با دسکتاپ سنترال آسوده دورکاری کنید!

با دسکتاپ سنترال آسوده دورکاری کنید!

هزینه‌های سرسام آور جذب و جایگزینی مکرر کارکنان انفورماتیک، پشتیبانی، به روز نگه‌داشتن شبکه و ریسک‌های امنیتی دست از یقه‌ی مدیران فناوری اطلاعات برنخواهد داشت و بسیاری از این هزینه‌کردها، هدر رفتن میلیون‌ها تومان پول بی‌بازگشت است. برای سازمان‌ها  و کسب و کارهایی که دارای چندین سرور، دسکتاپ هستند و هرکدام از آنها، نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل‌های مختلف را با مجموعه‌ای از برنامه‌های نرم‌افزاری خاص خود اجرا می‌کنند – اطمینان از مدیریت و ایمنی همه آنها می‌تواند زمان‌بر و چالش‌برانگیز باشد. اما برای هر چالشی راهکاری هست. نرم‌افزار دسکتاپ سنترال که برای مدیریت نقاط پایانی شبکه است و قدرتی به سازمان شما می‌دهد که توانایی مدیریت کامل کلاینت‌ها و سرورها و تلفن‌های همراه را از راه دور و از یک کنسول مدیریتی مرکزی میسر می‌کند دسکتاپ سنترال یک نرم‌افزار تحت وب است که با جاوا نوشته شده و راه‌انداز آن Tomcat است و توانایی استقرار روی دیتابیس‌های Postgres و MS-SQL را داراست. این محصول که از محصولات محبوب گروه شرکت‌های زوهو هست توسط شرکت Manageengine تولید و عرضه شده و نسخه سروری آن قابلیت نصب روی سرورهای لینوکسی و ویندوزی را داراست. این محصول بطور اخص رقیب جدی SCCM مایکروسافت است و البته بسیار پیشرو و کاربرپسندتر و همچنین با قابلیت‌های بی‌نظیر فراوانی است. در قیاس با SCCM نرم‌افزار دسکتاپ سنترال امکان توزیع و انتشار سیستم عامل‌های ویندوزی مک و لینوکسی را تواما فراهم می‌کند، تحت وب است و قابلیت مدیریت تمام دارایی‌های فناوری اطلاعات در شعب و دفاتر راه دور را ممکن می‌کند. دسکتاپ سنترال در ایام کرونا و دورکاری بهترین راهکار برای مدیریت یکپارچه، مدیریت مرکزی و کنترل کامل سخت‌افزار، نرم‌افزار و اجرای کلیه‌ی پالیسی های سازمانی بر روی تمامی تجهیزات است. علاوه بر آن سازمان‌های بسیاری هستند نظیر بانک‌ها و ارگان‌های دولتی بزرگی که دارای پراکندگی جغرافیای بزرگی هستند که ارتباط دفاتر/شعب و یا نمایندگی‌ها در WAN آنها معمولا از طریق یک لینک با پهنای باند محدود برقرار است این نرم‌افزار برای این ارگان‌های بزرگ این امکان را میسر می‌کند تا بصورت سرور توزیع Distribution Server  تمامی تجهیزات رایانه‌ای در دفاتر و شعب را مدیریت کرد و با تکنولوژی‌های مرتبط کمترین مصرف پهنای باند محدود شعب را اشغال می‌کند. این محصول خاص با میزخدمت یا همان سامانه مدیریت خدمات فناوری اطلاعات مبتنی بر ITIL ادغام می‌شود و بسیاری از عملیات‌های آن را می‌توان در سرویس دسک هندل کرد.

دسکتاپ سنترال یا مدیریت میزکار مرکزی یک رویکرد جامع برای مدیریت کلیه سیستم‌های رایانه‌ای در سراسر شبکه‌ی یک سازمان است. بخصوص سازمان‌هایی که شبکه‌ی داخلی آنها ارتباطی به اینترنت نداشته باشد همین موضوع کمک بسزایی در مدیریت کلیه تجهیزات می‌کند بی‌‌آنکه ریسک‌های امنیتی ارتباط با اینترنت را متحمل شوید. این ابزار مدیریت کلیه‌ی کلاینت‌ها، سرورها، تبلت‌ها، تلفن‌های همراه، نوت‌بوک‌ها و سایر دستگاه‌های محاسباتی که در داخل سازمان استفاده می‌شود را ممکن می‌کند. شکی نیست مهمترین چیزی که برای مدیران IT، همواره آزاردهنده است به روز نگه داشتن رایانه کاربران است که یک چالش اساسی و کلیدی است، به ویژه با توجه به وظیفه بی‌پایان بروزرسانی نرم افزار برای جلوگیری از نقض امنیت. نرم افزار دسکتاپ سنترال  به مدیران کمک می کند تا تمام دستگاه های موجود در شرکت خود را به صورت خودکار به روز، استاندارد، امن و ممیزی کنند.

