انتخاب مشاور فناوری اطلاعات

مشاور فناوری اطلاعات

مشاور فناوری اطلاعات

انتخاب مشاور فناوری اطلاعات


بسیاری از سازمان‌هایی که با آنها کار می‌کنم یا فاقد مشاور فناوری اطلاعات داخل سازمانی هستند یا فاقد مشاور خارج از سازمان. اصلاً جز مدیریت و گاهی معاونت و چند کارشناس و تکنسین، چیزی به اسم مشاور فناوری اطلاعات ندارند. اغلب این مدیران هم یا از سطوح پایین به بالا رسیدند یا مدیران فرمایشی‌اند. حتی بماند که در برخی سازمان‌ها مدیران انفورماتیک اصلاً دانش فناوری ندارند. معدود شرکت‌هایی هستند از چیزی بنام مشاور بهره می‌گیرند که البته اکثر آنهایی که به اسم مشاور مشغولند در حقیقت کارشناسان مجرب و متخصص در حوزه‌ای خاص‌اند که متاسفانه دید کافی، کامل و مدیریتی به تمام حوزه‌ها را ندارند. مقصودم از مشاور، یک شخص خوش‌تیپ با کت و شلوار و کراوات، که گاهی در جلسات باشد و امر و نهی کند نیست. لزوماً هرکسی که متخصص زیرساخت، امنیت و .. هم هست مشاور فناوری اطلاعات تلقی نمی‌شود. مشاور یک جایگاه نیست یک کارگردان است یک گرداننده است برای رسیدن به وضعیت مطلوب.
—-
جدای از مهارت‌های نرم که یک فرد بعنوان مشاور باید داشته باشد مهارت‌های سخت نیز مد نظر است که مهمترین آنها تسلط بر ITIL ، PRINCE2 ،COBIT  است بسته به نیاز شما اگر مشاور فاقد تسلط به یکی از این سه چارچوب ذکر شده باشد نمی‌تواند نقش مشاور مفیدی را ایفا کند. منظورم صرفاً داشتن مدرک این چارچوب‌ها نیست بلکه کارکردن و داشتن دید مدیریتی است. برای اطمینان از انتخاب چنین افرادی می‌توانید از وجود و پیدا کردن کسانی که بطور عملیاتی چنین چارچوب‌هایی را در سازمان‌ها پیاده‌سازی کرده‌اند بصورت دهان به دهان مطلع شوید. فقط باید بگویید که به دنبال یک مشاور فناوری اطلاعات با این واژه‌ی اضافه (ITSM) هستید که چارچوب‌های مدیریت ارایه خدمات یا حاکمیت فناوری اطلاعات را بطور عملیاتی هم کار کرده و نتیجه گرفته. هزینه‌ای که برای مشاور می‌کنید برای بهبود است، برای هدر ندادن زمان و پولِ سعی و خطاست. برای اشراف بر تمام حوزه‌هاست. برای ارایه‌ی خدمات موثر و برای خلق ارزش است. مشاوره‌ی فناوری اطلاعات را دست کم نگیرید. سیستم‌ مدیریت خدمات فناوری اطلاعات با توان یک مشاور می‌تواند به سرمنزل مقصود برسد. پس به دنبال مشاوران ITSM باشید.

بطور خلاصه فارغ از مهارت‌های فردی، در هنگام انتخاب مشاور باید مهمترین ملاک اینها باشد:

  1. متخصص فناوری اطلاعات باشد.
  2. مسلط به یکی از چارچوب‌های ITIL ، PRINCE2 ،COBIT  باشد.
  3. یکی از چارچوب‌ها را حداقل در چند سازمان، پیاده‌سازی کرده باشد.
  4. و در آخر، نتیجه هم گرفته باشد!
مدانت
مدانت
شرکت‌ مدانت از برندهای محبوب فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات در حوزه‌ی آموزش، پیاده‌سازی و عرضه ابزار ITIL، تجارت آنلاین و ارایه‌ی محصولات مدیریتی تحت‌وب در ایران است. این شرکت اهم خدمات و تجارت خود را بر پایه‌ی بومی‌سازی سرویس‌های نوین، به‌ویژه محصولات ManageEngine بنا نهاده و قریب ۸ سال فعالیت منسجم، توانسته حداکثر رضایت مشتریان را کسب کند. فروش و استقرار نرم‌افزار سرویس‌دسک‌پلاس (محبوب‌ترین ابزارهای پیاده‌سازی ITIL‌ در جهان) در بیش از 500 سازمان کشور، برگ افتخاری است که مدانت به پاس انتخاب اندیشمندانه‌ی مشتریان خود، به آن نائل آمده است. مدانت با ارایه محصولات باکیفیت، پاسخگویی آنلاین، پشتیبانی متمرکز، مشاوره دقیق و هزینه مناسب نسبت به سایر راهکارهای مشابه، جایگاه ویژه‌ای در بین مدیران ارشد، مدیران انفورماتیک و کارشناسان سازمان ها بدست آورده است و تحقق این مهم به نگاه تیزبین و حمایت مشتریان عزیزی است که همواره مدانت را از همراهی خود بی نصیب نگذاشته‌اند و ضوابط را فدای روابط نکرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حل معادله *

error: نیازی به کپی نیست همه چیز در دیدرس شماست