2. تاثیر سیاست بر کارکنان IT
سیاست های مهاجرت به طور فزاینده ای نقش کلیدی در تغییرات سیاسی ایفا می کنند که در سراسر جهان تاثیر گذارد است. نمونه هایی از این موارد عبارتند از: محدودیت های دولت استرالیا در مورد کارهایی که توسط کارگران خارجی انجام می شود می تواند باشد یا تصمیم بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا و یا پیروزی جمهوریخواهان در ایالات متحده و عدم پذیرش مهاجران متخصص! از این رو، بررسی دو سؤال مربوط به اثرات بالقوه ای سیاسی که سبب بروز موانع مهاجرت در استخدام IT می شود، مطرح گردید. سوالات نیز به شیوه ای مطرح شده اند که پاسخ دهندگان می توانند به صورت شخصی برای اتسخدام در یک شغل و یا به عنوان کافرما که قصد استخدام یک شخص دارد، از آن استفاده کنند.
پرسش ۳) آیا شما فکر می کنید سیاست ها و محیط زیست محلی و جهانی، بر روی جذب کارکنان در حوزه IT تاثیر می گذارد؟
پاسخ های زیر بدست آمد:
"تقریبا دو سوم از پاسخ دهندگان فکر می کنند که جو سیاسی فعلی چه از نوع ملی و چه جهانی، نگرانی بسیاری بر جذب نیرو در فناوری اطلاعات تاثیر می گذارد." تقریبا دو سوم از پاسخ دهندگان تصور می کردند که حتی محیط زیست محلی و جهانی بر روی جذب فناوری اطلاعات تأثیر منفی گذاشته است. برخی از نقش ها بیشتر تحت تأثیر قرار گرفته اند. این سوال در نظر گرفته شده است تا در خصوص افرادی که تمایل به کار کردن و مهاجرت به کشورهای دیگر دارند بتوان از طریق پاسخ آن به درک مشکلات بالقوه رسید این موضوع می تواند شامل پاسخ های مربوط به اثر سیاست های مالی دولت که باعث کاهش یا رشد اقتصادی و در نتیجه استخدام کارمندان جدید می شود نیز باشد.
پرسش ۴) آیا شما فکر می کنید که تغییرات شرایط آب و هوایی، جذب آینده کارمندان پرسنلی IT دشوار میکند؟
پاسخ های زیر بدست آمد:
تجزیه و تحلیل فوق نشان می دهد که جذب کارکنان در فناوری اطلاعات بیشتر به موضوع جغرافیای خاصی محدود می شود، و این یک معضل جهانی نیست. اما تقریبا دو سوم از پاسخ دهندگان گفته اند که تصمیمات جاری و آینده در مورد استخدام کارمندان کلیدی فناوری اطلاعات در حداقل برخی از مناطق جغرافیایی سبب بروز چالش جذب خواهد شد که بی ارتباط با وضعیت اقلیمی و جفرافیایی یک منطقه نخواهد بود.
3. تاثیر فناوری و تکنولوژی های نوین
هیچ انکاری نیست که شرکتهای فناوری اطلاعات تحت شرایطی هستند که باید بیشترین دوره تغییرات تکنولوژیکی را به همراه داشته باشند و با تغییر انتظارات تجاری از خدمات فناوری اطلاعات، ارائه خدمات و پشتیبانی. موضوع ابری شدن بسیاری سرویس ها، نقش مهمی در این تغییر ایفا می کند - به طور بالقوه سازمانها برای خرید / ایجاد، مدیریت و تغییر برنامه های کاربردی تجاری نیازمند فرایندهای ابری و آسان تر خواهند بود. فناوری ابری بعضی اوقات در حال حاضر به صورت تصادفی در نظر گرفته شده است. بسیاری از مسائل مربوط به فناوری ابری - مربوط به دسترسی به امنیت و خدمات می باشد که اکنون توسط کسانی که مربوط به افراد، مهارت ها و قابلیت های مدیریت ابری هستند جایگزین شده است. کسانی که خدمات فناوری اطلاعات را مصرف می کنند نگران جایی نیستند که ایمیل هایشان چگونه تحویل داده می شود و یا فایل های آنها کجا ذخیره می شود. فن آوری ابری فقط کار می کند، و به خوبی هم کار می کند.
به تدریج یکی از مواردی که به طور خاص در ابعاد مشخصی به این نظرسنجی مربوط می شود - که بر تعداد مشتریان محبوب و همچنین سرویس های ابری شرکت های تجاری تاثیر گذاشت، اساس پرسش پنجم این نظرسنجی بود:
پرسش ۵) به نظر شما آیا خدمات و فناوری ابری، موقعیت شغلی شما را تحت تاثیر منفی قرار داد؟
پاسخ های زیر بدست آمد:
پاسخهای تحقیق ITSM تایید این مطلب بود که افراد به شدت به مزایای خدمات ابری عمومی اعتقاد دارند، تنها ۸ درصد از پاسخ دهندگان احساس کردند که کارشان تحت فناوری ابری تاثیر منفی به خود خواهد گرفت. و در حالی که ۲۴ درصد از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که آنها "فکر می کنند هنوز شاید خطراتی باشد" را دارند، این یک چیز مثبت است و یادآوری زمانی که در نهایت مسئولیت دسترسی سرویس های فناوری اطلاعات در سرویس های ابری – بر عهده مشتری است.
پرسش ۶) آیا اعتقاد دارید که استفاده از هوش مصنوعی تعداد کارکنان IT را از سال های ۲۰۲۰ به بعد کاهش خواهد داد؟
این پاسخ های زیر بدست آمد:
"فقط ۱۶ درصد از پاسخ دهندگان، پذیرش قابلیت هوش مصنوعی (AI) را به عنوان یک قاتل جدی در فناوری اطلاعات می دانند." بنابراین، در اصل، پاسخ دهندگان به نظرسنجی، هوش مصنوعی یا AI را تهدیدی جدی برای کارهای فناوری اطلاعات نمی بینند - تنها ۱۵٪ از پاسخ دهندگان در نظر گرفتن پذیرش قابلیت های جدید این قاتل جدی، همچنان کار می کنند. به طرق مختلف، AI را می توان به عنوان تکامل بعدی اتوماسیون، بعد از اتوماسیون فعلی نسبت داد، اتوماسیون یا گردش کار اتوماتیک پردازش ITSM و ارکستراسیون مشاهده کرد. اضافه کردن "تفکر سنگین"، به ویژه از طریق یادگیری ماشین، از جمله مزایای سنگین "اتوماسیون سنگین" موجود است.
ادامه مطلب در صفحه بعد…
[…] مطلب مرتبط: آیا برای آینده ITSM آماده هستید؟ […]