مزایای مدیریت خدمات سازمانی

مزایای مدیریت خدمات سازمانی

مدانت

مزایای استفاده از ITSM در تمامی واحدهای سازمان

رویکرد ITSM که همکنون در واحد فناوری اطلاعات بخوبی آزمونش را پس داده و مورد پذیرش واقع شده اگر از همین رویکرد در تمامی واحدهای خدماتی دیگر سازمان استفاده کنیم مزایای بیشماری را به همراه خواهد داشت که مهمترین آنها شامل موارد زیر است:

از طریق استفاده از یک تفکر واحد و یک نرم افزار مشخص با قابلیت های مشابه اما با ساختاریی نمایشی متفاوت سبب می شود تا از هزینه کرد و خرید نرم افزارها و راهکارهای متنوع جلوگیری شود ضمن آنکه رسیدگی و هزینه های پشتیبانی به یک نوع نرم افزار بسیار و بسیار کمتر از چندین نرم افزار از چندین فروشنده متفاوت است.

یک سیستم ITSM با خود فرآیندهای بهینه سازی شده، گردشکار ، اتوماسیون سازی را طبق به روشهای ITIL بهمراه دارد که تلاشهای بیهوده و کارهای غیرضروری دستی را حذف میکند. ضمن آنکه درخواست کنندگان قادرند تا با اتصال به یک درگاه پورتال سلف سرویس خدماتی را به خود ارایه دهند و همین موضوع سبب آزادسازی نیروهای ارایه دهنده خدمت می شود و از وجود آنها در امورات بهتر می توان استفاده کرد. بهره وری از خدمات سلف سرویس سبب کاهش حجم کار کارکنان می شود به نحوی که مصرف کننده خدمت خیلی ساده می توانند به خود کمک کند و سریعتر به راه حل های مورد نیاز خود را بیابد. همین موضوع سبب کاهش درخواستهای ورودی، تماس های تلفنی کمتری، تحویل خودکار راه حلها و درخواستها و.. می شود که در نهایت عدم نیاز به جذب احتمالی نیروی کار را میسر میکند.

مهمترین پس انداز هر سازمانی، جلوگیری از هدر رفتن هزاران ساعت عملیات بیهوده است. تفکر ITSM فقط صرفا بر مدیریت درخواست های کاربران متمرکز نیست بلکه با فرایندهای چارچوب ITIL سعی در بهبود مستمر دارد بهبود مستمر و دائمی نیز یعنی صرفه جویی شدید در زمان رسیدگی به مشکلات و درخواست های مکررو بنابراین پس انداز سازمان، زمان خواهد بود که خود این زمان منجر به کاهش حجم کار و کاهش هزینه ها نیز خواهد شد.

استفاده از یک راه حل مناسب برای ITSM برای مدیریت خدمات سازمانی می تواند این اطمینان را به شما بدهد که کلیه موضوعات و درخواست ها با توافق زمانبندی ارایه خدمات یا SLA رفع رجوع می شوند این یعنی مقید بودن به زمان در ارایه خدمات، رضایتمندی و اثربخشی کارها را هم برای کارکنان و هم برای درخواست کنندگان نمایش میدهد. این یعنی بدون تفکر ITSM ، صندق ایمیلی پر از  مکاتبات گم شده، بی پاسخ و یا با تاخیر خواهید داشت و کارتابلی از نرم افزارهای اتوماسیون بدون زمانبندی مشخص، مملو از سهل انگاریها و ناکارآمدی افراد مشاهده خواهید کرد. در حالیکه با استراتژی ITSM زمان حرف اول را در ارایه خدمات اثربخش می زند.

استفاده از فناوری ITSM باعث می شود تا کارمندان و مدیریت بتوانند درک کنند که چه چیزی حاصل شده است و چه چیزی حاصل نشده!. آنها درنهایت به بینش تجاری موفق خواهند رسید تا بدانند هر عملکرد تجاری چه ارزشی به همراه دارد!؟ و ارتباط این مشتری با مشتریان و سایر ذینفعان تجاری را چطور می توان آسان تر می کند. بنابراین تسلط شما بر عملیات در حال انجام و عملکرد تمام ذینفعان کاملا محقق خواهد شد.

فرآیندهای مدیریت خدمات سازمانی و فناوری توانمندسازی می توانند برای اجرای کنترلهای داخلی مورد نیاز، بسیار مورد استفاده قرار گیرند و به این نتیجه و بینش برسید که چه کسی چه کاری انجام داده است و همچنین گزارش سطح بالاتر انجام دهند. این یعنی مدیریت و حاکمیت بهتر از طریق اندازه گیری.

ادامه مطلب در صفحه بعد…

مدانت
مدانت
شرکت‌ مدانت از برندهای محبوب فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات در حوزه‌ی آموزش، پیاده‌سازی و عرضه ابزار ITIL، تجارت آنلاین، تحول دیجیتال و ارایه‌‌کننده‌ی محصولات مدیریتی تحت‌وب در ایران است. این مقاله‌ی آموزشی منحصراً مربوط به مدانت بوده و برای نخستین بار توسط این شرکت برای شما تولید و منتشر شده.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

حل معادله *

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback

[…] راهکار مزایای مدیریت خدمات سازمانی را بخوانید. […]

error: نیازی به کپی نیست همه چیز در دیدرس شماست
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x