عناوین شغلی ITSM و توضیحات
- کارآموز مدیریت خدمات
کارآموزی مدیریت خدمات یکراه عالی برای ورود حرفهای به فعالیت خدمات گرا است. این میتواند یک موقعیت ورود برای کسانی باشد که به دنبال موفقیت یا کسب یک فرصت عالی یا برای افرادی که به دنبال شروع کار خود یا بدنبال استخدام در یک شرکت هستند که بر ارزشهای خدمات گرا تأسیس شده است.
- تحلیلگر ITSM
تحلیلگر مدیریت خدمات، مسئول بهبود کارایی، اثربخشی و کیفیت خدمات ارائهشده به مشتریان، کسبوکار و ذینفعان است. این تحلیلگران مسئول ارائه بینش ارزشمند در مورد چگونگی عملکرد یک سرویس هستند. آنها سوابق را حفظ میکنند و معیارهای کلیدی را برای شناسایی زمینههای بهبود و جلوگیری یا به حداقل رساندن مشکلات قبل از تأثیر بر مشتریان ردیابی میکنند. آنها همچنین در مورد روند گزارش میدهند، تغییرات را توصیه میکنند و مشکلات را کاهش میدهند.
- متخصص ITSM
یک متخصص مدیریت خدمات فناوری اطلاعات یک نقش تخصصی است که عملکردهای زیر را انجام میدهد:
- برنامهریزی و اجرای فرایندهای مدیریت خدمات فناوری اطلاعات، نرمافزار و ابزار برای بهینهسازی ارائه خدمات فناوری اطلاعات و کاهش هزینهها.
- انجام تضمین کیفیت خدمات فناوری اطلاعات، نظارت و تجزیهوتحلیل مسائل عملکرد.
- حمایت از حاکمیت IT و الزامات حسابرسی.
- مدیر ITSM
مدیر مدیریت خدمات مسئول اطمینان از اینکه تمام خدمات فناوری اطلاعات و فعالیتهای پشتیبانی بهدرستی سازماندهی، مدیریت و اجرا میشود. این نقش معمولاً شامل سایر مسئولیتهای فناوری اطلاعات مانند مدیریت سرور و عملیات میز کمک است. این نقش اغلب توسط یک متخصص فنی که درک درستی از عملیات و فرایندهای فناوری اطلاعات دارد، برگزار میشود.
- رهبری ITSM
رهبری مدیریت خدمات مسئول اطمینان از موفقیت کلی یک برنامه مدیریت خدمات است. این میتواند شامل همهچیز از مدیریت گروه تا بهبود فرایند باشد. درحالیکه این مسئولیتها متفاوت هستند، هر دو نیاز به سطح بالایی از مهارت و تجربه دارند.
- مدیر ITSM
یک مدیر مدیریت خدمات مسئول مدیریت عملیات کلی یک سازمان خدماتی است. این شامل همهچیز از ایجاد گروه مناسب و توسعه یک استراتژی برای مدیریت درامد و هزینه است.
- مشاور ITSM
اگر شما یک مشاور مدیریت خدمات فناوری اطلاعات هستید، باید درک کاملی از فرایندهای سازمان خود داشته باشید. شما باید بدانید که چگونه هر فرایند کار میکند و چگونه بر کسبوکار تأثیر میگذارند؟
مسیرهای شغلی ITSM | ||
تکنسین سرویس دسک | مدیر انتشار | مدیر سطوح خدمات |
تحلیلگر امنیت | مدیر تغییر | معمار فناوری اطلاعات |
مدیر حوادث | مدیر پیکربندی | معمار امنیت داده |
مدیر عملیات | مدیر مشکل | مشاور مقابله با تهدیدات امنیتی |
مدیر دارایی های فناوری اطلاعات | مدیر پروژه | |
مدیر قراردادهای زیربنایی فناوری اطلاعات | سوپر ادمین سرویس دسک |
ادامه مطلب در صفحه بعد...