مسیر ITIL بهترین برای رسیدن به بهترین راه حل ها

BRM یا Business Relationship Management

BRM یا Business Relationship Management

مدانت

دو مفهوم برای ITIL بسیار مهم است که در زمینه توسعه راه حل های فناوری اطلاعات مشارکت دارد:

  • درس های آموخته شده
  • حکومت

فقدان یادگیری از آنچه در گذشته انجام شده است و عدم کسب تجربه از گذشته و عدم انجام آن در یک راه بهتر برای بخش های مختلف کسب و کار باعث می شود بسیاری از ارائه دهندگان خدمات، فرصت ارائه راه حل بهتر را از دست بدهند. آیا در حقیقت به درس هایی که در طی راه اندازی یک سرویس دست یافته ایم، نگاه می کنیم!؟ و آیا بار بعدی ما پیشنهاد می کنیم که راه حل بهتری را ارائه دهیم، آیا ما درس های آموخته شده به مشتری های موجود را از دست می دهیم؟ جواب این است که خیر!

"ITIL به تیم ما کمک می کند تا به طور مساوی (در حادثه، مشکل، تغییر) مشارکت منظمی داشته باشیم، فرآیندهای ما را یکپارچه می کند و جریان ارتباطات بسیار سریع تر، مختصر و کارآمد است

 چیزی که باید توسط ITIL پوشش داده شود تا نتایج بهتر به دست آید. فهم کلی مدیریت است!

حکومت: فهم کلی مدیریت، همان حکومت است و حکومت همان مدیریت ارشد سازمان است که معمولا بر روی رشد سرمایه تمرکز دارد تا چیزی دیگری! اما برخی مواقع می توان برای نیل به نتایج بهتر ، حکومت را با استفاده از پوشش ITIL موفقیت آمیز مدیریت کرد. اگرچه زمان هایی هم هست که در حقیقت مدیریت و حکومت باید از هم جدا شوند.

دقت کنید که تمام فرایندهای چرخه حیات باید مدیریت شود و تنها پس از آن می تواند نتایج بهتر به دست آید.

عدم درک صحیح حاکمیت(مدیران ارشد)، دلیل اصلی نارضایتی و سبز بودن SLA (توافق زمانبندی ارایه خدمات بطور ناموثر که فقط برای جلب توجه سبز است! و مشتری همواره ناراضی از نحوه کسب و کار است. برگزاری جلسات، بررسی و بحث در مورد اقدامات در نظر گرفته شده، همگی برای ایجاد تمرکز حاکمیت بر روی فناوری اطلاعات برای ارزش گذاری کسب و کار باید باشد.

امیدوارم که ITIL بتواند نیازهای در حال تغییر کسب و کار را به با استفاده از مجموعه ای از بهترین شیوه ها برای ارائه دهندگان خدمات فناوری اطلاعات به معنای واقعی به ارمغان بیاورد

ITIL باید مسیری برای بهترین راه حل ها باشد تا یک رویکرد مبتنی بر فرایند برای اجرای IT باشد.

بنابراین شما با فرایندهای ITIL و رویکرد مشتری محوری و جایگزینی مدیریت شناخت با حکومت ارزش گذاری سرمایه و آموزش و بکار گیری تجارب آموزشی قادرید تا علاوه بر رشد سازمان سطح رضایتمندی کارکنان داخل سازمان و مشتریان بیرون سازمان را با هم داشته باشید.

  • نوشته: Shubhranshu Agarwal
  • منبع: https://www.knowledgehut.com
  • ترجمه: هادی احمدی

 


مدانت
مدانت
شرکت‌ مدانت از برندهای محبوب فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات در حوزه‌ی آموزش، پیاده‌سازی و عرضه ابزار ITIL، تجارت آنلاین، تحول دیجیتال و ارایه‌‌کننده‌ی محصولات مدیریتی تحت‌وب در ایران است. این مقاله‌ی آموزشی منحصراً مربوط به مدانت بوده و برای نخستین بار توسط این شرکت برای شما تولید و منتشر شده.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

حل معادله *

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: نیازی به کپی نیست همه چیز در دیدرس شماست
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x