سطوح پشتیبانی در انفورماتیک

سطوح پشتیبانی در انفورماتیک

سطوح پشتیبانی در انفورماتیک

مدانت

سطح پشتیبانی ۲

سطح پشتیبانی سطح ۲ برای ارائه عیب یابی دقیق، تجزیه و تحلیل فنی، و پشتیبانی از backend است.

این سطح، پشتیبانی فنی دقیق را از پشت صحنه ارائه می کند. این گروه نماینده بخشی از تابع مدیریت فنی ITIL است و معمولا به دنبال فعالیت های مدیریت حوادث است.

این سطح ممکن است تا دم در هم بیاد! یعنی دست به کار شود و با مشتری ارتباط مستقیم برقرار کند اگرچه لزوما نه و ممکن است به طور مستقیم با کاربران نهایی یا مشتریان ارتباط برقرار نکند. در اینجا، تکنسین های با تجربه و شناخته شده، حوادث (یا مشکلات) را ارزیابی می کنند و راه حل هایی را برای مسائلی که نمی توانند در سطوح ۱ مورد استفاده قرار گیرند، ارائه می دهند.

در آخر، در صورتی که هیچ راه حلی توسط این گروه ارائه نشود، سطح پشتیبانی ۲، حادثه / مشکل را به سطح ۳ منتقل می کند.

این سطح نیاز به پرسنل پشتیبانی باتجربه دارد آنها باید افرادی  مسلط به دانش روز باشند و محصولات یا خدمات سازمان را بخوبی درک نمایند. آنها ممکن است برنامه نویسان یا مهندسان باشند که خدمات / محصول را طراحی و ایجاد کرده باشند، در هر صورت آنها باید دانش و تجربه کافی در مورد محصول / سرویس مشخص داشته باشند.

سطح متشکل از SME ها (Subject Matter Expert) (متخصص موضوعات مهم) در مورد محصول یا خدماتی است که سازمان شما از آن پشتیبانی می کند.

این از سطح بالای تابع مدیریت فنی، پشتیبانی می کند و برای ارائه سطح متخصص پشتیبانی از محصول یا خدمات استفاده می شود.

این گروه دارای مجوز دسترسی به بالاترین سطح منابع فنی موجود برای حل مسئله یا ایجاد ویژگی های جدید است. این گروه معمولا از فعالیت های مدیریت مشکل پیروی می کند.

تکنسین های سطح پشتیبانی ۳ یا Tier-3 تلاش می کنند تا مشکلات را در محیط آزمایشگاهی بررسی و سعی کردند علت اصلی را با استفاده از کد محصول، طرح یا مشخصات مشخص کنند. هنگامی که علت ریشه شناسایی می شود، رفع مسائل مستند می شود و به تکنسین های Tier-1 و Tier-2 به عنوان مرجع آینده ارتباط برقرار می شود.

متخصصان Tier-3 یا سطح پشتیبانی ۳، معمولا دارای بالاترین سطح مهارت هستند و اغلب آنها به عنوان متخصصین محصول/خدمت نامیده می شوند. این گروه ممکن است شامل سازندگان واقعی، مهندسین یا معماران اصلی باشد که محصولات یا خدمات را طراحی و توسعه داده باشند.

ادامه مطلب در صفحه بعد…

مدانت
مدانت
شرکت‌ مدانت از برندهای محبوب فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات در حوزه‌ی آموزش، پیاده‌سازی و عرضه ابزار ITIL، تجارت آنلاین، تحول دیجیتال و ارایه‌‌کننده‌ی محصولات مدیریتی تحت‌وب در ایران است. این مقاله‌ی آموزشی منحصراً مربوط به مدانت بوده و برای نخستین بار توسط این شرکت برای شما تولید و منتشر شده.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

حل معادله *

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: نیازی به کپی نیست همه چیز در دیدرس شماست
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x