مدیریت زیرساخت مرکز داده (DCIM)

مدیریت زیرساخت مرکز داده (DCIM)

مدیریت زیرساخت مرکز داده (DCIM)

مدانت

کشف دارایی‌ها و نظارت بر عملکرد:

هر دستگاه جدیدی که منتظر اضافه شدن به شبکه در مرکز داده شما است باید به سرعت کشف شود، با دقت شناسایی شود و رابطه و وابستگی متقابل آن درک شود. موجودی اجزای مختلف متصل به زیرساخت مرکز داده شما باید برای ردیابی آسان تر دارایی‌ها حفظ شود.

نظارت بر عملکرد اجزای مرکز داده یک فعالیت حیاتی برای هر مدیر مرکز داده است. پارامترهای مختلف دستگاه‌های شبکه شما مانند در دسترس بودن، استفاده از CPU، استفاده از دیسک، مصرف حافظه و غیره باید با دقت برای خدمات DCIM پیشرفته نظارت شود.

محافظت از داده‌ها در برابر تهدیدات در حال ظهور:

مراکز داده مانند مراکز داده colocation حاوی مدیریت زیرساخت‌های فناوری اطلاعات تعداد زیادی از مشتریان هستند و آنها را به اهداف قابل قبول برای حملات سایبری تبدیل می‌کنند. برای مبارزه با این، پلت فرم DCIM باید یک سیستم امنیتی قوی در محل 24x7 داشته باشد و یا خطر نقض را بتواند بسرعت شناسایی کند.

تهدیدات همچنین می‌توانند در قالب پیکربندی‌های نادرست ناشی از خطای انسانی، حملات از دستگاه‌های سرکش، دسترسی غیر مجاز عناصر مرکز داده و غیره رخ دهند.

حفظ بهره وری استقرار:

فناوری اطلاعات امروزه منابع بیش از حد را برای جلوگیری از خرابی، که می‌تواند منجر به هدر رفتن منابع و استفاده کمتر از اجزای زیرساخت شود، مدیریت می‌کند. این یعنی اتلاف منابع.

 اهمیت بیشتری باید به برنامه ریزی ظرفیت داده شود، که با شناسایی تمام منابع کم استفاده یا بیکار اغاز می‌شود. با خاموش کردن یا منحرف کردن بار به این منابع با کمک ابزار DCIM، می‌توانید در انرژی، خنک کننده و فضای اشغال شده صرفه جویی کنید.

مراکز داده حاوی فضای محدود هستند و برای استفاده بیشتر از ان، یک برنامه دقیق برای تأمین منابع بهتر برای حداکثر استفاده از فضای کف و تراکم قفسه مورد نیاز است.

ایجاد و کامپایل گزارش‌های پیشرفته:

همانطور که مراکز داده روزانه مقادیر زیادی از داده‌ها را جمع‌آوری می‌کنند، پیدا کردن داده‌های مربوطه از این توده داده‌ها یک کار چالش برانگیز است. این جایی است که گزارش‌های پیشرفته مانند گزارش‌های پیش بینی، گزارش‌های استفاده از ظرفیت و غیره وارد بازی می‌شوند. شما باید بتوانید به سرعت گزارش‌های پیچیده و در عین حال دقیق حاوی اطلاعات دقیقی که به دنبال آن هستید ایجاد کنید. این گزارش‌ها نقش مهمی در ارائه داده‌ها به مدیریت بالا برای مدیریت پیش بینی دارند و تا حد زیادی در ایجاد اقدامات توسعه کسب و کار کمک می‌کنند.

به دست آوردن دید عمیق:

یکی از بزرگترین چالش‌هایی که مراکز داده با ان روبرو هستند، پرداختن به نقاط کور دید است. در دسترس بودن و سلامت تنها جنبه‌های یک جزء زیرساختی نیست که نیاز به دید دارد. تغییراتی مانند تنظیمات دستگاه، به روز رسانی در خرابی برنامه ریزی شده، اطلاعیه‌هایی که دستگاه‌های شما بیش از تخصیص پهنای باند خود و غیره نیز به عنوان دید ترجمه می‌شوند و برای مدیریت بهتر مرکز داده شما، ضروری است که تمام این اطلاعات را در یک صفحه نمایش برای درک اسان تر ارائه دهید.

ادامه مطلب در صفحه بعد...

مدانت
مدانت
شرکت‌ مدانت از برندهای محبوب فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات در حوزه‌ی آموزش، پیاده‌سازی و عرضه ابزار ITIL، تجارت آنلاین، تحول دیجیتال و ارایه‌‌کننده‌ی محصولات مدیریتی تحت‌وب در ایران است. این مقاله‌ی آموزشی منحصراً مربوط به مدانت بوده و برای نخستین بار توسط این شرکت برای شما تولید و منتشر شده.
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

حل معادله *

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: نیازی به کپی نیست همه چیز در دیدرس شماست
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x