تمرینات مدیریت فنی در ITIL4 :توسعه و مدیریت نرم افزار

تمرینات مدیریت فنی/ توسعه و مدیریت نرم افزار

تمرینات مدیریت فنی شامل ۳ تمرین است که برای همه خدمات در نظر گرفته شده و برای خدمات به طور خاص قابل اجرا است. این‌ها دیدگاه‌هایی را ارائه می‌کنند که باید در سراسر آن، در حین مدیریت خدمات و محصولات، اعمال شوند. به عنوان مثال: مدیریت استقرار یکی از تمرینات این بخش است که برای اطمینان از انتقال فرآیندهای جدید یا تغییر یافته، نرم افزار، سخت افزار، اسناد و هر گونه مؤلفه خدمات از آن استفاده میشود.

Technical Management Practices (3-3) تمرینات مدیریت فنی
توسعه و مدیریت نرم افزار
هدفبرای اطمینان از برآوردن نیازهای ذینفعان (اعم از داخلی و خارجی) با ارائه عملکردهای مورد نیاز، قابل اعتماد، قابل نگهداری، سازگار و قابل حسابرسی.
شرحاستقرار و مدیریت نرم افزار بر روی اطمینان از مناسب بودن برنامه نرم افزاری برای هدف و مناسب بودن برای استفاده تمرکز دارد تا مشتری بتواند ارزش آن را بدست آورد. این شامل کل چرخه حیات نرم افزار است، یعنی درست از ایده‌پردازی تا بازنشستگی محصول ( از رده خارج شدن نرم افزار) درست همانطور که در تصویر “چرخه عمر نرم‌افزار” نشان داده شده است.
چرخه عمر نرم افزار برای ITIL4 در بالا درج شده!
چرخه عمر نرم افزار شامل ایده پردازی، طراحی، توسعه، آزمایش، استقرار عملیاتی و بازنشستگی است که به طور مداوم خلق ارزش برای خدمات و محصولات ارائه شده به مشتریان را تسهیل می‌کند. این همچنین شامل بهبود خدمات و عملکرد خدمات به طور مداوم تا زمان بازنشستگی است..
فعالیت در سیستم زنجیره ارزش خدماتمشارکت فعالیت‌های زنجیره ارزش خدمات در مدیریت زیرساخت و پلتفرم عمدتاً شامل فعالیت‌های طراحی و انتقال، به دریافت/ساخت است. تمرکز بیشتر بر برنامه ریزی، بهبود، تحویل و پشتیبانی از فعالیت‌ها ست
تمرکز برنامه ریزی:بر روی ارائه اطلاعات در مورد زیرساخت و پلتفرم مورد نیاز برای برنامه ریزی، اعم از استراتژیک و تاکتیکی است.
بهبود: بر اطلاعات مورد نیاز برای بهبود از طریق فرصت‌های ارائه شده توسط فناوری، بهبود محدودیت‌ها و غیره متمرکز است.
طراحی و انتقال: بر اطلاعات ارائه شده توسط فرصت‌های بهبود محصول و خدمات تمرکز دارد.
دریافت/ساخت: بر به دست آوردن و ایجاد منابع مورد نیاز برای مدیریت خدمات و خدمات تمرکز دارد.
تحویل و پشتیبانی نیز بر نظارت، نگهداری مداوم خدمات، زیرساخت خدمات و پلتفرم متمرکز است.
سهم این تمرین در فعالیت‌های سیستم زنجیره ارزش خدمات یا SVC جایی که “۰” کمترین سهم و جایی که “۳” بالاترین سهم را داراست.
برنامه‌ریزی
۳
بهبود
۳
مشارکت
۲
طراحی و انتقال
۳
دریافت و ساخت
۲
تحویل و پشتیبانی
۲

مقالات مرتبط را حتماً بخوانید:

مدانت
مدانت
شرکت‌ مدانت از برندهای محبوب فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات در حوزه‌ی آموزش، پیاده‌سازی و عرضه ابزار ITIL، تجارت آنلاین، تحول دیجیتال و ارایه‌‌کننده‌ی محصولات مدیریتی تحت‌وب در ایران است. این مقاله‌ی آموزشی منحصراً مربوط به مدانت بوده و برای نخستین بار توسط این شرکت برای شما تولید و منتشر شده.
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

حل معادله *

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback

[…] قسمت بعدی: توسعه و مدیریت نرم افزار مطلب مرتبط:  تمرینات مدیریت خدمات/ مدیریت انتشار […]

trackback

[…] قسمت قبلی: توسعه و مدیریت نرم افزار […]

error: نیازی به کپی نیست همه چیز در دیدرس شماست
2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x