کنترل موجودی سخت افزار و نرم افزار، پیکربندی‌ها، امنیت، پچ‌ها و لایسنس نرم‌افزار همیشه دغدغه فناوری اطلاعات است لذا Desktop Central یک راه‌حل موفق برای مدیریت نقاط پایانی بطور یکپارچه (UEM) است که به شما امکان می‌دهد تا انواع اشکال نهایی را در شرکت خود از جمله سرورها، دسکتاپ، لپ تاپ، تبلت، تلفنهای هوشمند و دستگاه‌های نقطه فروش (POS) ایمن و مدیریت کنید – چه در داخل و چه در خارج شبکه سازمان خود آنهم فقط از طریق یک کنسول مرکزی. این یعنی Desktop Central پیکربندی و مدیریت نقاط پایانی را از یک کنسول امکانپذیر میکند. با گزینه‌های پیکربندی از پیش‌تعریف شده، مدیران می‌توانند تقریباً همه فعالیتهای مدیریت / مدیریت نقطه پایانی منظم را با سهولت و در کسری از زمان انجام دهند. تولید و آماده‌سازی الگوهای پیکربندی تجهیزات، انتشار پالیسی‌ها و … کمک می‌کند تا با حداقل نیرو و بدون نگرانی از آپدیت نبودن تجهیزات و در مدت زمان بسیار کم کلیه‌ی تجهیزات را مدیریت و کنترل نمایید.

مهمترین قابلیت‌های Desktop Central که کل طیف امنیتی و مدیریت نقاط پایانی یا EndPoint را شامل می‌شود:

  • مدیریت خودکار پچ‌های آپدیت سیستم‌عامل‌ها و نرم‌افزارها
  • نصب خودکار نرم افزار
  • مدیریت دارایی در زمان واقعی
  • مدیریت سیستم‌ها بصورت ریموت
  • ایجاد Image و استقرار سیستم عامل
  • مدیریت دستگاه تلفن همراه
  • مدیریت تنظیمات و پیکربندی کلاینت‌ها
  • تجزیه و تحلیل و گزارش

این چرخه زندگی کامل مدیریت دسکتاپ و دستگاه‌های تلفن همراه را از ابتدا تا انتها خودکار می‌کند تا به مشاغل کمک کند تا هزینه‌های زیرساخت IT خود را کاهش دهند، به بهره‌وری عملیاتی، بهبود کارایی و حذف آسیب‌پذیری‌های شبکه دست یابند.

معماری دسکتاپ سنترال

Desktop Central Architecture

چرا دسکتاپ سنترال؟

دسکتاپ سنترال برای مدیران فناوری اطلاعات همان چیزی است که برای مدیریت عملیاتی در سازمان لازم دارند. قلمرو مسئولیت یک مدیر فناوری اطلاعات به طور گسترده‌ای با افزایش تجهیزات، سرویس‌ها و سرورها و شعب سازمان رشد می‌کند.

دلایل بسیاری هست که به این ابزار محبوب نیاز دارید:

اگر از دهها ابزار مدیریتی برای مدیریت دسکتاپ‌ها و تلفن‌های هوشمند در شرکت خود استفاده کرده‌اید.؟.Desktop Central یک راه‌حل جامع و یک مرحله‌ای برای مدیریت یکپارچه نقاط انتهایی مانند دسک تاپ، لپ تاپ، تلفن‌های هوشمند و تبلت است.

اگر تنوع سیستم‌عامل‌های مختلف در سازمان دارید؟ دسکتاپ سنترال، نقاط پایانی مختلفی را که با طیف متنوعی از سیستم عامل‌هایی مانند ویندوز، مک و لینوکس اجرا می‌شوند را از یک کنسول مرکزی مدیریت می‌کند. حتی در شبکه‌های متنوعی مانند Windows Active Directory، Windows Workgroups و Novell eDirectory

اگر تجهیز سیستم‌های جدید بخشی از برنامه‌ی روزمره‌ی شما شده است؟ از آنجا که جابجایی‌های مکرر کاربران و یا تجهیز هر کاربر جدید در شبکه، سبب هدر رفت زمان زیادی برای راه‌اندازی تجهیزات آنها می شود دسکتاپ سنترال گره‌گشای این موضوع است. تجهیز یک کاربر جدید به یک کامپیوتر نیازمند نصب سیستم‌عامل با آخرین آپدیت‌ها، برنامه‌های سازمانی و نرم‌افزارهای عمومی، تنظیم پالیسی‌ها و پیکربندی آن ساعتهای زیادی را بخود اختصاص می‌دهد با تهیه Image از سیستم عامل‌ها و استقرار Desktop Central براحتی و فقط با چند کلیک می‌توانید در مدت زمان بسیار ناچیز در تأمین سیستمهای جدید برای کاربران با تمامی تنظیمات مورد نظر از هر نوع سیستم‌عاملی را ممکن کنید.

