نتیجه گیری: اقدام برای به حداکثر رساندن حفظ کارکنان فناوری اطلاعات
به حداکثر رساندن حفظ کارکنان فناوری اطلاعات نیازمند یک رویکرد استراتژیک است که استراتژیهای موثر ITIL برای مدیریت خدمات را در خود جای دهد. با سرمایه گذاری در توسعه و آموزش کارکنان، ارتباطات موثر، SLA ها و مدیریت حوادث، سازمانها میتوانند یک محیط کاری مثبت ایجاد کنند که کارکنان برای آن ارزش قائل هستند. علاوه بر این، با بهبود مستمر استراتژیهای ITIL، سازمانها میتوانند فرهنگ یادگیری و رشد ایجاد کنند که به حفظ استعدادهای برتر کمک میکند. اگر به دنبال بهبود حفظ کارکنان فناوری اطلاعات در سازمان خود هستید، بهترین شیوههای ITIL برای مدیریت خدمات و سرمایه گذاری در توسعه و آموزش کارکنان را در نظر بگیرید.
با اینحال ممکن است علیرغم تمهیدات فوق، یک فرد بدلایلی نظیر مشکلات بسیار شخصی، زیادهخواهی علیرغم خلق ارزش بیشتر، توهم حرفهای بودن، راهاندازی کسبوکار شخصی، مهاجرت، عدم داشتن نقشهی راه، نفع کوتاهمدت و ... سازمان را ترک کند. درصورتیکه فرایند حفظ افراد در سازمان بکار رفته اما بازهم سازمان شاهد ریزش است دیگر ایرادی بر سازمان وارد نیست زیرا قرار نیست سازمان نیروهایشان را به زور و با چنگ و دندان نگه دارد چراکه ممکن است هرگونه اصرار و تلاشی سبب عدم توفیق فرد در جای دیگری شود.
هر سازمانی ویژگیهایی دارد که برای کارکنان جذاب است. بنابراین انتخاب نهایی با آنان است و نه سازمان.
سازمانهای موفق فرایند کار را به شکلی نمیچینند که در صورت ریزش یا ترک نیروها دچار چالش و یا هزینهکرد بیشتر شوند با این وصف نگهداشتن نیروی حرفهای هزینهای به مراتب کمتر از جذب مکرر نیروهای ناشی و یا نیروهای حرفهای دیگر است.
[…] مدیریت مشکل و رابطه آن با حفظ کارکنان […]