شاخصهای کلیدی عملکرد ( KPIs ) فرایندهای طراحی خدمات
→ بازگشت به: شاخصهای کلیدی عملکرد ITIL
شامل:
KPI -های طراحی سرویس
KPI-های مدیریت سطح خدمات
KPI-های مدیریت دسترسی
KPI-های مدیریت ظرفیت
KPI-های مدیریت تداوم خدمات فناوری اطلاعات
KpI-های مدیریت امنیت اطلاعات
KPI-های مدیریت تأمین کننده
ITIL KPIs مدیریت سطح خدمات
شاخص کلیدی عملکرد ( KPI ) تعریف خدمات تحت پوشش SAS تعداد خدمات تحت پوشش SAS خدمات تحت پوشش OLAs / UCs تعداد خدماتی که در انها SLA ها توسط OLAs / UCs مربوطه پشتیبان گیری میشوند SLA-های نظارت شده تعداد خدمات نظارت شده / SLAs، که در ان نقاط ضعف و اقدامات متقابل گزارش شده است SLA سرویسهای تحت بررسی تعداد خدمات / SLA که به طور منظم بررسی میشوند تحقق سطح خدمات تعداد خدمات / SLA که در ان سطح خدمات توافق شده براورده میشود تعداد مسائل مربوط به خدمات تعداد مسائل در ارائه خدمات، که در یک برنامه بهبود شناسایی و مورد توجه قرار میگیرد
ITIL KPIs مدیریت ظرفیت
شاخص کلیدی عملکرد ( KPI ) تعریف حوادث ناشی از کمبود ظرفیت تعداد حوادث رخ داده به دلیل خدمات ناکافی یا ظرفیت جزء دقت پیش بینی ظرفیت انحراف از توسعه ظرفیت پیش بینی شده از دوره واقعی تنظیمات ظرفیت تعداد تعدیلات در ظرفیتهای خدمات و قطعات به دلیل تغییر تقاضا تنظیمات ظرفیت برنامه ریزی نشده تعداد افزایش برنامه ریزی نشده به ظرفیت خدمات یا جزء به عنوان نتیجه تنگناهای ظرفیت زمان حل کمبود ظرفیت زمان قطعنامه برای تنگناهای ظرفیت شناسایی شده ذخایر ظرفیت درصد ذخایر ظرفیت در زمانهای عادی و حداکثر تقاضا درصد نظارت بر ظرفیت درصد خدمات و اجزای زیرساخت تحت نظارت ظرفیت
ITIL KPIs مدیریت در دسترس بودن
شاخص کلیدی عملکرد ( KPI ) تعریف در دسترس بودن خدمات در دسترس بودن خدمات فناوری اطلاعات نسبت به در دسترس بودن توافق شده در SLAs و OLAs تعداد وقفههای سرویس تعداد وقفههای سرویس مدت زمان وقفه خدمات میانگین مدت زمان وقفههای سرویس نظارت بر دسترسی درصد خدمات و اجزای زیرساخت تحت نظارت در دسترس بودن اقدامات در دسترس بودن تعداد اقدامات اجرا شده با هدف افزایش دسترسی
ITIL KPIs IT مدیریت تداوم خدمات
شاخص کلیدی عملکرد ( KPI ) تعریف فرایندهای کسب و کار با توافقنامههای تداوم درصد فرایندهای کسب و کار که تحت پوشش اهداف تداوم خدمات صریح قرار میگیرند شکاف در اماده سازی فاجعه تعداد شکافهای شناسایی شده در اماده سازی حوادث فاجعه (تهدیدات عمده بدون هیچ گونه اقدامات متقابل تعریف شده) مدت زمان اجرا مدت زمان شناسایی یک خطر مرتبط با فاجعه تا اجرای یک مکانیسم تداوم مناسب تعداد اقدامات فاجعه تعداد اقدامات فاجعهای که در واقع انجام شده است تعداد کمبودهای شناسایی شده در طول اقدامات فاجعه تعداد کاستیهای شناسایی شده در اماده سازی برای حوادث فاجعه که در طول شیوهها شناسایی میشوند
ITIL KPIs مدیریت امنیت اطلاعات
شاخص کلیدی عملکرد ( KPI ) تعریف تعداد اقدامات پیشگیرانه اجرا شده تعداد اقدامات امنیتی پیشگیرانه که در پاسخ به تهدیدات امنیتی شناسایی شده انجام شده است مدت زمان اجرا مدت زمان از شناسایی یک تهدید امنیتی تا اجرای یک اقدام متقابل مناسب تعداد حوادث مهم امنیتی در حال حاضر در حال یک است. تعداد خرابی سرویسهای مرتبط با امنیت تعداد حوادث امنیتی که باعث قطع سرویس یا کاهش دسترسی میشود تعداد تستهای امنیتی تعداد تستها و آموزشهای امنیتی انجام شده تعداد نقصهای شناسایی شده در طول تستهای امنیتی تعداد کاستیهای شناسایی شده در مکانیسمهای امنیتی که در طول ازمایش ها شناسایی شدهاند
ITIL KPIs مدیریت تأمین کننده
شاخص کلیدی عملکرد ( KPI ) تعریف تعداد UCs توافق شده درصد قراردادهایی که توسط UCs پشتیبانی میشود تعداد بررسی قراردادها تعداد قراردادهای انجام شده و بررسیهای تأمین کننده تعداد موارد نقض قرارداد شناسایی شده تعداد تعهدات قراردادی که توسط تأمین کنندگان انجام نشده است (مشخص شده در طول بررسی قرارداد)
[…] شاخصهای کلیدی عملکرد در ITIL […]
[…] کاتالوگ خدمات در محل دارید، مهم است که بهطور مداوم شاخص های عملکرد کلیدی (KPI ها) را نظارت کنید. این معیارها در شناسایی مناطق قدرت و ضعف […]