حقوق و دستمزد مدیریت خدمات IT
متخصصان مدیریت خدمات فناوری اطلاعات نیز ممکن است پاداش، مزایا و سایر جبران خسارت را کسب کنند. عوامل متعددی میتوانند بر شرح شغل و حقوق ITSM تأثیر بگذارند: مکان، تجربه صنعت، گواهینامهها، سابقه کار، سطح تحصیلات و غیره.
مدیریت خدمات فناوری اطلاعات (ITSM) حقوق و دستمزد
پردرآمدترین عناوین شغلی مدیریت خدمات فناوری اطلاعات عبارتاند از:
- مدیر ارشد امنیت اطلاعات (CISO)
- مدیر ارشد اطلاعات (CIO)
- مدیر ارشد فناوری (CTO)
- مدرس ITSM.
حقوق یک متخصص ITSM در خارج از کشور بین ۹۷،۰۰۰ تا ۱۴۵،۰۰۰ دلار در سال است و در داخل کشور ۷۰۰ میلیون تومان تا ۱٫۲ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ و طبق دلار ۵۰ هزار تومانی میباشد.
چگونه یک رزومه شغلی مدیریت خدمات IT بنویسیم؟
شرح شغل مدیریت خدمات IT یک سند ضروری برای متخصصان IT Service Management (ITSM) است. این توصیف مسئولیتهای شغلی مدیریت خدمات فناوری اطلاعات و الزامات برای نامزدهای بالقوه است. نمونه موفق آن در سایت کازیو هست
این میتواند بطور خلاصه و تکصفحهای نوشته شود یا شبیه یک سند طولانیتر و دقیقتر. بسته به دامنه نقش و تعداد مسئولیتهای توصیف شغلی حرفهای مدیریت خدمات فناوری اطلاعات، میتواند شامل بخشهایی از موارد زیر باشد:
- مهارتهای موردنیاز
- تحصیلات و تجربه موردنیاز
- مهارتهای قابلانتقال موردنظر
- جزئیات محیط کار، مانند مکان و ساعت و...
- انتظارات حقوق و دستمزد/بیمه/ مزایا و یا جبران خسارت
هدف از نوشتن شرح شغل ITSM این است که بهوضوح آنچه را که به دنبال آن هستید، بیان کنید. شما میخواهید از ابهام یا تناقض در هنگام توصیف خود اجتناب کنید. این باعث میشود که موقعیتهایی که برای آنها مناسب هستید را آسانتر بیابید.
شرح الگو شغلی مدیریت خدمات
قالب شرح شغل ITSM سندی است که شرح مفصلی از وظایف و مسئولیتهای ITSM را ارائه میدهد. این باید شامل تمام عناصر ضروری موردنیاز برای توصیف درست کار و مدارک موردنیاز برای انجام آن باشد. درحالیکه هیچ دستورالعمل دقیقی برای ایجاد یک الگوی توصیف شغل ITSM وجود ندارد، مهم است که به خاطر داشته باشید که باید مختصر و متمرکز بر مسئولیتهای شغلی کلیدی ITSM و مدارک موردنیاز باشد. همچنین باید هر پیشنیاز یا الزامات موردنیاز برای انجام نقش و هرگونه اطلاعات اضافی مانند آموزش یا آموزش موردنیاز را پوشش دهد.
اجزای لازم عبارتاند از: عنوان شغلی، مسئولیتهای شغلی، مدارک تحصیلی، تجربه، تحصیلات و آموزش.
علاوه بر شامل جزئیات خاص در مورد آنچه از فرد در نقش انتظار میرود، مهم است که توضیح دهیم که چرا آنها برای این نقش واجد شرایط هستند و چگونه قصد دارند این انتظارات را برآورده کنند.
برای نوشتن یک شرح شغلی عالی در زمینه ITSM
- شرح شغل
مدیریت خدمات یک رشته تحصیلی در خارج از کشور است و در ایران مدیریت فناوری اطلاعات یک رشته تحصیلی دانشگاهی است با این وصف هر دو بطور پایه ای بر مدیریت و عملکرد خدمات تمرکز دارد. بنابراین مدیریت خدمات شامل وظایفی مانند برنامهریزی، هدایت، برنامهریزی، نظارت و حسابرسی خدمات است. در این زمینه، خدمات به یک کالا یا خدمات خاص ارائهشده توسط یک سازمان اشاره دارد.
- اهداف این نقش
مدیر خدمات مسئول اطمینان از این است که خدمات ارائهشده به مشتریان بهطور قابلاعتماد و مقرونبهصرفه ارائه میشود. علاوه بر این، این نقش به هماهنگی فعالیتهای سایر ارائهدهندگان خدمات کمک میکند و اطمینان حاصل میکند که ارتباط مؤثر بین آنها وجود دارد. همچنین ممکن است مسئول تجزیهوتحلیل عملکرد و توصیه بهبود در صورت لزوم باشد.
- مسئولیتهای روزانه و ماهانه
بهعنوان یک مدیر خدمات جدید، کارهای زیادی وجود دارد که باید هرروز انجام دهید. این میتواند در ابتدا قریب بهاتفاق باشد، اما مهم است که سازماندهی کنید و برای همهچیز وقت بگذارید.
خدمات مختلفی وجود دارد که میتوانید بهعنوان مدیر خدمات، بسته به نیازهای سازمان خود، مدیریت کنید. برخی از شرکتها ممکن است فقط به یک نفر برای نظارت بر انواع مختلف پشتیبانی مشتریان خود نیاز داشته باشند. دیگران ممکن است کسی را بخواهند که بتواند نظارت تماموقت را به یک گروه یا بخش ارائه دهد. شما همچنین باید بهوضوح ارتباط برقرار کنید و با مردم مذاکره کنید زمانی که همهچیز اشتباه پسش میرود.
ادامه مطلب در صفحه بعد...