مدانت

که هر کدام از آنها نیازهای از ما مطالبه می‌کنند. که به شکل مستمری با هم بطور زنجیروار مرتبط و وابسته همند.

  • برای مدیران ارشد کاهش هزینه‌ها، رضایتمندی مشتری، پایداری سرویس‌های تجاری و سرویس‌های پشتیبانی اولویت بالایی دارد.
  • برای کاربران و مشتریان، دسترسی به خدمات، پاسخگویی به موقع، رفع مشکل، دریافت خدمات جدید اولویت بالایی دارد.
  • برای همکاران فناوری اطلاعات، ارتباط مستمر با یکدیگر، اشتراک گذاری تجربیات، انجام سریع فعالیت‌های فنی وابسته به هم، مستند شدن فعالیت‌ها، عدم اجحاف و تضییع حقوق آنها از اولویت بالایی برخوردار است.
  • برای سرویس‌ها، امنیت، به روزرسانی و پشتیبانی مهم است.
  • برای تجهیزات سخت‌افزاری نیز، سلامت تجهیز اهمیت دارد.
  • و برای پیمانکاران دسترسی به نمایندگان فنی یا به برخی سرویس‌ها و تجهیزات مرتبط اولویت دارد.

و در نهایت برای مدیر فناوری اطلاعات موفق، همه‌ی اینها مهم و ضروری است.

راهکار چیست؟

چه راه‌حل ها و سرویس‌هایی برای دورکاری کامل فناوری اطلاعات می‌توان در نظر گرفت؟

مدیران ارشدکاربران/مشتریانهمکاران ITسرویس‌هاتجهیزاتپیمانکاران
میزخدمت گزارشاتمیزخدمتمیزخدمت ابزارهای ریموت مدیریت نقاط پایانی مانیتورینگ  میزخدمت امنیت و آسیب‌پذیری ارتقای خودکار پشتیبان‌گیریمیزخدمت مانیتورینگمیزخدمت مجوز دسترسی  

چیزی که در تمامی موارد فوق مشترک است میزخدمت است. مهمترین چیزی که یک سازمان باید داشته باشد سامانه‌ای تحت وب برای مدیریت کامل درخواست‌هاست چه سرویس جدیدی از سوی کاربران و پیمانکاران مطرح شود چه اعلام خرابی بکنند چه رویدادی توسط سیستم‌های مانیتورینگ خودکار تشخیص داده شود چه اینکه عملکرد کارشناسان را بخواهید انداز‌ه‌گیری کنید و چه مستندسازی شود یا گزارشات مدیریتی تولید کنید تماماً می‌بایست پیش از هر چیزی یک سرویس دسک داشته باشید تا تمامی ذی‌نفعان از آن منتفع شوند در نهایت ابزارهای مدیریتی، کنترلی و نظارتی و امنیتی دیگر را پیاده‌سازی و به سرویس دسک مرتبط می‌کنید.

راهکارهای نرم‌افزاری Manageengine
امنیتریکاوریمستندسازیپایشبه روز رسانیگزارش‌گیری
Access Manager PlusADAuditADManager plusADSelfserviceBrowser Security Plusvulnerability managementApplication ManagerRecover Manager PlusSeviceDesk PlusMonitoringDesktopCentralOS DeployerPatch ManagemnetServiceDesk PlusAnalytic Plus

پس از آنکه به ابزارهای و راهکارهای مناسب فوق تجهیز شدید نوبت به کاربری و استفاده از آن و جاانداختن مفهوم تحول دیجیتال است تا همگی با این رویکرد هماهنگ شوند در نهایت با سطوح دسترسی بر مبنای PAM سرویس‌ها، دسترسی محدود ریموت، کنترل مرورگرها و تجهیزات سخت‌افزاری کاربران و به روز نگاه داشتن آنها قدرت عمل کامل را بصورت دور کاری خواهید داشت و نیازی به حضور فیزیکی کارکنان فناوری اطلاعات نیست مگر در موارد بسیار خاص و غیرقابل پیش‌بینی که البته اگر مدیریت مشکل پیشگیرانه داشته باشید مفاهیم امنیت اطلاعات ISMS  تمرینات ITIL را بخوبی اجرا کرده باشید احتمال وقوع موارد خاص نیز به نزدیک صفر خواهد رسید.

بنابراین می‌توان یک سرویس مطلوب چه از نوع تجاری و چه پشتیبانی را به سازمان ارایه کرد بدون نیاز به مراجعه حضوری. این چیز دور از ذهنی نیست. لازم است مدیران فناوری پس از اجرای عملیاتی چنین راهکارهایی آنرا برای مدیریت ارشد جا بیندازند و اینجا به توان چانه‌زنی و قدرت ارایه‌ی و باز می‌گردد زیرا بدون کسب حمایت مدیران ارشد در ارایه، اجرا و پیاده‌سازی و در نهایت تصمیم بر دورکاری، هیچ اتفاق خوشی برای شما رقم نخواهد خورد. این بدان منزله نیست که حمایت مدیریت را از ابتدا بگیریم بسیاری از مدیران ارشد دغدغه‌ها و نگرانی‌های بیشماری دارند برای آنان نیز به همین اندازه که کیفیت سرویس اهمیت دارد پول هم مطرح است سرمایه‌هایی که این وسط قرار داده شده بنابراین تا مزه‌ی شیرین پروژه‌ی موفقی را آنان نچشند حمایتی نیز در کار نخواهد بود و کیکی را که درست کردید باید تنهایی در اتاق میل کنید!


مدانت
مدانت
شرکت‌ مدانت از برندهای محبوب فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات در حوزه‌ی آموزش، پیاده‌سازی و عرضه ابزار ITIL، تجارت آنلاین، تحول دیجیتال و ارایه‌‌کننده‌ی محصولات مدیریتی تحت‌وب در ایران است. این مقاله‌ی آموزشی منحصراً مربوط به مدانت بوده و برای نخستین بار توسط این شرکت برای شما تولید و منتشر شده.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

حل معادله *

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: نیازی به کپی نیست همه چیز در دیدرس شماست
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x