سیستمعامل کسبوکار
یک روز معمولی گرم و مرطوب در چنای زمانی است که من در یک بزرگراه گردوخاکی رانندگی میکنم و سطل، نقطه عطفی را نشان میدهد، حتی اگر از جاده کمی عقبنشینی کردهام. پس از ثبت سریع بدون کاغذ، من به بانک آسانسور مراجعه کردم، چند داستان فرستادم و به اتاق کنفرانس منتقل شدم که منتظر آراوینند نتدرجان هستم، که روابط عمومی را در شرکت نگه میدارد.
ما صحبتهای کوچک را انجام میدهیم و نارایانان را با سؤالات در مورد دانشگاه میگذرانم. ازنقطهنظر ما در طبقه نهم، من هماکنون میتوانم پروژه ساختوساز عظیم در حال اجرا را ببینم. من فرض میکنم یک دستیار ما را هنگامیکه مدیر اجرایی آمادۀ دیدار است، بیرون ببرد، اما اولین فردی که در حال ضربه زدن است، خود ومبو است. هیچ دفتر خصوصی به این معنی نیست که ما در اتاق کنفرانس باقی میماند.
ومبو عقب میکشد و چانهاش را بلند میکند وقتی صحبت میکند، تمام بدن فوقالعادهاش آرام است. او به طرز صریح سخن میگوید اما گاهی اوقات سخت است که هر کلمهای از زبان انگلیسی هندی را بیان کند اما در کل کلامش بدون اشتباه است. او در همان سطح پایدار آرامش است، او تحصیلات عالی را در ایالاتمتحده آمریکا "کلاهبرداری" مینامد، پیشتر او در سخنرانی خود گفته بود که به دنبال ایجاد یک بیمارستان در مجاور ساختمان زوهو است تا کارمندان و اعضای خانواده آنها بتوانند به مراقبت پزشکی قابلاعتمادی دسترسی داشته باشند. نگاه او در زمینه تحقیق و توسعه صعودی است و در این زمینه سرمایهگذاری میکند.
من از ومبو خواسته بودم توضیح بدهم که چه چیزی تبدیل به "سیستمعامل برای کسبوکار" میشود. همانطور که سیستمعامل یک دستگاه را اجرا میکند، زوهو کسبوکار را اجرا خواهد کرد، پاسخ داد. یک سیستمعامل، بسیاری از عملکردهای اصلی دستگاه محاسباتی را مدیریت میکند، و سیستمعامل معمولاً در بسیاری از دستگاهها، بدون در نظر گرفتن کاربر، یکسان است. بااینحال، برنامههای کاربردی در رایانه برای هر صاحب خاص است، بنابراین زوهو میخواهد توابع اصلی را که در همه شرکتها رایج است، ارائه دهد.او گفت: "بدون مشتری، کسبوکار وجود ندارد. بدون کسبوکار، کارمند وجود ندارد. همه این چیزها رایج است." "اما پسازآنکه هنگامیکه به جزئیات رسیدید، یک کسبوکار نرمافزاری متفاوت از یک کسبوکار بیمه متفاوت از یک کسبوکار خودرو است. بنابراین سیستمعاملی که ما تصور میکنیم چیزی است که به لایه افقی میپردازد و سپس شما برنامههای کاربردی دارید که با خاص لایه عمودی کسبوکار در ارتباط است. " ومبو گفت: قبل از دوران پردازش ابری، مفهومی برای تبدیل و ایجاد سیستمعامل کسبوکار غیرممکن بود. "فناوری نرمافزار سنتی سازمانی شما این اجازه را نمیپذیرفت. باوجوداینکه شرکتها به دنبال آن بودند. اما امروز باوجود پردازش ابری این رؤیا محقق میشود و زوهو در این راه قدمهای بزرگی برداشته است.
"بهطور سنتی، واحد فروش شما با واحد حسابداری ارتباط مستقیمی ندارد واحد حسابداری شما با منابع انسانی صحبت نخواهد کرد. هر یک از اینها با نرمافزارهای جزیرهای بطورغیرمستقیم درگیر بودند که با هزینه عظیمی همراه بود. در حقیقت یک صنعت عظیم فناوری اطلاعات برای انجام این ادغام محدود اما اکنون، در ابر، شما میتوانید آن را بهعنوان یکراه حل یکپارچه در نظر بگیرید که در آن تمامی عملیات و واحدهای درگیر با نرمافزارها باهم در ارتباط مستقیماند.
فکر میکنم، "او گفت. تمام برنامهها میتوانند با یکدیگر صحبت کنند، زیرا آنها بر اساس یک پایگاه داده متحد ساختهشدهاند.
