کاوش عمیق تر در مزایای بالقوه ITSM
در دوره های مالی بصورت آگاهانه، ارزش این را دارد که ITSM بتواند پول تیم IT و کسب و کار، را نجات دهد.
اولا، "افزایش بهره وری IT" وجود دارد، در حالی که اصول ITSM و استفاده از تکنولوژی ITSM مناسب می توانند سبب:
- فراهم نمودن فرآیند کارآمد و تکنولوژیکی فعال و خودکار - حذف فرایندهای دستی، کار زیاد و بهبود همکاری و همیاری بین افراد و تیم های مختلف
- استفاده بیشتر از منابع محدود منابع IT. ساختن مدیریت کمتر، انتظار داشتن حتی حادثه "آتش سوزی" - و آزاد کردن این منابع کمیاب برای کار استراتژیک بیشتر
- پشتیبانی از "مدیریت حوادث مبتنی بر سرویس" - اجازه دادن به پرسنل پشتیبانی فناوری اطلاعات برای درک اینکه مسائل مربوط به فناوری اطلاعات مهمترین تاثیر تجاری را دارند و در نتیجه بالاترین اولویت SLA (به جای برخورد با موضوع در مورد اولویت اول) را داراست
- صرفه جویی در وقت و پول از طریق مدیریت دانش - به طور خاص، استفاده مجدد از دانش مبتنی بر حادثه، به جای اختراع مجدد "چرخ"، برای کاهش زمان SLA حادثه و در نتیجه تاثیر بر کاربران نهایی یا کسب و کار به عنوان یک کل
- گزارش سازی ساده تر و افزایش بینش و ارزش عملیات سرویس و عملیاتی - تولید گزارش سیستمی بجای دستی با افزایش ارزش افزوده در طول زمان.
سپس "افزایش بهره وری کسب و کار" وجود دارد، جایی که اصول ITSM و استفاده از تکنولوژی ITSM مناسب می توانند:
- کاهش خرابی - از طریق استفاده از حادثه، مشکل، و بهترین روش مدیریت در دسترس بودن به طور خاص
- جلوگیری از مسائل جدی و موثر بر کسب و کار قبل از آنها - از طریق مدیریت مشکلات و بهترین روش مدیریت ظرفیت
- به کسب و کار کمک می کند تا به سرعت از بازیابی بحرانی، عملیاتی که مسائل مربوط به فناوری اطلاعات را تحت تاثیر قرار می دهد، پشت سر بگذارید - از طریق مدیریت بهتر رویدادهای مدیریتی و تداوم خدمات IT.
سرانجام، "کاهش هزینه ها" وجود دارد، در حالی که اصول ITSM و استفاده از تکنولوژی ITSM مناسب می توانند:
- کمک به کاهش، یا از بین بردن، تقلید از تلاش و کار دوباره - صرفه جویی در وقت و کار، و به همین دلیل هزینه های غیر ضروری، به ویژه از طریق نقش ها و مسئولیت های مشخص و استفاده از فرآیندهای متداول، بهترین تمرین الهام گرفته
- حصول اطمینان از اینکه صرفه جویی هر حوزه از IT جدید ضروری است – شامل: دارایی، پیکربندی و مدیریت ظرفیت بهترین عمل
- جلوگیری از زباله های مبتنی بر تغییر یا عدم تطابق - اجتناب از هزینه های اشتباه "دوباره" که در نهایت تقلید و یا حتی سه برابر شدن تلاش است.
- هزینه های نرم افزار های تکراری یا منسوخ شده، سخت افزار، میزبانی، خدمات ابر و پشتیبانی آنها را از طریق بهترین روش مدیریت دارایی حذف کنید.
پتانسیل ITSM "سریع برنده"
ITSM در یک روز ساخته نشده - و معرفی ITSM در سازمان هم یک شبه انجام نخواهد گرفت، به طور بالقوه زمان قابل توجه ای برای پیاده سازی و جا انداختن آن در سازمان نیاز هست. بنابراین، نه تنها برای بهبود چیزها (از طریق ITSM) باید ارزش قائل شوید بلکه برای اولویت تحقق بخشیدن به هر چیزی است که بسیاری از اصطلاحات «سریع برنده» می شوند، ارزش دارد. این هم هدف قرار دادن نقاط ضعف کسب و کار و هم بهره برداری از حداکثر سود در اسرع وقت است.
