چرا زوهو می‌خواهد سیستم‌عاملی برای کسب‌وکار باشد!؟

مدانت

استراتژی برای آینده: امید

برای برخی، برنامه‌های زوهو ممکن است کمی بیش‌ازحد همه‌چیز را صدا کند. زوهو شمارا به سمت محل کار سوق می‌دهد. زوهو اطمینان حاصل خواهد کرد که فرزندان شما آموزش می‌بینند. زوهو یک دکتر برای شما دارد و دانشگاه زوهو ، یک برنامه آموزشی ارائه می‌کند، تازه‌کاران جوان را به نحوی تبدیل به یک برنامه‌نویس یا مهندس می‌کند تا بتوانند به یک کارمند تبدیل شوند. آپارتمان‌های جدید که در امتداد درب شرکت احداث‌شده اگرچه متعلق به زوهو نیست، اما آن‌ها مطمئناً هم نامرئی نیستند.

بااین‌حال، شرکت‌های هند غیرممکن است که مزایا یا مزایای فراوانی را برای کارکنان ارائه دهند. دلیل؟ ومبو گفت: "ما زیرساخت نداریم." "در هند، ما در حال ساخت‌وساز هستیم." وی گفت که دولت‌های محلی هیچ پولی برای ساخت پارک ندارند، به‌جز پروژه‌های بزرگ در مقیاس بزرگ که شهرها و شهرها نیاز دارند مانند سیستم بهداشتی و درمان و آب. "بنابراین بخش خصوصی باید بیشتر کار کند. برخلاف چین، ما یک کشور تحت سلطه دولت نیستیم. من این را بخشی از مسئولیت خودم برای رفع برخی از آن، حداقل در یک شهر می‌بینم."

به‌هرحال، طرح ساخت‌وساز پردیس زوهو به‌عنوان هدف بلندپروازی خود برای تبدیل‌شدن به سیستم‌عامل برای کسب‌وکار است. ومبو از این کلمه، اغلب بلندپروازانه استفاده می‌کند. او می‌گوید هدف شرکت او "بسیار جاه‌طلبانه است.""حتی برای مایکروسافت در این مقیاس بلندپروازی خواهد بود." محصولات زوهو محصولات بلندپروازانه هستند. برای چندین سال در دهه ۱۹۹۰، ومبو برای شرکت کوالکوم مشغول به کار بود، پیش از آن‌که یک شرکت چند میلیارد دلاری بود، و بیشتر موفقیت خود را به " بلندپروازانه عمدی " اختصاص می داد.

در سطوح روزمره، جاه‌طلبی‌های ومبو به دو حوزه انتخاباتی پاسخ می‌دهند: مشتریان و کارکنان. او گفت: " کسب‌وکار شما وجود ندارد اگر اول از مشتری مراقبت نکنید و اگر شما مشتری نداشته باشید نمی‌توانید کارکنان داشته باشید". "بنابراین مشتریان برای اولین بار در همه‌چیز می‌آیند. ما همیشه به دنبال چگونگی به دست آوردن نرم‌افزار بهتر، پشتیبانی بهتر و کم کردن هزینه‌ها هستیم. این چیزی است که من به‌طور مداوم دنبال می‌کنم."

بااین‌حال، برای ارائه این ارزش به مشتری، نیاز به "کارکنانی است که به شرکت اعتماد طولانی‌مدت دارند." محوطه دانشگاه، مزایا، فضای باز و زمان بازی، هدف آن‌ها متقاعد کردن کارکنان در کنار زوهو است. ومبو گفت: " بیش از هر چیز دیگر، حجم معاملات گسترده قاتل رضایت مشتری است، زیرا شما پیوستگی ندارید، شما کیفیت نرم‌افزار ندارید." "بسیاری از مدیریت می‌آموزد که افراد قطعات کوچک و قابل تعویض هستند. یک مهندس کار خاصی انجام می‌دهد و هنگامی‌که آن مهندس را ترک می‌کند، شما مهندس دیگری را در این کار قرار می‌دهید، اما این واقعاً واقعی نیست. سخت است و طول می‌کشد تا کارشناس ارشد یادگیری و پیوستگی نیاز به دوباره نگاه‌داشتن مردم را به‌اندازه کافی را احساس کند. تداوم برای مشتری مهم است. ما باید با مراقبت از کارکنان به مراقبت از مشتریان بپردازیم و حقیقت این است "

یکی از گروه‌هایی که ومبو به آن پاسخ نمی‌دهد، سرمایه‌گذاران است. او سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاری وال‌استریت را نادیده گرفته است. "هنگامی‌که یک شرکت را مالی می‌کنید، این چیزی است که من به آن می‌گویم سرمایه‌گذاری VC، زمانی که هدف شما مربوط به نقدینگی، یا خروج رکود از طریق خرید است. همه‌چیز تغییر می‌کند. مأموریت، شما لزوماً تحمل کردن فشار سه‌ماهه وال‌استریت است. آن‌ها تا زمانی که تعدادی از شرکت‌ها را داده‌اید، به شما آزادی می‌دهند. "

ومبو گفت: "در کسب‌وکار، اغلب شما باید موضع نامطلوب خود را به دست آورید، یا شما علاقه‌مند به حوزه‌ای هستید که وال‌استریت هنوز به آن اعتقاد ندارد یا پروژه‌های بلندمدت." اما سرمایه‌گذاران نتایج مالی را به‌صورت سه‌ماهه مشاهده می‌کنند، که باعث می‌شود ارزش پروژه‌هایی که بیش از چند ماه طول بکشد و یا در حال حاضر محبوب نیستند، دشوار شود. "اگر پول خود را نمی‌گیرید، مجبور نیستید به آن‌ها گزارش دهید. این ساده است.

این‌یک تغییر شگفت‌انگیز از سرعت دیگر کسب‌وکار در دنیای تکنولوژی است، جایی که خریدهای سربلند همواره موردتوجه قرار دارند. (چه کسی یاهو را خریداری می‌کند؟ چقدر Snapchat ارزش دارد؟ آیا فیس‌بوک بیش‌ازحد ارزش دارد؟)

زندگی در دانشگاه زوهو به نظر می‌رسد یک صفحه از اواخر دهه ۱۹۹۰ فرهنگ سیلیکون ولی گرفته‌شده است، اما تمرکز شدید در تحقیق و توسعه، ایجاد ده‌ها محصولات به‌جای یک برنامه قاتل، و سرمایه‌گذاری‌های طولانی‌مدت در افراد آن. انجام کسب‌وکار زوهو را متفاوت از آن‌ها می‌کند.

ومبو گفت: "من به این شرکت فکر نمی‌کنم بلکه به یک‌نهاد اقتصادی برای به حداکثر رساندن سود می‌اندیشم. این‌یک نهاد اجتماعی است." "فراتر از یک نقطه، من فقط نقطه سود بانکی را نمی‌بینم. من ماشین‌های کافی دارم. من خانه‌های کافی دارم. و بیش از این نیاز ندارم."

ترجمه: هادی احمدی

نوشته: جیل-ای-دافی

مدانت
مدانت
شرکت‌ مدانت از برندهای محبوب فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات در حوزه‌ی آموزش، پیاده‌سازی و عرضه ابزار ITIL، تجارت آنلاین، تحول دیجیتال و ارایه‌‌کننده‌ی محصولات مدیریتی تحت‌وب در ایران است. این مقاله‌ی آموزشی منحصراً مربوط به مدانت بوده و برای نخستین بار توسط این شرکت برای شما تولید و منتشر شده.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

حل معادله *

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: نیازی به کپی نیست همه چیز در دیدرس شماست
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x