ومبو یک سؤال درباره مزایای اقتصادی انجام کسبوکار در هند را مطرح کرد و گفت که هر شرکت فناوری در اینجا دارای دفاتری است. او گفت: "این به همان اندازه است که کل استراتژی ساخت زیربنا و اساس مشترک ماست اما چارچوب مشترک نیست، بلکه مزایای درونی ماست که ما آنها اکنون باهم ترکیب میکنیم."
بهعنوانمثال نرمافزار، SurveyMonkey ۲۵ دلاری در شرکت SurveyMonkey نزدیک به ۵۰۰ کارمند دارد، درحالیکه ابزار رقابتی زوهو بر روی نرمافزار Zoho Survey با ۱۹ دلار، حدود ۲۵ نفر برای کار بر روی آن اختصاص دادهشده. بهطور مشابه،برای نرمافزار ۲۵ دلاری در شرکت Zendesk بیش از ۱۰۰۰ نفر کار میکند ، درحالیکه Zoho Desk در حدود یکدهم بهعنوان بسیاری از این افراد است. ومبو توضیح داد: "ما ۳۵ یا ۴۰ نفر در بخش امنیت داریم." ما میتوانیم Zoho Desk و Zoho Survey و Zoho Mail را با استفاده از هزینههای امنیتی مشترک به کار بگیریم. ما مجبور نیستیم که برای هر یک از این محصولات، کارشناسان امنیتی استخدام کنیم؛ این چیزی است که هر یک از این شرکتها باید انجام دهند آنها باید کارشناسان مرکز داده، کارشناسان امنیتی، افرادی که نرمافزار Q / A را استخدام میکنند، استخدام کنند. اینها بسیار کاربردی هستند. مهم نیست که آیا شما در حال ساخت یک سیستم CRM هستید یا نرمافزار میز کار!. ما توانایی استفاده از بسیاری از این محصولات را داریم. این اقتصاد سنتی در مقیاس کاربردی به نرمافزار است. "
در چند سال گذشته، زوهو از طریق یک رشد کلیدی رشد کرده است. این آمار در ماه اوت سال ۲۰۰۸ به ۱ میلیون کاربر، ۵ میلیون در ماه ژانویه ۲۰۱۲ و ۱۰ میلیون در ماه فوریه ۲۰۱۴ رسید. اکنون دو سال بعد دوباره افزایش پیدا کرد.
برنامه Zoho Mail دارای بزرگترین پایگاه کاربری است، اما Zoho CRM $ 20.00 در زوهو دارای بزرگترین پایگاه مشتری است و توسط بسیاری از حسابهای بهترین محصول شناختهشده شرکت است. همه گفتهاند که این شرکت بیش از ۱۰۰،۰۰۰ مشتری دارد. در کسبوکار نرمافزاری، مشتریان اغلب شاخصی شفافتر نسبت به کاربران هستند (زیرا کاربر میتواند هرکسی باشدکه یک حساب کاربری رایگان ایجاد کرده و هرگز آنها استفاده نکند). Salesforce در گزارش ۲۰۱۵ خود، اعلام کرده است که شرکت زوهو، بیش از ۱۵۰،۰۰۰ مشتری را در اختیار دارد.
ایالاتمتحده حدود ۵۰ درصد از تجارت زوهو را تشکیل میدهد، اما سریعترین بازارهای رو به رشد زوهو عبارتاند از انگلستان و آمریکای لاتین و جنوب. مکزیک، شیلی، کلمبیا، آرژانتین و پرو بهویژه در پرو . ومبو گفت: "کسبوکار آنها نیاز به نرمافزار دارد." "آنها نمیتوانستند از نرمافزارهای سنتی استفاده کنند. چراکه برایشان خیلی هزینهبردار میشد. اکنون آنها با استفاده از نرمافزارهای زوهو در ابر میتوانند نرمافزار را دریافت کنند، شروع به کارکرده و ارزانتر از آن هستند. این یعنی یک جهش بزرگ."
من از ومبو برای شرکت در فرهنگ شرکت خود پرسیدم. او گفت: "راه رفتن، شما میتوانید آن را ببینید. "راه رفتن در هرکجا! و شما نمیتوانید بگویید چه کسی مدیر است و چه کسی نیست."
در طول فصل بازیهای کریکت، او افزود، برخی افراد کمی خوشحال و برخی کمی شاکی هستند که هیچچیز انجامنشده است،
"اما ما موفق به نگهداری یک محصول در آن زمان شدهایم!" او کارکنان خود را "بازیگوش" خواند و گفت که سرخپوستان بهطورکلی سالم هستند. "ما خودمان را خیلی جدی نمیگیریم. ما این حس را نداریم مانند اینکه ما باید تعداد زیادی از این نرمافزار را در این کشور داشته باشیم".
ادامه مطلب در صفحه بعد…