مدیریت استقرار

مدیریت استقرار

تمرینات مدیریت فنی در ITIL4 : مدیریت استقرار

تمرینات مدیریت فنی/ مدیریت استقرار

تمرینات مدیریت فنی شامل ۳ تمرین است که برای همه خدمات در نظر گرفته شده و برای خدمات به طور خاص قابل اجرا است. این‌ها دیدگاه‌هایی را ارائه می‌کنند که باید در سراسر آن، در حین مدیریت خدمات و محصولات، اعمال شوند. به عنوان مثال: مدیریت استقرار یکی از تمرینات این بخش است که برای اطمینان از انتقال فرآیندهای جدید یا تغییر یافته، نرم افزار، سخت افزار، اسناد و هر گونه مؤلفه خدمات از آن استفاده میشود.

Technical Management Practices (1-3) تمرینات مدیریت فنی
مدیریت استقرار
هدفبرای اطمینان از انتقال فرآیندهای جدید یا تغییر یافته، نرم افزار، سخت افزار، اسناد و هر گونه مؤلفه خدمات در محیط (زنده و عملیاتی).
شرحتمرین مدیریت استقرار با مدیریت انتشار و کنترل(قابلیت) تغییر، یک رابط نزدیک دارد در حالی که تغییری را در یک محیط ایجاد می‌کنند.
مدیریت استقرار، اجزای برنامه را که در یک درخواست تغییر پیشنهاد شده و توسط یک مرجع تغییر تأیید شده است، مستقر می‌کند. استقرار را می‌توان در بسیاری از رویکردها انجام داد. ممکن است رویکردهای انفجار بزرگ در مقابل مرحله، فشار در مقابل کشش، و استقرار دستی در مقابل خودکار باشد.
·         رویکرد بیگ بنگ به استقرار همه اجزاء با هم اشاره دارد.
·         رویکرد فازی به استقرار مؤلفه‌ها یکی پس از دیگری در زمان بندی‌های مختلف (فازها) اشاره دارد.
·         رویکرد فشاری به استقرار اجزا به سیستم‌های هدف، با فشار دادن آن از سیستم مرکزی اشاره دارد.
·         رویکرد کششی به استقرار اجزاء به سیستم‌های هدف، توسط سیستم‌های هدف که آن‌ها را از سیستم مرکزی بیرون می‌کشند، اشاره دارد.
·         رویکرد دستی به رویکرد استقرار اشاره دارد که شامل تلاش‌های دستی در حین استقرار است.
·         استقرار خودکار به استقرار به صورت خودکار با رسیدن به شرایط خاصی مانند زمان (برنامه) و غیره اشاره دارد.
علاوه بر این، سناریوهای مدرن، سازمان‌ها را به سمت پاسخگوتر شدن سوق می‌دهد، به همین دلیل رویکردهایی مانند تحویل مستمر و استقرار مستمر رایج می‌شوند. ارتباط در مورد استقرار، بخشی از مدیریت انتشار است. استقرارهای انفرادی معمولاً مورد توجه کاربران و مشتریان نیستند تا زمانی که منتشر شوند.
فعالیت در سیستم زنجیره ارزش خدماتمشارکت فعالیت‌های زنجیره ارزش خدمات در مدیریت استقرار عمدتاً شامل فعالیت‌های طراحی و انتقال، دریافت/ساخت است ولی تمرکز بیشتر بر بهبود فعالیت‌هاست
بهبود: بر نیاز استقرار اجزای خدمات برای بهبود عملکرد خدمات و اجزای خدمات تمرکز دارد
طراحی و انتقال: بر طراحی و انتقال خدمات مشارکت جدید یا تغییر یافته به محیط زندگی متمرکز است
دریافت/ساخت بر روی استقرار اجزای خدمات به صورت تعریف شده و توافق شده در برنامه زمانی مورد توافق تمرکز می‌کند.
سهم این تمرین در فعالیت‌های سیستم زنجیره ارزش خدمات یا SVC جایی که “۰” کمترین سهم و جایی که “۳” بالاترین سهم را داراست.
برنامه‌ریزی
۳
بهبود
۳
مشارکت
۲
طراحی و انتقال
۳
دریافت و ساخت
۲
تحویل و پشتیبانی
۲

مقالات مرتبط را حتماً بخوانید:

مدانت
مدانت
شرکت‌ مدانت از برندهای محبوب فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات در حوزه‌ی آموزش، پیاده‌سازی و عرضه ابزار ITIL، تجارت آنلاین، تحول دیجیتال و ارایه‌‌کننده‌ی محصولات مدیریتی تحت‌وب در ایران است. این مقاله‌ی آموزشی منحصراً مربوط به مدانت بوده و برای نخستین بار توسط این شرکت برای شما تولید و منتشر شده.
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

حل معادله *

4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback

[…] قسمت بعدی: مدیریت استقرار مطلب مرتبط:  مدیران حرفه ای چگونه می اندیشند، راهبردی یا تاکتیکی؟ […]

trackback

[…] قسمت قبلی: مدیریت استقرار […]

trackback

[…] عمر نرم افزار شامل ایده پردازی، طراحی، توسعه، آزمایش، استقرار عملیاتی و بازنشستگی است که به طور مداوم خلق ارزش برای خدمات و […]

trackback

[…] مدیریت استقرار […]

error: نیازی به کپی نیست همه چیز در دیدرس شماست
4
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x