تمرینات مدیریت خدمات/ تجزیه‌وتحلیل کاروکسب

تمرینات مدیریت در ITIL4

تمرینات مدیریت خدمات/ تجزیه‌وتحلیل کاروکسب

تمرینات مدیریت خدمات شامل ۱۷ تمرین است که برای تمام خدمات بکار گرفته می‌شوند و دیدگاه‌هایی را که در سراسر ارایه‌ی خدمات باید لحاظ شود را در بر می‌گیرد و بطور اخص به مدیریت خدمات و محصولات اشاره دارد. به عنوان مثال: مدیریت مشکل یکی از تمرینات این بخش است که بر شناسایی مشکلات و علت ریشه‌ای آنها در سراسر خدمات ارائه شده تمرکز دارد.

Service Management Practices (2-17) تمرینات مدیریت خدمات
تجزیه‌وتحلیل کاروکسب
هدفاطمینان از تجزیه و تحلیل عناصر کاروکسب و اطمینان از پیشنهاد راه حل‌هایی که کاروکسب را مورد توجه قرار می‌دهد و درنهایت به نتیجه می‌رساند.
شرحتجزیه و تحلیل کاروکسب، باید دیدگاه کلی یا (به طور کلی) را در نظر بگیرد که شامل افراد، فرآیند، سیاست‌ها، فناوری، سازمان، اطلاعات و غیره می‌شود. تمرین تجزیه و تحلیل کاروکسب باید از در نظر گرفتن سهم کلی در کاروکسب به جای یک حوزه یا در یک سطح اطمینان حاصل کند. به عنوان مثال: محدود کردن تجزیه و تحلیل کاروکسب به توسعه محصول منجر به راه حلی نمی‌شود که در همه جنبه‌ها همسویی لامز را با خود کسب و کار و یا ایجاد ارزش کامل را نداشته باشد.
این شامل؛
·         تجزیه و تحلیل خدمات، معماری خدمات، سیستم‌ها و فرآیندهایی که با در نظر گرفتن زمینه‌های مختلف تجارت به کسب و کار کمک می‌کند.
·         در نظر گرفتن تمام اجزای SVS برای تجزیه و تحلیل بخشهایی که نیاز به درمان برای بهبود دارند، یا لازمست شناسایی شوند و یا فرصت‌هایی برای نوآوری و غیره را به‌وجود آورند.
·         به طور مستمر نظارت، اندازه گیری، گزارش و مستندسازی داشته باشید تا مطمئن شوید که عملکردها مطابق با نیازهای تجاری است
·         توصیه مداوم راه حل از طریق تجزیه و تحلیل کامل، یعنی با اعتبارسنجی دستاورد با ذینفعان مربوطه
فعالیت در سیستم زنجیره ارزش خدماتسهم فعالیت‌های زنجیره ارزش خدمات در تجزیه و تحلیل کاروکسب عمدتاً عبارتند از: برنامه ریزی، مشارکت، طراحی و انتقال دریافت/ساخت فعالیت‌ها. تمرکز بیشتر بر بهبود، تحویل و پشتیبانی از فعالیت‌ها است.
برنامه‌ریزی: بر روی توانمندسازی تصمیم استراتژیک برای آنچه که باید انجام شود و چگونه باید انجام شود تمرکز دارد.
بهبود: بر ارزیابی کل سیستم برای بهبود در همه سطوح، عمدتاً سطوح استراتژیک و تاکتیکی تمرکز دارد.
مشارکت: بر درگیر شدن در سراسر فعالیت‌های SVC برای جمع آوری نیازمندی‌ها تمرکز دارد
طراحی و انتقال: بر تعریف و طراحی راه حل مشارکت مناسب با جمع آوری، اولویت بندی و تجزیه و تحلیل نیازمندی‌ها تمرکز دارد.
دریافت/ساخت بر شناسایی، به دست آوردن، ایجاد مهارت‌های مورد نیاز برای انجام فعالیت‌های تجزیه و تحلیل کسب و کار تمرکز دارد
«تحویل و پشتیبانی» بر جمع‌آوری داده‌های تحویل در حال انجام، و تجزیه و تحلیل مداوم آن برای درک عملکرد و امکان بهبود مستمر تمرکز دارد.
سهم این تمرین در فعالیت‌های سیستم زنجیره ارزش خدمات یا SVC جایی که “۰” کمترین سهم و جایی که “۳” بالاترین سهم را داراست.
برنامه‌ریزی
۳
بهبود
۳
مشارکت
۲
طراحی و انتقال
۳
دریافت و ساخت
۲
تحویل و پشتیبانی
۲

مدانت
مدانت
شرکت‌ مدانت از برندهای محبوب فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات در حوزه‌ی آموزش، پیاده‌سازی و عرضه ابزار ITIL، تجارت آنلاین، تحول دیجیتال و ارایه‌‌کننده‌ی محصولات مدیریتی تحت‌وب در ایران است. این مقاله‌ی آموزشی منحصراً مربوط به مدانت بوده و برای نخستین بار توسط این شرکت برای شما تولید و منتشر شده.
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

حل معادله *

3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback

[…] قسمت قبلی: تجزیه‌وتحلیل کاروکسب […]

trackback

[…] قسمت قبلی: مدیریت ظرفیت و عملکرد […]

trackback

[…] قسمت بعدی: تجزیه و تحلیل کاروکسب […]

error: نیازی به کپی نیست همه چیز در دیدرس شماست
3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x