مدانت

با دسکتاپ سنترال آسوده دورکاری کنید!

هزینه‌های سرسام آور جذب و جایگزینی مکرر کارکنان انفورماتیک، پشتیبانی، به روز نگه‌داشتن شبکه و ریسک‌های امنیتی دست از یقه‌ی مدیران فناوری اطلاعات برنخواهد داشت و بسیاری از این هزینه‌کردها، هدر رفتن میلیون‌ها تومان پول بی‌بازگشت است. برای سازمان‌ها  و کسب و کارهایی که دارای چندین سرور، دسکتاپ هستند و هرکدام از آنها، نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل‌های مختلف را با مجموعه‌ای از برنامه‌های نرم‌افزاری خاص خود اجرا می‌کنند - اطمینان از مدیریت و ایمنی همه آنها می‌تواند زمان‌بر و چالش‌برانگیز باشد. اما برای هر چالشی راهکاری هست. نرم‌افزار دسکتاپ سنترال که برای مدیریت نقاط پایانی شبکه است و قدرتی به سازمان شما می‌دهد که توانایی مدیریت کامل کلاینت‌ها و سرورها و تلفن‌های همراه را از راه دور و از یک کنسول مدیریتی مرکزی میسر می‌کند دسکتاپ سنترال یک نرم‌افزار تحت وب است که با جاوا نوشته شده و راه‌انداز آن Tomcat است و توانایی استقرار روی دیتابیس‌های Postgres و MS-SQL را داراست. این محصول که از محصولات محبوب گروه شرکت‌های زوهو هست توسط شرکت Manageengine تولید و عرضه شده و نسخه سروری آن قابلیت نصب روی سرورهای لینوکسی و ویندوزی را داراست. این محصول بطور اخص رقیب جدی SCCM مایکروسافت است و البته بسیار پیشرو و کاربرپسندتر و همچنین با قابلیت‌های بی‌نظیر فراوانی است. در قیاس با SCCM نرم‌افزار دسکتاپ سنترال امکان توزیع و انتشار سیستم عامل‌های ویندوزی مک و لینوکسی را تواما فراهم می‌کند، تحت وب است و قابلیت مدیریت تمام دارایی‌های فناوری اطلاعات در شعب و دفاتر راه دور را ممکن می‌کند. دسکتاپ سنترال در ایام کرونا و دورکاری بهترین راهکار برای مدیریت یکپارچه، مدیریت مرکزی و کنترل کامل سخت‌افزار، نرم‌افزار و اجرای کلیه‌ی پالیسی های سازمانی بر روی تمامی تجهیزات است. علاوه بر آن سازمان‌های بسیاری هستند نظیر بانک‌ها و ارگان‌های دولتی بزرگی که دارای پراکندگی جغرافیای بزرگی هستند که ارتباط دفاتر/شعب و یا نمایندگی‌ها در WAN آنها معمولا از طریق یک لینک با پهنای باند محدود برقرار است این نرم‌افزار برای این ارگان‌های بزرگ این امکان را میسر می‌کند تا بصورت سرور توزیع Distribution Server  تمامی تجهیزات رایانه‌ای در دفاتر و شعب را مدیریت کرد و با تکنولوژی‌های مرتبط کمترین مصرف پهنای باند محدود شعب را اشغال می‌کند. این محصول خاص با میزخدمت یا همان سامانه مدیریت خدمات فناوری اطلاعات مبتنی بر ITIL ادغام می‌شود و بسیاری از عملیات‌های آن را می‌توان در سرویس دسک هندل کرد.

