KPI -های استراتژی خدمات

→ بازگشت به: شاخص‌های کلیدی عملکرد ITIL

 شامل:

  • KPI-های مدیریت نمونه کارها و مدیریت استراتژی خدمات فناوری اطلاعات
  • KPI-های مدیریت مالی
  • KPI-های مدیریت روابط تجاری

KPI-های مدیریت نمونه کارها و مدیریت استراتژی خدمات فناوری اطلاعات

شاخص کلیدی عملکرد (KPI)تعریف
تعداد خدمات جدید برنامه ریزی شدهدرصد خدمات جدید که پس از یک بررسی استراتژیک توسعه می‌یابند
تعداد خدمات جدید برنامه ریزی نشدهدرصد خدمات جدید که بدون اینکه توسط بررسی‌های استراتژیک ایجاد شود، توسعه یافته است
تعداد طرح‌های استراتژیکتعداد طرح‌های استراتژیک راه اندازی شده از فرایند مدیریت سبد خدمات
تعداد مشتریان جدیدتعداد مشتریان تازه به دست آورده
تعداد مشتریان از دست رفتهتعداد مشتریانی که به ارائه دهندگان خدمات رقیب از دست رفته‌اند

ITIL KPIs مدیریت مالی

شاخص کلیدی عملکرد (KPI)تعریف
پایبندی به فرایند بودجه بندیدرصد پروژه‌هایی که از فرایند بودجه بندی استاندارد IT استفاده می‌کنند
برآورد هزینه/ سوددرصد از فایل‌های پروژه حاوی برآورد هزینه / سود
بررسی پیاده سازیدرصد پروژه‌هایی که هزینه‌ها و مزایا پس از اجرا تأیید می‌شوند
پایبندی به بودجه مصوبدرصد هزینه‌های IT بیش از بودجه مصوب
پایبندی به منابع پروژهدرصد هزینه‌های بیش از بودجه برنامه ریزی شده برای یک پروژه
پیشنهادات برای بهینه سازی هزینهتعداد پیشنهادات مدیریت مالی برای استفاده بهینه از منابع مالی

ITIL KPIs مدیریت روابط تجاری

شاخص کلیدی عملکرد (KPI)تعریف
تعداد شکایات مشتریانتعداد شکایات مشتری دریافت شده
تعداد شکایات مشتری پذیرفته شدهتعداد شکایات مشتری دریافت شده که به عنوان توجیه پذیرفته شده است
تعداد نظرسنجی‌های رضایت مشتریتعداد نظرسنجی‌های رسمی رضایت مشتری انجام شده در طول دوره گزارشگری
درصد پرسشنامه‌های برگشتیدرصد پرسشنامه‌های بازگشتی، در رابطه با تمام پرسشنامه‌های ارسال شده
رضایت مشتری در هر سرویسمیانگین رضایت مشتری اندازه گیری شده برای هر سرویس (از جمله انحراف استاندارد)، تعیین شده توسط نظرسنجی رضایت مشتری.

مدانت
مدانت
شرکت‌ مدانت از برندهای محبوب فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات در حوزه‌ی آموزش، پیاده‌سازی و عرضه ابزار ITIL، تجارت آنلاین، تحول دیجیتال و ارایه‌‌کننده‌ی محصولات مدیریتی تحت‌وب در ایران است. این مقاله‌ی آموزشی منحصراً مربوط به مدانت بوده و برای نخستین بار توسط این شرکت برای شما تولید و منتشر شده.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

حل معادله *

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback

[…] شاخص‌های کلیدی عملکرد در ITIL […]

trackback

[…] کاتالوگ خدمات در محل دارید، مهم است که به‌طور مداوم شاخص های عملکرد کلیدی (KPI ها) را نظارت کنید. این معیارها در شناسایی مناطق قدرت و ضعف […]

error: نیازی به کپی نیست همه چیز در دیدرس شماست
2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x