مدیریت تغییر دقیقاً در کجای تصویر بزرگ مدیریت خدمات فناوری اطلاعات جای دارد؟

مدیریت تغییر دقیقاً در کجای تصویر بزرگ مدیریت خدمات فناوری اطلاعات جای دارد؟

مدانت

در این مقاله می‌خوانید:

  • جانمای مدیریت تغییر در خدمات فناوری اطلاعات
  • رابطه مدیریت تغییر با سایر تمرینات
  • مدیریت تغییر و مدیریت حادثه
  • مدیریت تغییر و مدیریت درخواست
  • مدیریت تغییر و مدیریت مشکل
  • مدیریت تغییر و مدیریت پیکربندی CMDB
  • مدیریت تغییر و مدیریت انتشار
  • مدیریت تغییر و مدیریت پروژه
  • سوالات متداول FAQs

مدیریت تغییر تنها با تکمیل یک تغییر پایان نمی‌یابد. توانایی مدیریت تغییر برای اجرای مؤثر تغییرات می‌تواند تا حد زیادی از اطلاعات جمع‌آوری‌شده در سایر فرایندهای ITSM بهره‌مند شود و بالعکس. داشتن توانایی برای مرتبط کردن حوادث با تغییراتی که باعث ایجاد آن شده، یا منجر به‌روزرسانی CMDB بر اساس تغییرات زیرساختی فناوری اطلاعات شده مهمترین قسمت از مدیریت تغییر است که آغازگر ایجاد یک ITSM  سالم و کاربردی است برای کمک به مدیریت کاروکسب شما.

در اینجا باید بدانید که چگونه مدیریت تغییر می‌تواند با سایر فرایندهای ITSM شما کار کند:

فرایند مدیریت تغییر با مدیریت حادثه، مدیریت درخواست، مدیریت انتشار، مدیریت پیکربندی CMDB و مدیریت پروژه ارتباط تنگاتنگی دارد.

مدیریت تغییر و مدیریت حادثه:

ردیابی حوادثی که باعث تغییر می‌شوند و یا حوادثی که ناشی از اجرای یک تغییر هستند، به شما درک بهتری از چگونگی تأثیر تغییرات بر سازمان شما می‌دهد. به‌عنوان‌مثال، هنگامی‌که یک روتر در حال به‌روزرسانی است، ممکن است تیکت های حادثه را دریافت کنید که گزارش می‌دهد که اینترنت قطع‌شده است. مرتبط کردن تغییرات با حوادثی که حادث‌شده‌اند به شما کمک می‌کند تا به‌سرعت علت یک حادثه را شناسایی کنید و از اختصاص منابع برای رفع آن حادثه خاص خودداری کنید.

 مدیریت تغییر و مدیریت درخواست تکمیل یا درخواست خدمت:

مهم است که از تغییرات برای درخواست خدمات با تأثیر بالا استفاده کنید تا زیرساخت‌های فناوری اطلاعات خود را به‌روز نگه‌دارید. بدون تغییر، درخواست سرویس برای ارتقاء سرور یا درخواست ارتقاء فضای ذخیره‌سازی Azure با سرویس به پایان می‌رسد تحویل داده می‌شود. اما هنگامی‌که از یک تغییر برای اجرای درخواست خدمات استفاده می‌کنید، می‌توانید اطلاعات بیشتری مانند دلیل تغییر و برنامه پیاده‌سازی را جمع‌آوری کنید، تأییدیه‌های لازم را از همه ذینفعان دریافت کنید. و CMDB را با اطلاعات جدید به‌روز کنید.

توجه: برای تکمیل درخواست خدماتی با تأثیر بالا و هر درخواست خدماتی که نیاز به تغییر در CMDB  دارد، بهتر از تغییر استفاده کنید. همچنین هر نیازی که منجر به آپدیت یا به‌روزرسانی CMDB ، شود نیاز به تغییر دارد!

 مدیریت تغییر و مدیریت مشکل:

مدیریت مشکل یعنی نیاز ایجاد یک تغییر برای رفع علت اصلی یک مشکل است. توانایی ایجاد یک RFC درست از درون یک تیکت مشکل، پیگیری تغییرات و مشکلات مرتبط را آسان می‌کند. همچنین اعضای  CAB از اینکه چرا این تغییر لازم است و شدت مشکل چقدر است که برای آن باید یک تغییر را آغاز کرده است تصویر بهتری خواهند داشت.

ادامه مطلب در صفحه بعد...

مدانت
مدانت
شرکت‌ مدانت از برندهای محبوب فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات در حوزه‌ی آموزش، پیاده‌سازی و عرضه ابزار ITIL، تجارت آنلاین، تحول دیجیتال و ارایه‌‌کننده‌ی محصولات مدیریتی تحت‌وب در ایران است. این مقاله‌ی آموزشی منحصراً مربوط به مدانت بوده و برای نخستین بار توسط این شرکت برای شما تولید و منتشر شده.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

حل معادله *

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: نیازی به کپی نیست همه چیز در دیدرس شماست
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x