چه کسانی از دستگاههای نقطه پایانی استفاده میکنند؟
تقریباً هرکسی کاربر یک نقطهی پایانی است. هر زمان که کسی از دستگاهی استفاده میکند که به یک LAN یا اینترنت متصل میشود، از یک دستگاه نقطه پایانی استفاده میکند. عناصر شبکه مانند روترها، سوئیچ ها و گیتویها نیز میتوانند بهعنوان نقاط پایانی در نظر گرفته شوند، اما صحیح نیست و بهعنوان گره یا نقاط میانی در نظر گرفته میشوند. با وجود پیشرفت در توسعه دستگاههای نقطه پایانی، آنها هنوز هم یک سطح حمله مهم برای مجرمان سایبری و سایر بازیگران تهدید هستند. نقاط پایانی نباید بدون اقدامات امنیتی سایبری کافی مستقر شوند.
مدیریت نقاط پایانی
مدیریت دستگاههای نقطه پایانی بهعنوان بخشی از استراتژی کلی مدیریت دارایی مهم است که شامل موارد زیر است:
- سیاستهای دستگاه شخصی (BYOD). سازمانهایی که به کارکنان اجازه میدهند از دستگاههای محاسباتی خود تحت سیاست BYOD استفاده کنند، باید بتوانند چنین دستگاههایی را پیگیری کنند و اطمینان حاصل کنند که نقطه دسترسی برای بدافزارها و سایر تهدیدات سایبری فراهم نمیکنند.
- دستگاههای ارائهشده توسط شرکت. کارکنان اغلب ملزم به استفاده از رایانههای ارائهشده توسط شرکت هستند که باسیاستهای امنیتی و برنامهنویسی پیکربندیشدهاند تا سطح حمله را به حداقل برسانند. شرایط کار از راه دور کارکنان با استفاده از شبکههای خصوصی مجازی و سیستمهای دیگر برای دسترسی به منابع شرکت. اینها همچنین توسط برنامههای نصبشده بر روی دستگاههای شرکت مدیریت میشوند.
- موقعیت و موقعیت ردیابی مکان و وضعیت دستگاههای کاربر بخش مهمی از مدیریت دستگاه است.
- موجودی. مدیریت دستگاه همچنین موجودی دستگاههای مورداستفاده، تعمیر و بازسازی واحدها و دستگاههایی که برای دفع یا جایگزینی طراحیشدهاند را حفظ میکند.
مدیریت نقطه پایانی چیست؟
مدیریت نقطه پایانی شامل نظارت، اصلاح و تأمین امنیت نقاط پایانی در یک محیط فناوری اطلاعات است. تعداد نقاط پایانی در سازمانها همچنان در حال رشد است. برای یک کسبوکار ضروری است که هر نقطه پایانی متصل به شبکه خود را پیگیری کند. یک نقطه پایانی سالم به رفاه محیط فناوری اطلاعات و موفقیت کلی محیط فناوری اطلاعات سازمان کمک میکند، درحالیکه یک نقطه پایانی ناسالم و آسیبپذیر میتواند دروازهای برای مجموعهای از مسائل باشد که ممکن است به بقیه کسبوکار برسد.
مدیریت نقطه پایانی چگونه کار میکند؟
مدیریت نقطه پایانی میتواند در محل یا از راه دور رخ دهد. بااینحال، مدیریت از راه دور مبتنی بر ابر به دلیل راحتی و سهولت استفاده از آن محبوبیت خود را افزایش داده است. گارتنر پیشبینی میکند که بیش از 90 درصد از مشتریان تا سال 2025 از ابزارهای مدیریت یکپارچه نقطه پایانی مبتنی بر ابر (UEM) استفاده خواهند کرد.
فرایند مدیریت نقطه پایانی ابتدا با قرار دادن تمام نقاط پایانی در یک سازمان کار میکند. با NinjaOne، ManageEngine Endpoint Central و Device24 این نقاط پایانی پس از آن یک عامل بر روی آنها قرار دادهشده است. این اجازه میدهد تا شما را بهطور مؤثر دسترسی و کنترل اقدامات مختلف نظارت و نگهداری در نقطه پایانی. هنگامیکه نقاط پایانی عامل را نصب میکنند، میتوانند به کنسول مدیریت نقطه پایانی مرکزی شما متصل شوند. از کنسول، شما قادر به تکمیل وظایف نظارت و مدیریت در یک صفحهنمایش یکپارچه هستید.
پنج بهترین تمرین برای مدیریت نقطه پایانی
1. مدیریت تمام نقاط پایانی سازمانی
فرایند مدیریت نقطه پایانی مؤثر است اگر اطمینان حاصل کنید که هر دستگاه نقطه پایانی به حساب، نظارت و مدیریت میشود. هنگامیکه شما در ابتدا نرمافزار مدیریت نقطه پایانی را راهاندازی میکنید، بهطور سیستماتیک تمام نقاط پایانی را در کسبوکار خود شناسایی میکنید و اطمینان حاصل کنید که نرمافزار را برای کشف دستگاههای نقطه پایانی جدید تنظیم کردهاید.
2. نظارت در زمان واقعی
دادههای نقطه پایانی در زمان واقعی به شما اجازه میدهد دقیقاً بدانید که در حال حاضر در هر نقطه پایانی در هر نقطه از زمان اتفاق میافتد. شما میتوانید سلامت، امنیت و کارایی نقاط پایانی خود را برای حمایت از عملکرد مطلوب و محافظت از آنها در برابر تهدیدات سایبری مخرب بالقوه نظارت کنید.
3. حفظ دید کامل
اطمینان حاصل کنید که میتوانید وضعیت تمام دستگاههای نقطه پایانی خود را در یک مکان مانند یک کنسول یکپارچه مشاهده کنید. این به شما میدهد اطلاعات سریع در مورد نقاط پایانی در محیط IT خود را بدون نیاز به سوئیچ به عقب و جلو بین صفحهنمایش.
ادامه مطلب در صفحه بعد...