مزایای سرویس دسک برای مدیران عامل

مدیرعامل هستید؟ این مطلب برای شماست.

خیلی از مدیران‌عامل یا از چیزی بنام سرویس دسک اطلاع ندارند یا آنانی که مطلع هستند هنوز تصور می‌کنند که سرویس دسک یا میزخدمت، نرم‌افزار است اما نرم‌افزار نیست بلکه یک مفهوم و البته یک تمرین از بهترین‌تمرینات ITIL است. البته چه آن را نرم‌افزار بدانیم و چه یک تفکر، درهرصورت در متن قضیه توفیری نمی‌کند زیرا سرویس دسک چیزی است که مدیران عامل بیش از هرکسی بدان نیاز دارند. چه مدیرعامل یک کاروکسب خصوصی کوچک باشید چه مدیرعامل یک سازمان بزرگ.

چراکه یکی از مهمترین ذی‌نفعان سرویس دسک مدیرعامل‌ها هستند که البته اکثرشان از اهمیت و مزایای آن غافلند.

در این مطلب مزایای سرویس دسک برای مدیرعامل‌ها را بازگشایی کردیم تا با آن بیشتر آشنا شوید:

 به عنوان یک مدیرعامل، شما همیشه تحت فشار هستید تا مطمئن شوید همه چیز در شرکت شما به خوبی اجرا می‌شود. با وجود چندین چیز برای مدیریت همزمان، پیگیری کارآمد همه بخش‌های مختلف می‌تواند چالش برانگیز باشد. اینجاست که یک سرویس دسک به کار می‌آید!

اما سرویس دسک چیست؟

سرویس دسک خود به تنهایی یک سازمان متمرکز است که به تمام مسائل و درخواست‌های فنی مرتبط با کسب و کار را رسیدگی می‌کند. کارشناسان ارائه خدمت با کمک سرویس دسک و به عنوان نقطه تماس اصلی برای همه مشتریان یا کاربرانی می‌توانند خدمات مدنظر را به آنان ارایه کنند. خواه مشکل از رایانه باشد یا نرم افزار، یا خدمات منابع انسانی و فروش و… برای سرویس دسک را حرفه‌ای بیازموید در اینجا ↗

مزایای میز خدمت برای مدیرعامل:

۱. عملیات ساده

به عنوان یک مدیرعامل، قطعاً می‌خواهید شرکت شما تا حد امکان کارآمد باشد. اما کارآمدی بدون ساده‌سازی ممکن نیست! با یک سرویس دسک، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که تمام عملیات فنی شما به صورت سازمان یافته و کارآمد مدیریت می‌شود. تنها کاری که مشتریان/کارمندان شما باید انجام دهند این است که با سرویس دسک تماس بگیرند تا هرگونه خواسته یا مشکل فنی را که با آن مواجه می‌شوند گزارش دهند و متخصصان ماهر فناوری اطلاعات یا سایر کارشناسان ارایه‌ی خدمت، به سرعت به این درخواست رسیدگی کنند. این به کارمندان شما اجازه می‌دهد تا روی کار خود تمرکز کنند و سازنده بمانند، در حالی که سرویس دسک تمام مسائل فنی را در پشت صحنه مدیریت می‌کند.

۲. بهبود رضایت مشتری

در عصر دیجیتال امروزی، مشتریان انتظار دارند که کسب و کارها در ارتباطات و خدمات خود پاسخگو و سریع باشند. با وجود یک میز خدمت، می‌توانید به سؤالات مشتریان پاسخ دهید و مشکلات را به طور مؤثر حل کنید. این امر رضایت مشتری را بهبود می‌بخشد و اعتبار برند شما را افزایش می‌دهد. میز خدمت اطمینان حاصل می‌کند که به تمام سؤالات مشتری به سرعت رسیدگی می‌شود و مشتریان شما را راضی و راضی‌تر نگه می‌دارد.

۳. افزایش امنیت فناوری اطلاعات

امنیت یک نگرانی اصلی برای هر کسب و کاری است و با یک سرویس دسک، می‌توانید مطمئن باشید که زیرساخت فناوری اطلاعات شما امن است. متخصصان فناوری اطلاعات در سرویس دسک می‌توانند شبکه شما را زیر نظر داشته باشند، هر گونه آسیب‌پذیری را شناسایی کنند و اقدامات اصلاحی را برای جلوگیری از تهدیدات امنیت سایبری انجام دهند. این تضمین می‌کند که کسب و کار شما در برابر حملات سایبری و نقض اطلاعات محافظت می‌شود.

