مانیتورینگ و مدیریت رویداد در ITIL4 برای مدیران فناوری اطلاعات

مانیتورینگ و مدیریت رویداد در ITIL4 برای مدیران فناوری اطلاعات

مدانت

مانیتورینگ و مدیریت رویداد در ITIL4 برای مدیران فناوری اطلاعات

مدیران فناوری اطلاعات در حفظ خدمات و زیرساخت‌های با کارایی بالا برای سازمان‌های خود با چالش‌های متعددی روبرو هستند. مانیتورینگ و مدیریت رویداد در ITIL4 یک روش حیاتی است که نه تنها به مدیران فناوری اطلاعات کمک می‌کند تا محیط خود را پایدار نگه دارند، بلکه آنها را قادر می‌سازد تا به طور فعال آن را بهبود بخشند. در این مقاله به مزایای مختلف مانیتورینگ و مدیریت رویداد برای مدیران فناوری اطلاعات و نحوه اجرای مؤثر آن در یک سازمان خواهیم پرداخت.

تعریف مانیتورینگ و مدیریت رویداد

قبل از پرداختن به مزایای این تمرین، بیایید درک کنیم که مانیتورینگ و مدیریت رویداد در زمینه ITIL4 چه تعریفی دارد؟

مانیتورینگ:

مانیتورینگ، فرآیند مشاهده، نظارت و بررسی مداوم عملکرد و سلامت خدمات، اجزای زیرساخت و سایر عناصر در محیط فناوری اطلاعات است. این نظارت با استفاده از ابزارها و تکنیک‌های مختلفی انجام می‌شود که داده‌های مربوط به وضعیت سیستم و اجزای آن را جمع آوری می‌کند.

مدیریت رویداد:

از سوی دیگر، مدیریت رویداد، فرآیند شناسایی، طبقه بندی و پاسخگویی به رویدادها است. رویداد هر تغییر وضعیت در یک سرویس یا یک آیتم پیکربندی (CI) است که برای مدیریت محیط فناوری اطلاعات اهمیت دارد. رویدادها می‌توانند رویدادهای اطلاعاتی، هشداردهنده یا استثنایی باشند و هر کدام به سطح متفاوتی از پاسخ یا اقدام نیاز دارند.

https://servicedesk.medanet.ir/event-management-itil/

ادامه مطلب در صفحه بعد...

مدانت
مدانت
شرکت‌ مدانت از برندهای محبوب فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات در حوزه‌ی آموزش، پیاده‌سازی و عرضه ابزار ITIL، تجارت آنلاین، تحول دیجیتال و ارایه‌‌کننده‌ی محصولات مدیریتی تحت‌وب در ایران است. این مقاله‌ی آموزشی منحصراً مربوط به مدانت بوده و برای نخستین بار توسط این شرکت برای شما تولید و منتشر شده.
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

حل معادله *

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback

[…] تمرین مدیریت رویداد برای مدیران فناوری اطلاعات […]

trackback

[…] تمرین مدیریت رویداد برای مدیران فناوری اطلاعات […]

error: نیازی به کپی نیست همه چیز در دیدرس شماست
2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x