اگر خسته شدید از انتشار بی‌پایان نسخه‌های آپدیت و پچ‌های مکرر مایکروسافت؟ Desktop Central’s Patch Management استقرار خودکار پچ را برای نقاط پایانی ناهمگن و نرم‌افزارهای جانبی را تسهیل می‌کند. با این کار نرخ خرابی و آسیب‌پذیری به صفر می رسانید.

اگر از حملات هکرها و آسیب‌پذیری مرورگرها، کاربران شما در امان نیستند؟ دسکتاپ سنترال قابلیت به روز نگاه داشتن مرورگرها را در خود دارد و در حجم انبوه می‌توانید تمامی آنها را کنترل و مدیریت نمایید.

اگر کارهای تکراری کل روز کاری شما را در بر می‌گیرد؟ بدانید که Desktop Central از بیش از ۵۰ پیکربندی پشتیبانی می‌کند که هر کاری را که باید به طور منظم انجام شود خودکار می‌کند و در نتیجه باعث صرفه جویی زیادی در وقت می‌شود. برای امنیت مرورگرها یا دستگاه های USB، تنها کاری که باید انجام دهید این است که پیکربندی را پیاده کنید.

اگر قبول داشته باشید که هر انچه را که نمی‌توانید اندازه بگیرید پس نمی‌توانید مدیریت کنید؟ بدانید که Desktop Central’s Inventory Management گزارش جزئیات مربوط به دارایی‌های سخت افزاری و نرم افزاری شبکه شما را ارائه می‌دهد. با وجود راهکارهای گزارشگیری و اطلاع‌رسانی، نصب هرگونه باج‌افزار و یا برنامه‌های غیر مجاز و یا مخرب، سازمان خود را از خطر قانونی نجات خواهید داد.

اگر بیشتر روز را برای عیب‌یابی رایانه‌های کاربران می‌گذرانید؟

Desktop Central مجهز به ابزارهای Remote Control، System Manager، Remote Shutdown & Wake on LAN  است این یعنی بدون نیاز به ابزار جانبی دیگری مشکلات را در کمترین زمان حل و فصل خواهید کرد.

اگر دنبال یکپارچه‌سازی بیشتری باید بدانید Desktop Central با سایر محصولات ManageEngine و برنامه‌های جانبی ادغام می شود تا عملکردهای بیشتری را از یک کنسول یکپارچه انجام شود.

اگر برای حفظ امنیت شبکه خود شبانه‌روزی کار می‌کنید؟ این بار آسوده بخوابید ایمن سازی شبکه شما دیگر وظیفه هرکول نیست. سیاست‌های امنیتی و پیکربندی‌ها را برای ایمن‌سازی مرورگرها یا اعمال محدودیت در استفاده از نرم‌افزارهای موجود در لیست سیاه و دستگاه‌های غیرمجاز را اعمال کنید.

مدانت
مدانت
شرکت‌ مدانت از برندهای محبوب فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات در حوزه‌ی آموزش، پیاده‌سازی و عرضه ابزار ITIL، تجارت آنلاین و ارایه‌ی محصولات مدیریتی تحت‌وب در ایران است. این شرکت اهم خدمات و تجارت خود را بر پایه‌ی بومی‌سازی سرویس‌های نوین، به‌ویژه محصولات ManageEngine بنا نهاده و قریب ۸ سال فعالیت منسجم، توانسته حداکثر رضایت مشتریان را کسب کند. فروش و استقرار نرم‌افزار سرویس‌دسک‌پلاس (محبوب‌ترین ابزارهای پیاده‌سازی ITIL‌ در جهان) در بیش از 500 سازمان کشور، برگ افتخاری است که مدانت به پاس انتخاب اندیشمندانه‌ی مشتریان خود، به آن نائل آمده است. مدانت با ارایه محصولات باکیفیت، پاسخگویی آنلاین، پشتیبانی متمرکز، مشاوره دقیق و هزینه مناسب نسبت به سایر راهکارهای مشابه، جایگاه ویژه‌ای در بین مدیران ارشد، مدیران انفورماتیک و کارشناسان سازمان ها بدست آورده است و تحقق این مهم به نگاه تیزبین و حمایت مشتریان عزیزی است که همواره مدانت را از همراهی خود بی نصیب نگذاشته‌اند و ضوابط را فدای روابط نکرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حل معادله *

error: نیازی به کپی نیست همه چیز در دیدرس شماست