۵ دلیل محبوبیت ITIL در جهان!

۵ دلیل محبوبیت ITIL در جهان

۵ دلیل محبوبیت ITIL در جهان

۵ دلیل محبوبیت ITIL در جهان!

گواهینامه فناوری اطلاعات فناوری اطلاعات (ITIL) یک گواهینامه پذیرفته شده جهانی است که نتایج قابل توجهی را برای افراد مورد نظر خود ارائه می دهد. این دوره برای صنعت فناوری اطلاعات ایجاد شده است، البته دانش پیشرفته ای در زمینه چارچوب ارائه می دهد که می تواند نتایج و رویکردهای برتر را که در سراسر صنعت به ارمغان بیاورد. این دوره، مراحل مهمی از چرخه حیات سرویس را ایجاد می کند که بارها و بارها به نفع سازمان هایی است که متخصصین دارای گواهینامه ITIL و یا افرادی که این دوره را گذارنده اند، را به استخدام خود درآورده اند. پنج دلیل اصلی که چرا دوره ITIL در میان متخصصان و سازمان ها محبوبیت به دست آورده است بشرح زیر است:

فرصت های شغلی

یک حرفه ی مبتنی بر گواهینامه ی ITIL توجه بیشتری را به یک کارمند در هنگام استخدام معطوف می کند اما یک نامزد بدون گواهینامه ITIL می تواند این فرصت را از دست بدهد. این گواهی به کارکنان نشان می دهد که شما علاقه مند به ایفای نقش در صنعت خدمات فناوری اطلاعات و آگاهی از مسیر شغلی هستید و می توانید آنرا ارایه و بکار گیرید. علاوه بر این، برای برخی از نقشها این گواهینامه مستقیما به یک فهرست نامزد مورد نظر می رسد. برخی از گزینه ای استخدامی در شرح شغلی، مخصوصا انتظار داشتن گواهینامه یا گذراندن این دوره بعنوان بخشی از نیازهای شغلی اکثر سازمان هاست. بنابراین محبوبیت ناشی از این واقعیت است که داشتن گواهینامه به طور واضح درب ها را برای مشاغل بیشتر و حقوق و مزایای بالاتر را می گشاید.

مطلب مرتبط:  دردکشیدن کسب و کار از مشکل کرونا!

مزایای سازمان

سازمان های بزرگ متوجه مزایای گواهی منابع خود با گواهینامه ITIL و استفاده از چارچوب ITIL برای فرایندهای تحویل آنها شده اند. فرآیندهای ارائه شده توسط ITIL کیفیت بهتر خدمات ارائه شده با تلاش کمتر، زمان و پول سرمایه گذاری شده کمتر است. سازمانها می توانند انتخاب کنند که چه جنبه هایی از چارچوب به آنها بیشترین بهره را می رساند تا بتوانند بخوبی تصمیم گیری کند که بقیه موارد را از بین ببرند و چارچوب گسترده ای را نیز بسازند.

پذیرش جهانی

با توجه به پذیرش جهانی ITIL، یک فرد حرفه ای با این گواهی احتمالا در هر صنعت خدمات فناوری اطلاعات در سراسر جهان پذیرفته می شود. همچنین، از آنجا که بسیاری از شرکت ها از چارچوب ITIL استفاده می کنند، شانس آنها بعنوان یک کاندید تایید شده ITIL، هر روز بالاتر خواهد بود. در واقع، این یک پیروزی است برای هر دو، هم برای فرد هم برای سازمان.

مهارت های پیشرفته

یک گواهینامه چارچوب ITIL سبب می شود نتایج بهتر با اتخاذ تدابیر برای توانمند سازی بیشتر بدست آورد. این متدولوژی آموزشی و یادگیری های آن کمک می کند تا متخصصان نتایجی را به دست آورند که با مهارت های یک مجموعه، به رشد و رشد سازمان خود کمک کنند،. چنین کارمندانی بهتر عمل می کنند، به یک سرمایه درست انسانی و دارایی سازمان تبدیل می شوند و می توانند نردبان شغلی را در صنعت خدمات فناوری اطلاعات ترسیم کنند. همچنین، همانطور که همه متخصصان یک تیم از درک چارچوب و اصطلاحات رایج استفاده می کنند، آنها قادر به صحبت با کلمات مشابه هستند و حواشی کمتری در ارتباط میان تیم و مشتریان به وجود خواهد آمد.

مطلب مرتبط:  چرایی ITSM مزایا، قابلیت های کلیدی، اهمیت و پتانسیل آن چه چیزهایی است؟

رشد حرفه ای

ITIL دروازه ای را به مسیرهای مختلفی از قبیل استراتژی خدمات و طراحی، انتقال خدمات، عملیات سرویس و مدیریت پروژه باز می کند. بنابراین افرادی که به دنبال تجربه در زمینه چارچوب های مختلف صنعت فناوری اطلاعات هستند می توانند سود ببرند زیرا گواهی آنها را برای چنین نقش هایی واجد شرایط می داند. همچنین برای افرادی مانند مدیران فناوری اطلاعات، تحلیلگران، مدیران پروژه، تحلیلگران کسب و کار و مشاوران توصیه می شود. این دوره تصویری خوب از نحوه ارائه خدمات فناوری اطلاعات را ارائه می دهد و بنابراین تمام متخصصان می توانند از آن بهره مند شوند.

از این رو مهاجران ITIL عمدتا افرادی هستند که به دنبال یافتن شغلی در صنعت خدمات فناوری اطلاعات و افزایش درآمد هستند زیرا اجازه می دهد تا آنها در سطح جهانی پذیرفته شوند. علاوه بر این، متقاضیانی که مایل به کار با چارچوب های دیگر ITIL نیز هستند، به این دلیل که سازمانها به دنبال کاندیداهایی با گواهینامه و تجربه در رویکرد فناوری اطلاعات هستند، سود می برند.

 

هادی احمدی

مدانت
مدانت
شرکت‌ مدانت از برندهای محبوب فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات در حوزه‌ی آموزش، پیاده‌سازی و عرضه ابزار ITIL، تجارت آنلاین و ارایه‌ی محصولات مدیریتی تحت‌وب در ایران است. این شرکت اهم خدمات و تجارت خود را بر پایه‌ی بومی‌سازی سرویس‌های نوین، به‌ویژه محصولات ManageEngine بنا نهاده و قریب ۸ سال فعالیت منسجم، توانسته حداکثر رضایت مشتریان را کسب کند. فروش و استقرار نرم‌افزار سرویس‌دسک‌پلاس (محبوب‌ترین ابزارهای پیاده‌سازی ITIL‌ در جهان) در بیش از 500 سازمان کشور، برگ افتخاری است که مدانت به پاس انتخاب اندیشمندانه‌ی مشتریان خود، به آن نائل آمده است. مدانت با ارایه محصولات باکیفیت، پاسخگویی آنلاین، پشتیبانی متمرکز، مشاوره دقیق و هزینه مناسب نسبت به سایر راهکارهای مشابه، جایگاه ویژه‌ای در بین مدیران ارشد، مدیران انفورماتیک و کارشناسان سازمان ها بدست آورده است و تحقق این مهم به نگاه تیزبین و حمایت مشتریان عزیزی است که همواره مدانت را از همراهی خود بی نصیب نگذاشته‌اند و ضوابط را فدای روابط نکرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حل معادله *

error: نیازی به کپی نیست همه چیز در دیدرس شماست