چه سازمان هایی در جهان ITIL را اجرا کرده و نتیجه آن چه بوده!؟

داستان پیاده سازی موفقیت آمیز ITIL

چه سازمان هایی در جهان ITIL را اجرا کرده و نتیجه آن چه بوده!؟

آیا کسی چارچوب ITIL را به موفقیت به پایان رسانده؟ آیا از مزایای آن، سازمانی منتفع شده!؟ پاسخ یک “بله!” محکم است. در طول ده سال گذشته، سازمان هایی که در ابعاد مختلف و صنعت قرار دارند، بهترین تمرینات این چارچوب را به کار گرفته اند و نتایج ملموس و چشمگیری عایدشان شده است.

           مشخص شده است که تمرکز بر فرآیند توسعه یک سازمان فناوری اطلاعات مبتنی بر ITIL می تواند صرفه جویی قابل توجهی در عملکرد فناوری اطلاعات و ارایه خدمات آن داشته باشد. آنچه جالب توجه است این است که اثربخشی خدمات ارائه شده نیز به شدت به عنوان یکی از نتایج مثبتی که از اجرای ITIL محسوب می شود.

با توجه و تمرکز فناوری اطلاعات سازمان ها و همچنین خواسته بسیاری از مدیران ارشد و سهامداران کسب و کارها برای مدیریت و کنترل هزینه ها و افزایش کارایی و اثربخشی خدمات بدون افت کیفیت استفاده از ساختارهای تمرین شده در حوزه مدیریت فناوری اطلاعات که بهترین آن ITIL می تواند پاسخی باشد به توسعه و رشد آن سازمان.  

اما واقعا سازمان هایی  ITIL را اجرا کرده و نتیجه آن چه بوده!؟

بسیاری از سازمانهای بزرگ ایالات متحده، بهترین شیوه های چارچوب ارایه شده در ITIL را پیاده سازی کرده اند.

شرکت هایی نظیر Procter and Gamble، IBM، Caterpillar، Shell Oil، Boeing و Revenue Internal Services همه “موفقیت های بزرگ صرفه جویی در هزینه های عملیاتی” را به عنوان بهترین نتیجه مستقیم از اجرای ITIL می دانند.

شرکت Procter and Gamble پس از اجرای موفقیت آمیز ITIL به طور کل مبلغ ۱۲۵ میلیون دلار در سال در هزینه فناوری اطلاعات صرفه جویی کرده است!

و به همین ترتیب، شرکت نفتی شِل Shell Oil با استفاده از ITIL بهترین شیوه ها،  ۶۰۰۰ روز کار روزانه و ۵ میلیون دلار صرفه جویی در امر ارایه خدمات فناوری اطلاعات بدست آورده است.

مقاله مرتبط:   کاربران عصبانی، سازمان را پیر می‌کنند!


http://servicedesk.medanet.ir/itil/

مدانت
مدانت
شرکت‌ مدانت از برندهای محبوب فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات در حوزه‌ی آموزش، پیاده‌سازی و عرضه ابزار ITIL، تجارت آنلاین و ارایه‌ی محصولات مدیریتی تحت‌وب در ایران است. این شرکت اهم خدمات و تجارت خود را بر پایه‌ی بومی‌سازی سرویس‌های نوین، به‌ویژه محصولات ManageEngine بنا نهاده و قریب ۸ سال فعالیت منسجم، توانسته حداکثر رضایت مشتریان را کسب کند. فروش و استقرار نرم‌افزار سرویس‌دسک‌پلاس (محبوب‌ترین ابزارهای پیاده‌سازی ITIL‌ در جهان) در بیش از 500 سازمان کشور، برگ افتخاری است که مدانت به پاس انتخاب اندیشمندانه‌ی مشتریان خود، به آن نائل آمده است. مدانت با ارایه محصولات باکیفیت، پاسخگویی آنلاین، پشتیبانی متمرکز، مشاوره دقیق و هزینه مناسب نسبت به سایر راهکارهای مشابه، جایگاه ویژه‌ای در بین مدیران ارشد، مدیران انفورماتیک و کارشناسان سازمان ها بدست آورده است و تحقق این مهم به نگاه تیزبین و حمایت مشتریان عزیزی است که همواره مدانت را از همراهی خود بی نصیب نگذاشته‌اند و ضوابط را فدای روابط نکرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حل معادله *

error: نیازی به کپی نیست همه چیز در دیدرس شماست