بدانید که:
تمرین مدیریت رویداد و مانتیتورینگ در ITIL4 با هدف مشاهده، ثبت و گزارش سیستماتیک خدمات و مولفههای خدمت معرفی شده است. وقایعنگاری در لحظه از وضعیت تجهیزات و سرویسها، منجر به تولید و نشر اعلانهایی میشود تا بر اساس آن، متعاقباً اقدامات لازم توسط کارکنان فناوری اطلاعات صورت گیرد. هرچند لزوماً هر رویدادی که ثبت میشود بسته به نوع آن! نیازی به اقدام خاصی ندارد. اما داشتن منبعی از وقایع ثبتشده کمک میکند مرتباً در دسترسپذیری یک خدمت را کنترل، ارزیابی و در نهایت مدیریت کنید. امروزه نرمافزارهای مانییتورینگ نظیر: Solarwinds-PRTG-Zabbix و Opmanager و همچنین برنامههای Event logger-و… ابزارهای مناسبی برای تولید وقایع بر پایهیAgent و یا پروتکل SNMP دارند آنها نمایندگان و چشمان همیشه بیدار شما هستند تا لحظه به لحظه تمام اتفاقات را رصد و گزارش کنند. این نرمافزارها، مرجع رویدادهایی است که سرویسدسک برای سنجش عملکرد سرویسها از آنها تغذیه میکند.
ITIL #ServiceDesk
www.Servicedeskplus.ir
[…] مدیریت رویداد در ITIL […]
[…] مدیریت رویداد در ITIL […]