با شروع «بهینه سازی منابع»، تعدادی از راه های آسان برای شروع به حذف زباله های IT وجود دارد:
- فقط از آنچه که شما نیاز دارید، یا فکر می کنید که نیاز دارید، از طریق استفاده از بهترین شیوه های مدیریت ظرفیت ، خرید کنید.
- به جای خرید بیشتر سخت افزار یا نرم افزار با استفاده از مدیریت دارایی، به ویژه، لایسنس های نرم افزاری، را مجددا استفاده کنید. اموال IT شما می تواند دریایی از نرم افزارهایی باشد که بیش از حد تهیه شده است.
- تغییرات ناگهانی را با مدیریت بهتر تغییر کاهش دهید - آیا تا به حال متوقف شده اید که فکر کنید در مورد تغییرات شکست خورده ای که کسب و کار شما را افزایش می دهد فکر کنید؟ حتی اگر فقط اثرات نامطلوب حوادث مرتبط با تغییر باشد.
- با استفاده از مدیریت دارایی و مدیریت خدمات پورتال، برنامه های کاربردی تکراری، ناقص و یا حتی استفاده نشده یا خدمات فناوری اطلاعات را بیابید. اگر کسب و کار شما از طریق فعالیت های ادغام و خرید قابل توجهی بوده باشد، احتمالا "دو مورد از همه چیز" را برای شما به ارمغان خواهد آورد.
سپس به دنبال "تغییرات صرفه جویی در کار" باشید:
- به حداکثر رسیدن روال تکراری به صورت خودکار - به خصوص کارهای تکراری و کم "هوش"
- ارائه خدمات به کارکنان توسط خودشان و بصورت پشتیبانی خودکار - اجازه می دهد تا کاربران نهایی خدمت / به خود کمک کنند.
- از ابزارهای ریموت از راه دور استفاده کنید - زمان کمتری برای صرفه جویی در سفر بهتر است، به علاوه آن را با وضوح سریعتر به احتمال زیاد یک تجربه بهتر از مشتری ارائه می دهد
- مدیریت برخی از مشکلات - جلوگیری از خدمت رسانی به میز شما از اتلاف وقت در حوادث تکرار.
سرانجام، "گفتگوهای کاری مداوم" را تحریک کنید- آنها می توانند پول شما را ذخیره و ارزش درک شده IT شرکت را بهبود ببخشند:
- درک بهتر از تقاضای فناوری اطلاعات برای درک بهتر نیازهای کسب و کار آینده و تاثیر بر راهبردهای IT و تصمیم گیری خرید. این می تواند از طریق مدیریت تقاضا، مدیریت ظرفیت، مدیریت سطح خدمات یا حتی مدیریت ارتباط با کسب و کار باشد
- در حقیقت با ارتباطات فناوری اطلاعات رابطه رو در رو برقرار کنید .
- چگونگی جمع آوری خدمات در برابر هزینه های مرتبط با ارائه سطوح متفاوت خدمات را مورد بحث قرار دهید. به عنوان مثال، یک هدف کمی بالاتر از خدمات ممکن است صرفه جویی در فناوری اطلاعات و کسب و کار را با حداقل تاثیر خدمات درک شده ایجاد کند.
این مقاله ناخنی بود که تنها سطحی از آنچه که ITSM است، را خراشیده است، اما امیدوارم این به شما از درک خوبی از آنچه که درگیرش هستید و اینکه ITSM چگونه می تواند کمک حالتان باشد مسمر ثمر واقع شده باشد.
سایت شما را دیدم ، ظاهراً امکانات خوبی دارد ولی هیچ کجا معرفی از تیم افراد این سایت ندیدم که جای تعجب دارد. ضمناً علیرغم ثبت نام ، باز هم بایستی منتظر بود که شخصی که احتمالاً ادمین بایستی باشند ، به صورت دستی شما را تایید کنند که این مغایر با انجام کار اتوماتیک و شعارهای شما است که در جای جای سایت داده اید و به اتوماسیون اعتقاد دارید .
با سپاس از شما در منوی “درباره مدانت” میتوانید ملاحظه فرمایید