تمرینات مدیریت عمومی/ مدیریت استراتژی

تمرینات مدیریت عمومی/ مدیریت استراتژی

مدانت

تمرینات مدیریت عمومی/ مدیریت استراتژی

تمرینات مدیریت در ITIL4

تمرینات مدیریت عمومی/ مدیریت استراتژی

تمرینات مدیریت عمومی شامل ۱۴ فرایند است که معمولاً در تمام خدمات در نظر گرفته می‌شوند و برای کل سازمان قابل اجرا هستند. این‌ها دیدگاه‌هایی را ارائه می‌دهند که صرف نظر از نوع خدمات یا محصولاتی که سازمان ارائه می‌دهد باید در سرتاسر سیستم اجرا شوند. به عنوان مثال مدیریت امنیت اطلاعات - هر سازمانی که از فناوری مدرن استقبال می‌کند باید این کار را انجام دهد و از اطلاعات سازمان در برابر دسترسی غیرمجاز محافظت کند و این فقط برای خدمات قابل اجرا نیست بلکه باید در کل سازمان تمرین شود!

General management practices (12-14) تمرینات مدیریتی عمومی
مدیریت استراتژی
هدفبرای اطمینان از ایجاد استراتژی و جهت گیری برای سازمان‌ها و تعریف اهداف و مقاصد، سیر اقدامات برای تحقق آن اهداف.
شرحمدیریت استراتژی ددرحقیقت همان راهبرد، اهداف و خظ‌مشی سازمانی است که در بلندمدت قرار است به آن برسد.
برای یک مدیریت استراتژی مؤثر، باید زمینه‌های فعالیت سازمان را تعریف و درک کرد و با ایجاد ارزش برای مصرف کننده محصولات و خدمات، استراتژی‌هایی را تعریف کرد که برای دستیابی به اهداف و اهداف سازمان ضروری هستند.
این استراتژی همچنین باید معیارها و مکانیسم‌هایی را ایجاد کند که سازمان را برای اولویت بندی منابع، قابلیت‌ها و سرمایه گذاری‌های لازم برای تولید نتایج مورد نیاز حمایت کند. عملکرد مدیریت استراتژی بر روی دستیابی و مدیریت این موارد تمرکز دارد.
مدیریت استراتژی باید سازمان و محیط آن، محدودیت‌ها، درک چشم انداز و اصول ایجاد شده در سازمان را که تعیین‌کننده‌ی جهت است را در نظر بگیرد و تجزیه و تحلیل کند.
در محیط‌های مدرن و پویای کاروکسب که به سرعت در حال تغییر هستند، استراتژی‌هایی که به طور سنتی تعریف شده‌اند ممکن است هیچ کمک قابل توجهی نداشته باشند. این نیاز به تحقیق کامل و بررسی دقیق دارد تا همجهت و همسو با نیازهای سازمان باشد. این به این دلیل است که سازمان بتواند در هر زمانی اگر سناریویی تغییر یافته داشت بتواند به سرعت به آن پاسخ دهد و همیشه در راستای اهداف باشد.
ارزش، باید تمرکز اصلی باشد و استراتژی باید این امکان را به صورت مستمر فراهم کند. توجه به نوآوری مستمر و بهبود ارزش خدمات، باید هم برای ارائه دهنده خدمات و هم برای مصرف کننده خدمات از طریق محصولات و خدمات نوآورانه باشد. یک استراتژی خدماتی با عملکرد بالا، نیاز کلیدی تجارت‌های مدرن برای اطمینان از منحصر به فرد بودن و پیشی گرفتن مداوم از رقبا است.
فعالیت در سیستم زنجیره ارزش خدماتسهم فعالیت‌های زنجیره ارزش خدمات در مدیریت استراتژی عمدتاً برنامه ریزی است و تمرکز بیشتر بر بهبود، مشارکت، طراحی و انتقال، دریافت/ساخت، تحویل و پشتیبانی از فعالیت‌ها است.
برنامه‌ریزی: بر حصول اطمینان از تبدیل استراتژی سازمان به برنامه‌ها (عملیاتی و تاکتیکی) تمرکز دارد که از ارائه استراتژی پشتیبانی می‌کند.
بهبود: بر ارائه استراتژی جهت شناسایی و ارزیابی فرصت‌های بهبود تمرکز می‌کند.
مشارکت: بر تعامل با ذینفعان در سطح استراتژیک متمرکز است، به طوری که تصمیمات استراتژیک با اهداف سازمانی همسو باشد.
طراحی و انتقال، دریافت/ساخت، تحویل و پشتیبانی: بر حصول اطمینان از دستیابی به اهداف استراتژیک و تحقق آنها از طریق اقدامات انجام شده در حین طراحی، انتقال، توسعه، ارائه و پشتیبانی از خدمات و محصولات تمرکز دارد.تحویل و پشتیبانی بر تراکنش‌های مالی (یعنی هزینه عملیاتی) مورد نیاز در حین ارائه و پشتیبانی از خدمات و محصولات متمرکز است.تحویل و پشتیبانی: بر اطمینان از در نظر گرفتن خطرات در سطح عملیات متمرکز است که بر عملکرد خدمات و خدمات تأثیر می‌گذارد و باید به طور مناسب با آنها برخورد شود.
سهم این تمرین در فعالیت‌های سیستم زنجیره ارزش خدمات یا SVC جایی که "۰" کمترین سهم و جایی که "۳" بالاترین سهم را داراست.
برنامه‌ریزی
۳
بهبود
۳
مشارکت
۲
طراحی و انتقال
۳
دریافت و ساخت
۲
تحویل و پشتیبانی
۲

مدانت
مدانت
شرکت‌ مدانت از برندهای محبوب فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات در حوزه‌ی آموزش، پیاده‌سازی و عرضه ابزار ITIL، تجارت آنلاین، تحول دیجیتال و ارایه‌‌کننده‌ی محصولات مدیریتی تحت‌وب در ایران است. این مقاله‌ی آموزشی منحصراً مربوط به مدانت بوده و برای نخستین بار توسط این شرکت برای شما تولید و منتشر شده.
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

حل معادله *

3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback

[…] قسمت بعدی: مدیریت استراتژی […]

trackback

[…] قسمت قبلی: مدیریت استراتژی […]

trackback

[…] قسمت قبلی: مدیریت تأمین کننده […]

error: نیازی به کپی نیست همه چیز در دیدرس شماست
3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x