مدیریت خدمات فناوری اطلاعات، چه وظایفی دارد و چه درآمدی؟

مدیریت خدمات فناوری اطلاعات، چه وظایفی دارد و چه درآمدی؟

مدانت

عناوین شغلی ITSM و توضیحات

  •  کارآموز مدیریت خدمات

کارآموزی مدیریت خدمات یک‌راه عالی برای ورود حرفه‌ای به فعالیت خدمات گرا است. این می‌تواند یک موقعیت ورود برای کسانی باشد که به دنبال موفقیت یا کسب یک فرصت عالی یا برای افرادی که به دنبال شروع کار خود یا بدنبال استخدام در یک شرکت هستند که بر ارزش‌های خدمات گرا تأسیس‌ شده است.

  • تحلیلگر  ITSM

تحلیلگر مدیریت خدمات، مسئول بهبود کارایی، اثربخشی و کیفیت خدمات ارائه‌شده به مشتریان، کسب‌وکار و ذینفعان است. این تحلیلگران مسئول ارائه بینش ارزشمند در مورد چگونگی عملکرد یک سرویس هستند. آن‌ها سوابق را حفظ می‌کنند و معیارهای کلیدی را برای شناسایی زمینه‌های بهبود و جلوگیری یا به حداقل رساندن مشکلات قبل از تأثیر بر مشتریان ردیابی می‌کنند. آن‌ها همچنین در مورد روند گزارش می‌دهند، تغییرات را توصیه می‌کنند و مشکلات را کاهش می‌دهند.

  • متخصص  ITSM

یک متخصص مدیریت خدمات فناوری اطلاعات یک نقش تخصصی است که عملکردهای زیر را انجام می‌دهد:

  • برنامه‌ریزی و اجرای فرایندهای مدیریت خدمات فناوری اطلاعات، نرم‌افزار و ابزار برای بهینه‌سازی ارائه خدمات فناوری اطلاعات و کاهش هزینه‌ها.
  • انجام تضمین کیفیت خدمات فناوری اطلاعات، نظارت و تجزیه‌وتحلیل مسائل عملکرد.
  • حمایت از حاکمیت IT و الزامات حسابرسی.

  • مدیر  ITSM

مدیر مدیریت خدمات مسئول اطمینان از اینکه تمام خدمات فناوری اطلاعات و فعالیت‌های پشتیبانی به‌درستی سازمان‌دهی، مدیریت و اجرا می‌شود. این نقش معمولاً شامل سایر مسئولیت‌های فناوری اطلاعات مانند مدیریت سرور و عملیات میز کمک است. این نقش اغلب توسط یک متخصص فنی که درک درستی از عملیات و فرایندهای فناوری اطلاعات دارد، برگزار می‌شود.

  • رهبری  ITSM

رهبری مدیریت خدمات مسئول اطمینان از موفقیت کلی یک برنامه مدیریت خدمات است. این می‌تواند شامل همه‌چیز از مدیریت گروه تا بهبود فرایند باشد. درحالی‌که این مسئولیت‌ها متفاوت هستند، هر دو نیاز به سطح بالایی از مهارت و تجربه دارند.

  • مدیر  ITSM

یک مدیر مدیریت خدمات مسئول مدیریت عملیات کلی یک سازمان خدماتی است. این شامل همه‌چیز از ایجاد گروه مناسب و توسعه یک استراتژی برای مدیریت درامد و هزینه است.

  • مشاور  ITSM

اگر شما یک مشاور مدیریت خدمات فناوری اطلاعات هستید، باید درک کاملی از فرایندهای سازمان خود داشته باشید. شما باید بدانید که چگونه هر فرایند کار می‌کند و چگونه بر کسب‌وکار تأثیر می‌گذارند؟

مسیرهای شغلی  ITSM
تکنسین سرویس دسکمدیر انتشارمدیر سطوح خدمات
تحلیلگر امنیتمدیر تغییرمعمار فناوری اطلاعات
مدیر حوادثمدیر پیکربندیمعمار امنیت داده
مدیر عملیاتمدیر مشکلمشاور مقابله با تهدیدات امنیتی
مدیر دارایی های فناوری اطلاعاتمدیر پروژه 
مدیر قراردادهای زیربنایی فناوری اطلاعاتسوپر ادمین سرویس دسک 

ادامه مطلب در صفحه بعد...


ادامه‌ مطلب در صفحه‌ بعدی...
مدانت
مدانت
شرکت‌ مدانت از برندهای محبوب فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات در حوزه‌ی آموزش، پیاده‌سازی و عرضه ابزار ITIL، تجارت آنلاین، تحول دیجیتال و ارایه‌‌کننده‌ی محصولات مدیریتی تحت‌وب در ایران است. این مقاله‌ی آموزشی منحصراً مربوط به مدانت بوده و برای نخستین بار توسط این شرکت برای شما تولید و منتشر شده.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

حل معادله *

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: نیازی به کپی نیست همه چیز در دیدرس شماست
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x