رازهای موفقیت حرفه ای در خدمات IT و مدیریت آن
آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه یک وب سایت همیشه در اینترنت بصورت ۲۴ ساعته ۷ روز هفته در دسترس است!؟ یا اینکه چگونه یک سرویس دهنده پست الکترونیکی هرگز ارسال ایمیل هایش با شکست مواجه نمی شود؟ یا اینکه ارتباطات شبکه بطور منظم همیشه در دسترس است؟ یا همیشه دارای سیستم های پاسخگوی آنلاین و پشتیبانی فوری هستند؟ چه کسانی پشت این سرویس های موفق هستند؟ چه دلیلی دارد که آنها همواره سرویس های آپ تایم و حرفه ای ارایه می کنند؟ چه رازی در پس این موفقیت ها نهفته است؟
شرکت های فناوری اطلاعات دارای یک بخش خدماتی هستند که برخی افراد حرفه ای را برای اطمینان از عدم دسترسی به سرویس ها و محصولاتشان به کاربران نهایی بدون هیچ گونه مانعی به استخدام خود در می آورند. این افراد اطمینان حاصل می کنند که ارائه خدمات فناوری اطلاعات شرکت در شرایط بالا و در بهترین وضعیت در سراسر جهان باقی می ماند.
اگر به دنبال حرفه ای شدن در این زمینه هستید، می توانید یک دوره گواهینامه ITIL را جهت آماده شدن بدست بیاورید. این شوخی نیست بیشتر از تمام مدارک تخصصی سیسکو، مایکروسافت و ... مدرک و دوره ITIL ساختار ذهنی شما را کاملا دگرگون می کند به نحوی که قادر خواهید بود تا با چارچوب های آن در سازمان ها و یا در کسب و کار خود موفق تر از هر زمان دیگری عمل کنید، ابتدا می خواهم درباره چارچوب خدمات فناوری اطلاعات و نحوه کار آن بیشتر بدانید.
ITIL و نحوه کار آن
ITIL، اختصاری برای کتابخانه زیرساخت فناوری اطلاعات است و چارچوبی با مجموعه ای از شیوه هایی است که برای اجرای سرویس های فناوری اطلاعات سازمان مورد استفاده قرار می گیرد. این برای اولین بار در بریتانیا برای مدیریت اطلاعات در مراکز داده دولتی معرفی شد. از آن زمان، این چارچوب توسط چند شرکت برای تأمین خدمات تحویل صحیح به تصویب رسیده است.
چارچوب ITIL اجازه می دهد تا شرکت ها از یک فرایند مستند برای ارائه خدمات خود استفاده کنند. این روش کمک می کند تا شرکت های فناوری اطلاعات و دیگر شرکت ها بر روی خدمات جدید فناوری اطلاعات تمرکز کنند و همچنین پشتیبانی از خدمات قدیمی را فراهم کنند.
ادامه مطلب در صفحه بعد…