی محصولات مدیریتی تحت‌وب در ایران است. این مقاله‌ی آموزشی منحصراً مربوط به مدانت بوده و برای نخستین بار توسط این شرکت برای شما تولید و منتشر شده.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

حل معادله *

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: نیازی به کپی نیست همه چیز در دیدرس شماست
2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x