متأسفانه استفاده از رانت باعث افزایش هزینه فناوری اطلاعات شده . برخی سازمانها از این عدم شفافیت در هزینهها رنج میبرند و برخی نیز خود را تطبیق دادهاند. در اکثر سازمانهای دولتی، این یک فاجعه است. بنابراین، سعی میکنیم به آنها بگوییم که استفاده از ITIL میتواند هم شفافیت را به همراه داشته باشد و هم رانتجویان را ناامید کند و هم فروشندگان را بهتر مدیریت کند.
اما این همه ماجرا نیست!
برای مدیریت مؤثر فروشندگان و تأمین کنندگان خود در تلاش هستید؟ آیا ارائه خدمات بهتر به مشتریان خود را چالش برانگیز میدانید؟ خیلی دور نروید. کتابخانه زیرساخت فناوری اطلاعات (ITIL) چارچوبی را برای مدیریت روابط بین شرکتها و فروشندگان/تامینکنندگان آنها ارائه میدهد و تضمین میکند که آنها برای ارائه محصولات و خدمات با کیفیت بالا با یکدیگر همکاری میکنند. در این پست وبلاگ، نحوه مدیریت فروشندگان و تأمین کنندگان در ITIL را بررسی خواهیم کرد که چگونه میتواند به کسب و کارها در بهبود عملیات خود و همچنین مزایا، چالشها و راه حلهای مرتبط با این رویکرد کمک کند. پس بیایید همین الان شروع کنیم!
چگونه ITIL میتواند مدیریت فروشگاه و تأمین کننده را بهبود بخشد؟
ITIL چارچوبی را برای مدیریت فروشندگان و تأمین کنندگان به گونهای فراهم میکند که برای هر دو طرف ارزش ایجاد کند. یکی از راههای کلیدی که ITIL میتواند به بهبود مدیریت فروشگاه و تأمینکننده کمک کند، تضمین کانالهای ارتباطی شفاف بین شرکتها و فروشندگان/تامینکنندگان آنهاست. با ITIL، کسبوکارها میتوانند فرآیندها و رویههای استانداردی را برای کنترل تعاملات فروشنده ایجاد کنند و احتمال سوء تفاهم یا عدم ارتباط را به حداقل برسانند.
یکی دیگر از مزایای استفاده از ITIL برای مدیریت فروشگاه و تأمین کننده، افزایش شفافیت است. با ایجاد معیارهای واضح برای عملکرد فروشنده، کسبوکارها میتوانند موفقیت را با دقت بیشتری اندازهگیری کنند، مناطقی را که نیاز به بهبود دارند شناسایی کنند، و برای اجرای تغییرات لازم با فروشندگان همکاری کنند.
ITIL همچنین شرکتها را قادر میسازد تا ریسکهای مرتبط با همکاری با شرکای خارجی را بهتر مدیریت کنند. با ایجاد قراردادهای استاندارد که انتظارات را در مورد زمانبندی تحویل، استانداردهای کیفیت، توافقنامههای سطح خدمات (SLA)، جریمههای عدم انطباق یا عملکرد ناقص و غیره بیان میکند، کسبوکارها میتوانند اطمینان حاصل کنند که از اختلافات قانونی احتمالی محافظت میشوند و در عین حال همچنان روابط سازنده خود را با فروشندگان خود حفظ میکنند. تأمین کنندگان
پیادهسازی رویکرد مبتنی بر ITIL برای مدیریت فروشگاه و تأمینکننده به سازمانها کمک میکند تا به کارایی عملیاتی بیشتری دست یابند و در عین حال محصولات/خدمات بهتری را با هزینههای کمتر به مشتریان ارائه میدهند.
نقش فروشندگان و تأمین کنندگان در ITIL
فروشندگان و تأمین کنندگان نقش مهمی در چارچوب ITIL ایفا میکنند زیرا کالاها و خدمات را به سازمانها ارائه میکنند. در ITIL، فروشندگان را میتوان به عنوان نهادهای خارجی تعریف کرد که کالا یا خدمات را به یک سازمان عرضه میکنند، در حالی که تأمین کنندگان تیمهای داخلی یا افرادی هستند که مسئول تهیه کالاها و خدمات از فروشندگان هستند.
نقش فروشندگان و تأمین کنندگان در حصول اطمینان از عملکرد روان فرآیندهای مدیریت خدمات فناوری اطلاعات ضروری است. آنها تخصص، دانش، منابع، ابزارها و فناوریهای مورد نیاز برای ارائه محصولات یا خدمات با کیفیت به مشتریان را ارائه میدهند. با همکاری با آنها، سازمانها میتوانند از نقاط قوت خود استفاده کنند و به طور مؤثر به اهداف تجاری خود دست یابند.
در ITIL، مدیریت فروشنده شامل شناسایی فروشندگان مناسب بر اساس الزامات خاص مانند قیمت، استانداردهای کیفیت، زمانبندی تحویل و سایر موارد است. تأمین کنندگان فعالیتهای عملیاتی مربوط به دریافت کالا یا خدمات از فروشندگان را مدیریت میکنند، از جمله برنامه ریزی تدارکات، ارزیابی فروشنده و فرآیند انتخاب.
مدیریت مؤثر فروشندگان و تأمین کنندگان به سازمانها کمک میکند تا هزینههای مرتبط با محصولات/خدمات بی کیفیت را کاهش دهند. بهعلاوه، کسبوکارها را قادر میسازد تا روابط خوبی با ارائهدهندگان خود حفظ کنند که عاملی حیاتی در دستیابی به رضایت مشتری است.
مدیریت فروشندگان و تأمین کنندگان برای هر سازمانی که مشتاق به ارائه خدمات با کلاس بهتر با استفاده از متدولوژیهای ITIL است حیاتی است!
ادامه مطلب در صفحه بعد...
[…] و حفظ استراتژی، خط مشی مدیریت تأمین کننده کمک میکند. نقش مدیریت تامین کننده در ITILانواع مختلفی از روابط تأمین کننده بر اساس استراتژی […]