۴ . افزایش انعطاف پذیری

همانطور که کسب‌وکارها به تطبیق و تکامل خود ادامه می‌دهند، انعطاف‌پذیری به یک جنبه حیاتی موفقیت تبدیل می‌شود. سرویس دسک انعطاف پذیری را برای افزایش یا کاهش خدمات فناوری اطلاعات و سایر خدمات سازمانی بر اساس نیازهای تجاری شما ارائه می‌دهد. می‌توانید بدون نیاز به سرمایه‌گذاری در سخت‌افزار یا زیرساخت‌های گران‌قیمت، خدماتی را طبق نیاز خود اضافه یا حذف کنید. این به شما امکان می‌دهد تا بر فعالیت‌های اصلی کسب و کار خود تمرکز کنید و در عین حال مدیریت فناوری اطلاعات را به متخصصان بسپارید.

۵. صرفه جویی در هزینه

یکی از مهمترین مزایای داشتن سرویس میز خدمت، صرفه جویی در هزینه است. با یک سرویس دسک، دیگر نیازی به سرمایه گذاری روی سخت افزار گران قیمت یا استخدام یک تیم فناوری اطلاعات داخلی ندارید، که می‌تواند هزینه قابل توجهی برای هر کسب و کاری باشد. هزینه نگهداری و ارتقاء زیرساخت فناوری اطلاعات شما می‌تواند بار قابل توجهی باشد، به خصوص برای کسب و کارهای کوچکی که تازه شروع به کار کرده‌اند.

با این حال، با یک سرویس دسک، می‌توانید از صرفه‌جویی در مقیاس کم بهره ببرید زیرا هزینه مدیریت فناوری اطلاعات بین چندین مشتری تقسیم می‌شود. این به شما امکان می‌دهد به خدمات فناوری اطلاعات درجه یک با قیمت مقرون به صرفه دسترسی داشته باشید. علاوه بر این، هر گونه مشکل یا مشکلی که به وجود می‌آید را می‌توان به سرعت و به طور مؤثر توسط تیم سرویس دسک حل کرد و در دراز مدت در زمان و هزینه شما صرفه جویی کرد.

۶. امنیت پیشرفته

در عصر دیجیتال امروزی، امنیت برای کسب‌وکارها در هر اندازه‌ای اولویت اصلی است. سرویس دسک اقدامات امنیتی پیشرفته‌ای را برای محافظت از داده‌ها و اطلاعات حساس شرکت شما فراهم می‌کند. با نظارت مستمر و به روز رسانی منظم زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، کسب و کار شما برای جلوگیری از حملات سایبری و نقض داده‌ها مجهزتر می‌شود.

متخصصان IT با تجربه در سرویس دسک به آخرین فناوری و پروتکل‌های امنیتی مجهز هستند تا از امنیت شبکه و دستگاه‌های شما اطمینان حاصل کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند ممیزی‌های امنیتی منظم را برای شناسایی هر گونه آسیب پذیری و توصیه اقدامات لازم برای ایمن نگه داشتن کسب و کار شما ارائه دهند. این سطح از حفاظت در محیط کسب و کار امروزی که حملات سایبری به طور فزاینده‌ای پیچیده می‌شوند، حیاتی است.

۷. افزایش بهره وری

با یک سرویس دسک، کسب و کار شما می‌تواند با ساده کردن فرآیندهای ارایه‌ی خدمت و بهبود بهره وری کارآمدتر شود. متخصصان فناوری اطلاعات یا سایر متخصان واحدهای خدماتی در یک سرویس‌دهی خدماتی آموزش می‌بینند تا مسائل و خواسته‌ها را به سرعت و کارآمد شناسایی و حل کنند و زمان خرابی را کاهش دهند و بهره‌وری را افزایش دهند. این بدان معنی است که کارمندان شما می‌توانند به جای صرف وقت برای عیب یابی مشکلات، بر مسئولیت‌های اصلی خود تمرکز کنند.

علاوه بر اینها، سرویس دسک می‌تواند به کسب و کار شما کمک کند تا آخرین فناوری و نرم افزار را پیاده سازی کنید و تیم شما را قادر می‌سازد کارآمدتر کار کنند. همچنین می‌تواند آموزش‌هایی را ارائه کند تا اطمینان حاصل شود که کارکنان شما می‌دانند چگونه از ابزارهای موجود به بهترین شکل استفاده کنند. این سطح از پشتیبانی به کسب و کارها کمک می‌کند تا از رقبای خود جلوتر بمانند و سازمان را به انجام فعالیت‌های حاوی ارزش بالا ترغیب می‌کند!

مدانت
مدانت
شرکت‌ مدانت از برندهای محبوب فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات در حوزه‌ی آموزش، پیاده‌سازی و عرضه ابزار ITIL، تجارت آنلاین، تحول دیجیتال و ارایه‌‌کننده‌ی محصولات مدیریتی تحت‌وب در ایران است. این مقاله‌ی آموزشی منحصراً مربوط به مدانت بوده و برای نخستین بار توسط این شرکت برای شما تولید و منتشر شده.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

حل معادله *

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: نیازی به کپی نیست همه چیز در دیدرس شماست
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x