قالب وردپرس

مدیریت و ابزارهای مدیریت در شرایط اقتصاد بحرانی

کاهش هزینه ها در شرایط بحرانی

مدیریت و ابزارهای مدیریت در شرایط اقتصاد بحرانی

چالش هزینه بالای ارایه خدمت در سازمان

تحریم ها و فشارهای داخلی و خارجی اقتصادی در ایران آسیب ها و ضربه های مهلک کننده ای به عمر کسب و کارها می زند بخصوص کسب و کارهای تولیدی که بواسطه ارایه یک محصول نیازمند محصولات پایه هستند! همین تنزل اقتصاد، سبب مهاجرت ها، تعدیل و اخراج های اجباری پرسنل، کاهش تولید، کاهش کیفیت محصول، کاهش رضایتمندی شغلی، افزایش نارضایتی مشتری و کاهش نیروی انسانی مفید می شود و این آسیب ها به مراتب کشنده تر از هر آسیب دیگری در محیط کسب و کار است در این بین اگر مدیران ارشد به دنیال کاهش هزینه های ارایه خدمت نیز نباشند باید شاهد سقوط و تعطیلی کسب و کارها باشیم.

مدیریت در زمان های رونق اقتصادی هنر نیست چون سرمایه و درآمد و مشتری به اندازه کافی هست و بازار و همه چیز بر وفق مراد پیش می رود اما در شرایط بحرانی، شالوده مدیریت نمایان می شود آنجاست که اتخاذ تصمیمات به موقع و اورژانسی و هدایت تیم برای حفظ بقا و حفظ کیفیت و ارزش محصول، حفظ رضایتمندی مشتری و… معنای دقیق مدیریت را به همه القا می کند.

یکی از چالش های بسیار هزینه بر در سازمان ها- هزینه بالای ارایه خدمات است.

شما یک سازمان خصوصی دولتی را در نظر بگیرید که روزانه به صدها نفر خدماتی را ارایه می کند و صدها مدیر و کارمند در آن برای خدمت رسانی به ارباب الرجوع حضور دارند اگر فرایند صحیح و ابزاری دقیقی برای سنجش عملکرد و تسریع رسیدگی به امور نباشد قطعا این سازمان در شرایط بحرانی قادر به ارایه خدمت نخواهد بود چون با افزایش هزینه ها و کاهش بودجه و ارزش پول، قادر به حفظ ارزش های سازمان ( هدف، پرسنل، مشتری، خدمت) نخواهد بود.

بیشتر بخوانید  میز کمک در مقابل میز خدمت: تفاوت چیست؟

طول عمر ارایه خدمات شامل:

  1. طراحی و بهبود فرایندهای داخلی و خارجی ( سیکل انجام کار)
  2. دریافت درخواست از مشتری ( کاربر)
  3. ارجاعات و گردشکار داخلی
  4. انجام و ارایه خدمت به مشتری
  5. اطلاع رسانی
  6. تکمیل فرایند
  7. گزارش گیری
  8. بهبود فرایندهای داخلی و خارجی ( بهبود سیکل انجام کار)
  9. جذب نیرو به واسطه افزایش حجم کار

لذا برای بررسی دقیق عملکرد و سنجش سازمان در ارایه خدمت باید نقاط کلیدی هزینه بر و زمانبر را در سازمان شناسایی کرد .

نقاط هزینه بر در ارایه خدمت:

  1. زمان و هزینه تولید فرایندهای طراحی سیکل انجام کار
  2. زمان و هزینه جذب، حفظ و ارتقا کارشناسان ارایه خدمات بهمراه افزایش مستمر سطح علمی آنها
  3. زمان و هزینه دریافت خواسته های مشتری
  4. زمان و هزینه رسیدگی به درخواست ها
  5. زمان و هزینه فرایند اطلاع رسانی
  6. زمان و هزینه سنجش عملکرد و گزارش گیری
  7. زمان و هزینه بهبود فرایندها

بنابراین تفاوتی نمی کند که سازمان در شرایط بحرانی است یا عادی در هر صورت شما برای حذف نقاط هزینه بر و زمان بر به استفاده از ابزارهای مدیریتی نوینی احتیاج دارید که یکی از آنها نرم افزار Manageengine ServiceDesk Plus است.

با کمک این نرم افزار بسادگی و در کوتاهترین زمان فرایندهای ارایه خدمت به کاربر را تعریف و طراحی کنید و با اتوماسیون هوشمند ارجاعات و واگذاری، هزینه رسیدگی به درخواست های کاربران را به شدت کاهش خواهید داد و با موتور گزارش ساز و خودکار حرفه ای گزارشات قادرید تا سنجش عملکرد را منظم اندازه گیری کنید و در کوتاه ترین زمان فرایندها را بهبود دهید تا علاوه بر همسو بودن با رشد منفی یا مثبت سازمان، همواره ارایه خدمت به مشتری، ذره ای آسیب نبیند.

مدیران حرفه ای در شرایط بحرانی مدیر هستند!

بیشتر بخوانید  لیست کامل ۲۵ فرایند ITIL

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حل معادله *

error: نیازی به کپی نیست همه چیز در دیدرس شماست