دسکتاپ سنترال یا مدیریت میزکار مرکزی یک رویکرد جامع برای مدیریت کلیه سیستم‌های رایانه‌ای در سراسر شبکه‌ی یک سازمان است. بخصوص سازمان‌هایی که شبکه‌ی داخلی آنها ارتباطی به اینترنت نداشته باشد همین موضوع کمک بسزایی در مدیریت کلیه تجهیزات می‌کند بی‌‌آنکه ریسک‌های امنیتی ارتباط با اینترنت را متحمل شوید. این ابزار مدیریت کلیه‌ی کلاینت‌ها، سرورها، تبلت‌ها، تلفن‌های همراه، نوت‌بوک‌ها و سایر دستگاه‌های محاسباتی که در داخل سازمان استفاده می‌شود را ممکن می‌کند. شکی نیست مهمترین چیزی که برای مدیران IT، همواره آزاردهنده است به روز نگه داشتن رایانه کاربران است که یک چالش اساسی و کلیدی است، به ویژه با توجه به وظیفه بی‌پایان بروزرسانی نرم افزار برای جلوگیری از نقض امنیت. نرم افزار دسکتاپ سنترال  به مدیران کمک می کند تا تمام دستگاه های موجود در شرکت خود را به صورت خودکار به روز، استاندارد، امن و ممیزی کنند.

کنترل موجودی سخت افزار و نرم افزار، پیکربندی‌ها، امنیت، پچ‌ها و لایسنس نرم‌افزار همیشه دغدغه فناوری اطلاعات است لذا Desktop Central یک راه‌حل موفق برای مدیریت نقاط پایانی بطور یکپارچه (UEM) است که به شما امکان می‌دهد تا انواع اشکال نهایی را در شرکت خود از جمله سرورها، دسکتاپ، لپ تاپ، تبلت، تلفنهای هوشمند و دستگاه‌های نقطه فروش (POS) ایمن و مدیریت کنید - چه در داخل و چه در خارج شبکه سازمان خود آنهم فقط از طریق یک کنسول مرکزی. این یعنی Desktop Central پیکربندی و مدیریت نقاط پایانی را از یک کنسول امکانپذیر میکند. با گزینه‌های پیکربندی از پیش‌تعریف شده، مدیران می‌توانند تقریباً همه فعالیتهای مدیریت / مدیریت نقطه پایانی منظم را با سهولت و در کسری از زمان انجام دهند. تولید و آماده‌سازی الگوهای پیکربندی تجهیزات، انتشار پالیسی‌ها و ... کمک می‌کند تا با حداقل نیرو و بدون نگرانی از آپدیت نبودن تجهیزات و در مدت زمان بسیار کم کلیه‌ی تجهیزات را مدیریت و کنترل نمایید.

مهمترین قابلیت‌های Desktop Central که کل طیف امنیتی و مدیریت نقاط پایانی یا EndPoint را شامل می‌شود:

  • مدیریت خودکار پچ‌های آپدیت سیستم‌عامل‌ها و نرم‌افزارها
  • نصب خودکار نرم افزار
  • مدیریت دارایی در زمان واقعی
  • مدیریت سیستم‌ها بصورت ریموت
  • ایجاد Image و استقرار سیستم عامل
  • مدیریت دستگاه تلفن همراه
  • مدیریت تنظیمات و پیکربندی کلاینت‌ها
  • تجزیه و تحلیل و گزارش

این چرخه زندگی کامل مدیریت دسکتاپ و دستگاه‌های تلفن همراه را از ابتدا تا انتها خودکار می‌کند تا به مشاغل کمک کند تا هزینه‌های زیرساخت IT خود را کاهش دهند، به بهره‌وری عملیاتی، بهبود کارایی و حذف آسیب‌پذیری‌های شبکه دست یابند.

ادامه مطلب در صفحه بعد…


ادامه‌ مطلب در صفحه‌ بعدی...
مدانت
مدانت
شرکت‌ مدانت از برندهای محبوب فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات در حوزه‌ی آموزش، پیاده‌سازی و عرضه ابزار ITIL، تجارت آنلاین، تحول دیجیتال و ارایه‌‌کننده‌ی محصولات مدیریتی تحت‌وب در ایران است. این مقاله‌ی آموزشی منحصراً مربوط به مدانت بوده و برای نخستین بار توسط این شرکت برای شما تولید و منتشر شده.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

حل معادله *

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: نیازی به کپی نیست همه چیز در دیدرس شماست
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x